Minie12
20-12-2024 om 03:16
Relatie dochter
hallo allemaal,
Mijn lieve dochter van 15 heeft sinds 2 maand een relatie met een jongen van 17
Ze zien elkaar 1 pw 3 uurtjes en dan doordeweeks. Mijn dochter wil hem graag een keer wat vaker zien. Hij zegt dat hij ook niet vaker kan dan 1 pw. Vaak zegt hij ook nog afspraken af. Zelfs in de vakantie zien ze elkaar niet vaker. Hij woont hier 10 km vandaan. Van mij hoeven ze elkaar ook niet elke dag te zien maar vind 1 pw ook wel wat weinig. Hij houd van wel van haar maar stelt geen prioriteiten tegenover haar. Mijn dochter heeft ook nog genoeg vriendinnen maar merk dat het haar wel dwarszit. Wat vinden jullie hiervan?
Groetjes,
Moederkareltje
20-12-2024 om 19:02
Joszy schreef op 20-12-2024 om 12:49:
TO waarom zit het jou zo dwars dat je er om 3u in de nacht een topic over opent? Je dochter is 15, die moet nog ontdekken wat ze wil in een relatie, hoe ze daar mee om kan gaan etc. Zij vindt dit voor nu blijkbaar leuk genoeg, anders kan ze het uitmaken.
Liefde maakt blind, ze kan ook beschadigt raken door zo'n hufter. Het is niet zo simpel van blijkbaar vind ze hem leuk genoeg en anders maakt ze het uit. Ze kan ook vastzitten in een web en hij loopt over haar heen of misbruikt haar. Zie er maar uit te komen met 15 jaar. Het is nog een kind en heeft sturing en bescherming van een ouder nodig die misschien wel wat meer levenservaring heeft. Zeg je kind dat zijn gedrag iig niet fijn is en het ook anders kan en ze meer verdient.
Annaniem2023
20-12-2024 om 19:11
FruitMoeder schreef op 20-12-2024 om 11:30:
Is zij net 15 en hij bijna 18? Dan vind ik het best gevaarlijk. 2 jaar op die leeftijd is best groot. Hij is al bijna klaar met school en zij zit nog in de onderbouw. Ik sta er niet om te springen. Maar vertel je dochter dat zij iets buiten die jongen moet zoeken. Want blijkbaar wil hij er niet veel tijd aan haar besteden.
Jij verzint er echt van alles bij. De topicstarter schrijft: dochter is 15, vriendje is 17.
En wat maak jij ervan? Zij is NET 15 en hij BIJNA 18.
Dat staat er dus niet. Misschien is zij wel eind 15 en hij net 17. Heeft zij een klas overgeslagen en is hij een late leerling en ook een keer blijven zitten. Dan kunnen ze in hetzelfde leerjaar zitten. Je weet het niet, ik weet het niet, maar wat jij beweert weet ik ook niet.
Bailey26
20-12-2024 om 20:24
Moederkareltje schreef op 20-12-2024 om 19:02:
[..]
Liefde maakt blind, ze kan ook beschadigt raken door zo'n hufter. Het is niet zo simpel van blijkbaar vind ze hem leuk genoeg en anders maakt ze het uit. Ze kan ook vastzitten in een web en hij loopt over haar heen of misbruikt haar. Zie er maar uit te komen met 15 jaar. Het is nog een kind en heeft sturing en bescherming van een ouder nodig die misschien wel wat meer levenservaring heeft. Zeg je kind dat zijn gedrag iig niet fijn is en het ook anders kan en ze meer verdient.
Je weet helemaal niet of dat andere kind (want dat ben je als 17 jarige) een hufter is. En je weet ook helemaal niet of zijn gedrag niet fijn is.
Het enige wat jij weet is dat To op een bijzonder tijdstip een topic opent over de verkering van haar dochter en vriendje. En dat dochter verkering maar 1 keer per week ziet.
