Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-03-2023 om 16:24
Hi allemaal,
Ik ben een trotse moeder van een 13-jarige zoon die zich vorig jaar zomer al vrij genoeg voelde om mij en mijn man te vertellen dat hij op jongens valt. Ik ben megatrots en dankbaar dat hij dit met ons wilt delen om er zo niet alleen mee rond te lopen.
Hij zit nu op de brugklas en loopt tegen zaken aan op school. Zo gaat hij niet om met de jongens in zijn klas omdat hij daar minder aansluiting mee heeft. Hij gaat al van jongs af aan graag met meiden om. De Jongens beginnen hem nu aan te spreken op raar gedrag en vragen te stellen over zijn geaardheid. Niet heel subtiel natuurlijk maar meer zo van "kijk daar loopt hij weer met de meiden" en hij hoort ze zeggen dat ze hem maar raar vinden.
In de wandelgangen van school is hij al een paar keer door jongens die hij niet kent nageroepen met "homo" en het K-woord ervoor.
Gelukkig vertelt hij dit aan ons en kunnen we een luisterend oor bieden. Wat ik zo aan hem bewonder is dat hij op deze leeftijd al zichzelf durft te zijn. Hij doet wat goed voelt. Ik vind het alleen zwaar voor hem (en ook voor ons) dat hij hiermee wordt geconfronteerd. Hij wilde laatst al op school vertellen dat hij op jongens valt en heb hem geadviseerd om nog even te wachten tot hij wat ouder is. Dit puur om hem te beschermen voor de opmerkingen (die toch vroeg of laat komen).
Waar ben ik eigenlijk naar op zoek? Ik ben op zoek naar herkenning van andere moeders, gewoon een luisterend oor. Tips mogen uiteraard ook. Liefs...
02-04-2023 om 19:49
Pippeltje schreef op 02-04-2023 om 17:50:
[..]
Mijn zoon is ook heel gevoelig en kan niet 'niet reageren'. Hij is wel eens voor homo uitgescholden maar dat is maar heel kort geweest: toen zijn vriend zich had laten zien op het plein en mijn zoon er niet geheimzinnig overdeed (en zijn mentor had ingelicht) was dat zo over!
Maak je geen zorgen over een óude' mentor. Homoseksualiteit is van alle tijden, iets ouder zijn zegt NIETS. (bovendien vind ik het stiekem ook een beetje beledigend; namelijk leeftijdsdiscriminatie )
Mijn zoon kwam op een leuke manier úit de kast'. Hij had 2 x verkering gehad met een meisje maar ik voelde aan alles dat hij hooguit gevleid was. Op een bepaald moment kwam hij heel sip bij me, kroop tegen me aan en bekende dat hij voor het eerst echt heel erg verliefd was. 'Ja' zei ik toen...'en dat is niet op een meisje, he? Hoe heet hij?'
Huh?? Hij rolde van de bank van verbazing en snapte niet dat ik dat doorhad.
Oops ja sorry is inderdaad een "foute" aanname dat een oudere mentor het minder goed zou oppakken. Heeft inderdaad niets met leeftijd te maken.
We gaan het zien. Hij is in de lead en ik en zijn vader zullen hem zo goed mogelijk en in ieder geval met alle liefde ondersteunen 😊
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.