Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Puberdame fietsen in het donker

Mijn dochter van 13,5 mocht gisteravond van mij om half 8 naar huis fietsen. 900 meter langs goed verlichte straten, geen open stukken langs weilanden oid. Meisje waar ze was, is net zo oud en had dat niet gemogen. We wonen in een dorp met 15000 inwoners ongeveer. Zou dit bij jullie mogen?


_Audrey schreef op 15-11-2023 om 15:54:

[..]

Ipv zo stellig te beweren dat vrouwen heus echt alleen door het donker kunnen, wilde ik maar even zeggen dat dat echt niet overal kan. Ik denk niet dat 99% van NL veilig is.

Maar in de omgeving die jij beschrijft kan een man ook niet veilig over straat, of het nou donker is of licht. Dus dat staat toch echt los van het man/vrouw aspect.

Mugs schreef op 15-11-2023 om 15:59:

[..]

Maar in de omgeving die jij beschrijft kan een man ook niet veilig over straat, of het nou donker is of licht. Dus dat staat toch echt los van het man/vrouw aspect.

Overdag is het heel druk, dan kun je gerust over straat. Het is geen totale ghetto hoor, maar er zijn slechte stukken waar je niet moet komen, vooral 's avonds. Man of vrouw idd. 

Valeria schreef op 15-11-2023 om 15:12:

[..]

Ook om 19.30???

Nee,  vanaf items of 23.00 als ik me niet meer prettig voel

Kimdekim schreef op 15-11-2023 om 14:24:

[..]

Ja joh, leg maar woorden in mijn mond. Dan maar seksistisch. Gelukkig vinden alle jongens waar mijn dochter me om gaat dat je een meisje gewoon netjes thuis brengt. Ik begrijp niet waar je vandaan haalt dat mijn zoon een controlerende rol heeft. Mijn dochter vindt dat juist fijn. Die vraagt hem als wij niet kunnen. Maar ga vooral door.

Omdat zij van jullie geleerd heeft dat dat nodig is. 

Facy66 schreef op 13-11-2023 om 18:36:

No way, als mijn kind zo oud zou zijn dan zou dit echt niet mogen. Zeker niet als mijn kind een meisje was geweest in plaats van een jongen. Dan zou ik hem wel gewoon ophalen als het donker is. Zou nog extra fijn ook zijn voor hem met dit vieze regenachtige weer. Daar hoeft hij echt niet doorheen te fietsen van mij.

Gewoon een informatieve vraag: is jouw kind (of zijn jouw kinderen) dan ouder of jonger dan 13,5? Als ze jonger zijn snap ik je beschermende insteek een beetje, maar uit latere berichten krijg ik het gevoel dat ze juist ouder zijn? En, ALS je kinderen inderdaad ouder zijn: heb je ze dan inderdaad 's winters elke dag naar school gebracht?

_Audrey schreef op 15-11-2023 om 15:27:

[..]

Het zal er ook aan liggen waar je woont. Op het fietspad hier achter ons huis, door het park, is laatst nog een meisje verkracht. Verderop staat een flat die bekend staat om zijn drugs, overlast en criminaliteit, bij het busstation staan de messentrekkers.

Gezellig hier hoor. Zodra het kan zijn we hier weg, het holt achteruit.

Zo naar, om dit in je woonomgeving mee te maken. Ik hoop dat je snel een leuk huis vind, waar je/jullie rustig en veilig kunt wonen. 

SuzyQFive schreef op 15-11-2023 om 14:54:

Sterker nog: mijn meiden brengen hun vriendjes en vriendinnetjes altijd een stuk op weg tot halverwege de route. Net zoals ik vroeger deed met mijn besties. En dat is niet eens ingefluisterd bij mijn kinderen.

Dat deed ik vroeger ook, een eind meefietsen met vriendinnen en dat was in de polder. Zij moesten daarna nog een heel eind in hun eentje naar huis fietsen. 

Index224 schreef op 15-11-2023 om 17:23:

[..]

Omdat zij van jullie geleerd heeft dat dat nodig is.

Ik vind dat ook nodig.  Dus helemaal goed.  

Kimdekim schreef op 15-11-2023 om 14:24:

[..]

Ja joh, leg maar woorden in mijn mond. Dan maar seksistisch. Gelukkig vinden alle jongens waar mijn dochter me om gaat dat je een meisje gewoon netjes thuis brengt. Ik begrijp niet waar je vandaan haalt dat mijn zoon een controlerende rol heeft. Mijn dochter vindt dat juist fijn. Die vraagt hem als wij niet kunnen. Maar ga vooral door.

Ik fietste vroeger echt 100 keer liever alleen naar huis dan dat een jongen met een drankje op mee moest fietsen na de kroeg.

Nick90 schreef op 15-11-2023 om 14:40:

[..]

Nee die worden gewoon opgehaald uiteraard maar we leren hem wel dat je meisjes niet alleen naar huis laat fietsen in het donker bijvoorbeeld. Z’n moeder hoeft ook niet naar huis te fietsen in het donker bijvoorbeeld, dan halen we haar op.

Dit is toch helemaal onrealistisch. In ons geval zou mijn man dan onze kinderen alleen thuis moeten laten om mij op te halen of 2 kinderen uit bed halen daarvoor. Ik snap hier echt geen fluit van. Als mijn man zegt dat ie me ophaalt omdat het donker is vraag ik of ie gek is geworden. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

15-11-2023 om 19:29

Ik had zo de pest aan die jongens die vonden dat ik niet alleen naar huis mocht fietsen en erop stonden mij, van het zwakke geslacht, naar huis te begeleiden. Bemoei je met je eigen, zeg. Vaak wisten ze de weg niet eens.

De moeder van mijn ex zei een keer tegen me, toen ik daar wegging, dat ik niet alleen in het donker over straat moest hè! Heb haar gevraagd hoe ze dacht dat ik thuis zou komen vanaf het station, elke keer dat haar zoon me naar de trein had gebracht? En elke keer leefde ik nog, ging prima.

Due-scimmie schreef op 15-11-2023 om 19:15:

[..]

Ik fietste vroeger echt 100 keer liever alleen naar huis dan dat een jongen met een drankje op mee moest fietsen na de kroeg.

Ik ook. Regelmatig vonden die jongens dan ook dat ze wel een vergoeding in natura mochten eisen en als je ze dan niet uitgebreid ten afscheid wilde zoenen was je een preutse trut. 
En nu fiets en loop ik nog steeds gewoon alleen in het donker, ook laat op de avond. Ik ga niet uit angst 16 uur per dag binnenblijven. 

Valeria schreef op 15-11-2023 om 15:12:

[..]

Ook om 19.30???

Of om 17:00 uur...

Ja hoor, zou hier mogen. Wat is nu 900 meter en je rijdt door de bewoonde wereld. Hier is het gewoon nog druk op straat rond die tijd. Zelf wandel ik altijd met de hond op dat tijdstip en met mij velen anderen. Jongeren die van en naar de training gaan en komen, wandelaars, hardlopers. Ik zou er geen probleem mee hebben.

Ik weet nog dat ik een jaar of 15/16 was en ik naar huis wilde fietsen, en een jongen met mij meefietste vanwege 'veiligheid'. Die jongen vond mij leuk. Het was een zwaar ongemakkelijke fietstocht en voelde me een stuk onveiliger dan als ik alleen was gefietst. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.