Moederkareltje
20-12-2024 om 20:52
dat weet inderdaad niemand of het een huftertje is maar ik gooi er vast een paar scenario's in om rekening mee te houden. Velen denken daar niet eens aan maar genoeg schade wordt er aangericht door gozertjes die alleen aan zichzelf, hun pik en hun vriendjes denken. Dus To houdt het in je achterhoofd en bekijk hem met een argusoog en loep bij binnenkomst.
kaatjecato
20-12-2024 om 22:32
Moederkareltje schreef op 20-12-2024 om 20:52:
dat weet inderdaad niemand of het een huftertje is maar ik gooi er vast een paar scenario's in om rekening mee te houden. Velen denken daar niet eens aan maar genoeg schade wordt er aangericht door gozertjes die alleen aan zichzelf, hun pik en hun vriendjes denken. Dus To houdt het in je achterhoofd en bekijk hem met een argusoog en loep bij binnenkomst.
Het lijkt mij niet echt helpend om allerlei vreselijke doemscenario's te verzinnen. Er is werkelijk geen enkele informatie die ook maar in deze richting wijst.
Mijn hemel, die arme 17-jarige jongens die nog zichzelf en verkering aan het ontdekken zijn, en dan wordt er automatisch vanuit gegaan dat je wel een hufter zal zijn.
Jongens (of meiden) die slecht nieuws zijn of met kwade intenties gedragen zich over het algemeen heel anders, en je moet je vooral zorgen maken als iemand je kind overlaadt met kadootjes en aandacht.
Sommige jongens hebben het gewoon heel druk met hun hobbies en vrienden en vinden een meisje wel leuk, maar weten nog niet zo goed wat ze daarmee aan moeten.
Annaniem2023
20-12-2024 om 22:38
Bailey26 schreef op 20-12-2024 om 20:24:
[..]
Je weet helemaal niet of dat andere kind (want dat ben je als 17 jarige) een hufter is. En je weet ook helemaal niet of zijn gedrag niet fijn is.
Het enige wat jij weet is dat To op een bijzonder tijdstip een topic opent over de verkering van haar dochter en vriendje. En dat dochter verkering maar 1 keer per week ziet.
Hoezo vreemd moment? Je weet toch niet waar TO woont? Als ze in New York of op de Antillen wonen was het ‘s avonds en als ze in Australië of Azië wonen was het ergens in de ochtend.
Moederkareltje
20-12-2024 om 22:38
"Sommige jongens hebben het gewoon heel druk met hun hobbies en vrienden en vinden een meisje wel leuk, maar weten nog niet zo goed wat ze daarmee aan moeten."
Dat is een mogelijke verklaring en dat van mij is net zo goed een mogelijke verklaring. Ik heb het zelf ondervonden allebei de scenario's die ik aandraag daarom zeg ik het tegen TO. Dat wil je niet voor je dochter en het af te doen met vreselijke doemscenario's.. het kan. Het kan.
Moederkareltje
20-12-2024 om 22:42
"Jongens (of meiden) die slecht nieuws zijn of met kwade intenties gedragen zich over het algemeen heel anders, en je moet je vooral zorgen maken als iemand je kind overlaadt met kadootjes en aandacht."
Dat is dus niet zo. Er zijn tal van manieren om een meisje te beschadigen met of zonder opzet. Jij noemt hier een stereotyp wat onder mensen bekend is.
kaatjecato
21-12-2024 om 07:55
Moederkareltje schreef op 20-12-2024 om 22:42:
"Jongens (of meiden) die slecht nieuws zijn of met kwade intenties gedragen zich over het algemeen heel anders, en je moet je vooral zorgen maken als iemand je kind overlaadt met kadootjes en aandacht."
Dat is dus niet zo. Er zijn tal van manieren om een meisje te beschadigen met of zonder opzet. Jij noemt hier een stereotyp wat onder mensen bekend is.
Jij hebt het eerder over vastzitten in een web. Bij iemand die je maar 1 keer per week een paar uur zit, zit je niet vast in een web.
En raken mensen beschadigd van te weinig aandacht van hun verkering? Dat lijkt mij overtrokken. Zelfs als de jongen minder verliefd blijkt dan hij (of dochter) dacht, zijn dit nu juist de ervaringen waar je van leert over relaties en wat je wel of juist niet wil. Ik zou het niet dramatischer maken dan het is.
