Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Stiefzoon en aandacht


Meestal krijg ik ook zo’n jeuk van dit soort ‘stiefkinderen’ topics, vooral als de nieuwe stiefouder geen kinderen heeft 

Er lopen nog een aantal andere topics op dit forum, al dan niet met steeds dezelfde TO maar met steeds een andere nick.

Steeds maar klagen over die altijd aanwezige handenbindertjes die jouw volwassen leven zo verpesten en jouw plannen in de war sturen.

Newsflash: je MOET geen relatie met deze man/vrouw hè!? Zo simpel kan het zijn ja en dat kind zal jou de rest van je leven dankbaar zijn!



oh, en nog een gratis tip: als je de hoeveelheid aandacht die je (blijkbaar onvoldoende) krijgt al afmeet aan een kind, ga dan lekker vooral zelf aan de slag met die onzekerheid en misplaatste afgunst.

Het lijkt me niet meer dan normaal dat je vriend zich aanpast als zijn zoon er is, hij moet hem toch elke keer een week missen. En die jongen zal ook graag zoveel mogelijk tijd met zijn vader willen doorbrengen, zeker als zijn moeder niet heel veel met hem onderneemt. 
Je kunt toch zelf wat meer dingen in je eentje of met vrienden ondernemen als je stiefzoon er is, zo hebben pa en zoon ook wat meer tijd echt samen. En als het allemaal te lastig is, dan zou ik voorstellen dat jullie gaan latten.

Stampertjebloempje schreef op 17-06-2024 om 17:47:

[..]

Ik vind het echt respectvol hoe je er over denkt. Ik probeer het zeker, maar het lukt me gewoon moeilijk. Komt denk ik ook doordat familie en vrienden in mijn omgeving ook gewoon dingen zonder kinderen doen en bijv. mijn moeder is ook vaak verbaasd waarom stiefzoon perse mee moet.

Dus nóg harder proberen, stiefzoon moet zijn vader nl al minimaal 50% vd tijd missen, daar weleens bij stilgestaan? En natuurlijk denkt jouw omgeving er anders over, duh….

RoodVruchtje schreef op 19-06-2024 om 16:14:

Meestal krijg ik ook zo’n jeuk van dit soort ‘stiefkinderen’ topics, vooral als de nieuwe stiefouder geen kinderen heeft

Er lopen nog een aantal andere topics op dit forum, al dan niet met steeds dezelfde TO maar met steeds een andere nick.

Steeds maar klagen over die altijd aanwezige handenbindertjes die jouw volwassen leven zo verpesten en jouw plannen in de war sturen.

Newsflash: je MOET geen relatie met deze man/vrouw hè!? Zo simpel kan het zijn ja en dat kind zal jou de rest van je leven dankbaar zijn!



oh, en nog een gratis tip: als je de hoeveelheid aandacht die je (blijkbaar onvoldoende) krijgt al afmeet aan een kind, ga dan lekker vooral zelf aan de slag met die onzekerheid en misplaatste afgunst.

Als ik het goed begrijp is je stiefzoon niet volledig bij zijn vader gaan wonen. Daar was je 2 jaar geleden nog heel bang voor. Nu is dat blijkbaar niet gebeurd, maar dan zeur je nog dat je de helft van de tijd met je stiefzoon opgescheept zit. Treurig.

Jonagold schreef op 19-06-2024 om 19:36:

Als ik het goed begrijp is je stiefzoon niet volledig bij zijn vader gaan wonen. Daar was je 2 jaar geleden nog heel bang voor. Nu is dat blijkbaar niet gebeurd, maar dan zeur je nog dat je de helft van de tijd met je stiefzoon opgescheept zit. Treurig.

Wat ontzettend naar moet dit voelen voor zijn zoon.

Weet jou vriend hoe je erover denkt?

Moederkareltje schreef op 17-06-2024 om 18:31:

je vriend klinkt juist als een liefdevolle vader. Helemaal top. Kinderen zijn nr 1. Ga jij nog een kind maken met vriend? Dan ga je dit juist waarderen en omarmen. Je hebt 50 procent alleen tijd. Houd je koest de andere 50 procent en probeer het om te denken. Zoveel liefde voor zijn zoon dat hij die graag meeneemt en graag nog eens een serie mee kijkt.
Even ter overdenking. Wil jij een man die een hond heeft en die afsnauwd als die piept en meteen in de benge doet. Nee toch. Zou je het dan wel waarderen als hij er weekenden mee naar het bos gaat?

Lijkt me niet echt slim plan in deze situatie nog een kind maken 😂

Hier ook stiefkinderen. Wij plannen onze uitjes voornamelijk als de kinderen er niet zijn. Zijn de kinderen er wel, blijven we meestal thuis. De kinderen worden inmiddels steeds ouder en trekken steeds vaker hun eigen plan maar mijn vriend wil er voor ze zijn, ze zijn er al niet fulltime, dus gaat hij echt niet iets buitenshuis plannen als ze er zijn. Dus ja, dan kijken we een film of we gaan spelletjes doen, of voetbal kijken (voetbal vind ik stom, dus dan ga ik op de laptop) Ik snap volkomen dat de kinderen voor gaan als ze er zijn, we hebben genoeg tijd om dingen te doen als de kinderen er niet zijn. En ja, toen ik vroeger nog thuis woonde was ik ook wel eens alleen omdat mijn ouders weggingen maar ik woonde wel fulltime thuis, dus dat is heel anders.
Verder met dat feestje, ach dan gaat hij toch in een hoekje op zijn mobiel zitten, heb jij toch geen last van? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.