Moederkareltje
21-12-2024 om 08:56
kaatjecato schreef op 21-12-2024 om 07:55:
[..]
Jij hebt het eerder over vastzitten in een web. Bij iemand die je maar 1 keer per week een paar uur zit, zit je niet vast in een web.
En raken mensen beschadigd van te weinig aandacht van hun verkering? Dat lijkt mij overtrokken. Zelfs als de jongen minder verliefd blijkt dan hij (of dochter) dacht, zijn dit nu juist de ervaringen waar je van leert over relaties en wat je wel of juist niet wil. Ik zou het niet dramatischer maken dan het is.
Nou dan vind jij dat toch overtrokken. Mijn ervaringen zijn anders. Juist met een jongen waar ik zo gek op was die mij liet bungelen en de kruimels gaf een paar uur per maakte mij zo verliefd dat ik alles voor hem deed wat niet gezond was en hij misbruikte dat.
Ik heb mijn zegje wel gedaan. TO ik hoop voor dat het bijtrekt, dat meneer ook meer interesse in je dochter gaat tonen of dat hij snel opsodemieterd.
Hupsakee
21-12-2024 om 09:22
"Sommige jongens hebben het gewoon heel druk met hun hobbies en vrienden en vinden een meisje wel leuk, maar weten nog niet zo goed wat ze daarmee aan moeten."
Precies dit als ik naar de zoon van mijn vriend kijk die doet de bbl opleiding. Werkt 4 volle dagen en 1 dag school. En houdt van gamen en wil ook nog contact met zijn vrienden. Dan blijft er niet veel tijd over.
kaatjecato
21-12-2024 om 09:27
Moederkareltje schreef op 21-12-2024 om 08:56:
[..]
Nou dan vind jij dat toch overtrokken. Mijn ervaringen zijn anders. Juist met een jongen waar ik zo gek op was die mij liet bungelen en de kruimels gaf een paar uur per maakte mij zo verliefd dat ik alles voor hem deed wat niet gezond was en hij misbruikte dat.
Dit kan en klinkt als een nare ervaring, maar dat zit dan voor een groot deel in de weerbaarheid van het meisje. Daar kun je hopelijk als ouder dan iets mee: hoe maak ik mijn kind weerbaar?
Maar de vraag van TO gaat erover wat wij ervan vinden dat haar vriendje zo weinig aandacht heeft. Daar is an sich niet direct een probleem. De kern is dus vooral: hoe gaat dochter van TO hier mee om? En daar zou ik mij op proberen te richten: hoe kun je je eigen kinderen begeleiden, in plaats van de andere kant wegzetten als 'huftertjes die met hun pik denken'. Meisjes kunnen overigens net zo goed door lust gedreven worden.
wil40
21-12-2024 om 10:04
Ze kennen elkaar net 2 maanden, ik zou rustig aankijken hoe dit verder verloopt. Wat begrip tonen naar mijn dochter dat het fijn zou zijn als hij zich aan zijn afspraken houdt of ze netjes verzet.
Misschien is zij meer verliefd dan hij en/of ziet hij het nog niet als een echte relatie. De tijd zal het leren. Hebben ze nog een afspraak in deze kerstvakantie?
Minie12
21-12-2024 om 10:27
dank voor jullie fijne reacties. Mijn lieve dochter is erg gevoelig en hebben veel met haar meegemaakt. Nee in de kerstvakantie had hij ook niet zoveel tijd
lientje69
21-12-2024 om 12:10
FruitMoeder schreef op 20-12-2024 om 08:51:
Wees blij dat het contact op een laag pitje staat. Een 17 jarige jongen die intresse heeft in een 15 jarige meisje is sowieso raar. Ik hoop dat deze relatie snel verwaterd en uitgaat.
Dat slaat echt nergens op. Is heel normaal qua leeftijdsverschil. Mijn man en ik waren ook zo oud en inmiddels ruim 40 jaar samen.