Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Numerus Fixus

Zijn er meer mensen wiens kinderen nu in de decentrale selectie gaan voor hun vervolg studie? 
Mijn dochter heeft zich voor 2 n.f.studies ingeschreven, en ik merk dat het best wat spanning met zich mee brengt.  Ze heeft geen plan b namelijk. Van de ene uni heeft ze gisteren alle informatie gekregen en van de andere uni krijgt ze de info over een maand.  

Bij de ene studie staat het betalingsverzoek er al bij en bij de ander, waar ze duidelijk voor uitgeloot is, niet. Ik heb er vertrouwen in dat het klopt.

Dexter18 schreef op 09-04-2025 om 19:27:

[..]

Heeft zij niet het goede rangnummer gekregen? Blijkbaar moet je voor twee verschillende universiteiten inschrijven, dat heb ik gedaan en toen kon ik mijn rangnummer wel zien. Ik ben zelf toegelaten tot Geneeskunde.

Edit: ik had het berichtje van Kim niet gezien. Dus laat mijn berichtje maar voor wat het is. Hopelijk is ze door. Wat zegt niks?

Ze heeft meegeloot voor 1 studie op 2 plekken, Nijmegen en Leiden. Dus mss kan t. Maar ik denk dat ik t even laat. Dochter zei al dat ik er vooral dinsdag niet naar mag vragen 😂😬 

anomarie schreef op 09-04-2025 om 19:22:

Hier is het voorzichtig feest met waarschijnlijk een rangnummer 2!🎉
Dank je wel voor het delen. Nu op voor het examen met extra motivatie.

Eigenlijk is het heel raar dat ze nummer twee heeft. De meeste studies houden namelijk een aantal rangnummers in reserve. Die plaatsen worden gebruikt als er een bezwaar gemaakt wordt en de overige rangnummers die daar niet voor worden gebruikt, worden 31 augustus vrijgegeven. Ik hoop voor jullie dat het klopt maar ik vind het wel gek. 15 april horen we het definitieve resultaat, dus nog even afwachten.

Dexter18 schreef op 12-04-2025 om 12:25:

[..]

Eigenlijk is het heel raar dat ze nummer twee heeft. De meeste studies houden namelijk een aantal rangnummers in reserve. Die plaatsen worden gebruikt als er een bezwaar gemaakt wordt en de overige rangnummers die daar niet voor worden gebruikt, worden 31 augustus vrijgegeven. Ik hoop voor jullie dat het klopt maar ik vind het wel gek. 15 april horen we het definitieve resultaat, dus nog even afwachten.

De studies kunnen toch 140 tot 150 in reserve houden als ze bijvoorbeeld 150 plaatsen hebben? Dat hoeft toch niet de eerste tien te zijn? 

Annaniem2023 schreef op 12-04-2025 om 16:52:

[..]

De studies kunnen toch 140 tot 150 in reserve houden als ze bijvoorbeeld 150 plaatsen hebben? Dat hoeft toch niet de eerste tien te zijn?

Het was altijd de eerste aantal rangnummers voor de reserve, dus het lijkt me sterk dat het dit jaar anders is. Wat misschien ook kan, is dat het doorgeschoven wordt. Stel er zijn 20 rangnummers in reserve en je ziet rangnummer 2. Dat het dan misschien rangnummer 22 wordt. 

we gaan het zien dinsdag. We zagen iig al betalingsgegevens staan van 1 opleiding en daarnaast hebben we een extra mail ontvangen ivm functiebeperking en mogelijkheden voor ondersteuning en de vraag om contact te leggen voor september. Allemaal signalen dat het mogelijk wel snor zit….

mijn dochter had t kennelijk ook al voorbij zien komen (via tiktokfilmpjes die rondgestuurd werden). Zij zag nog niks, maar zei gelijk ik wacht dinsdag af, dan weet ik het zeker. Nog 1,5 dag 😃

Mijn dochter ziet ook niets met deze hack. Ook niet als ze zich inschrijft voor een tweede studie en zich weer uitschrijft.

succes allemaal we lezen het graag dinsdag 

Succes allemaal. Ik weet niet hoe het met jullie kinderen gaat. Mijn dochter is nerveuzer voor de uitslag van de loting dan haar examen.

mijn dochter denkt dat t goed komt. Ze heeft er rust over, gelukkig

Lovy schreef op 13-04-2025 om 22:38:

Succes allemaal. Ik weet niet hoe het met jullie kinderen gaat. Mijn dochter is nerveuzer voor de uitslag van de loting dan haar examen.

Ik ben ook vele malen nerveuzer voor de uitslag van de numerus-fixus dan mijn centrale eindexamens.

Lovy schreef op 13-04-2025 om 21:51:

Mijn dochter ziet ook niets met deze hack. Ook niet als ze zich inschrijft voor een tweede studie en zich weer uitschrijft.

Was het een tweede studie aan een andere universiteit? Ook moet je geen Firefox gebruiken; dat werkt namelijk niet. Google Chrome en Brave werken wel.

Kimdekim

Kimdekim

14-04-2025 om 08:58 Topicstarter

Hier ook zenuwen bij dochter en niet zo'n beetje ook.  Het is natuurlijk ook spannend.  Ik merk het ook.  Ik had vannacht gedroomd dat dochter op 1 uni was toegelaten en van de andere de uitslag nog niet binnen was.  Ik werd wakker en baalde echt dat het een droom was.  Dacht dan hebben we dat gehad.  

Dexter18 schreef op 14-04-2025 om 08:12:

[..]

Ik ben ook vele malen nerveuzer voor de uitslag van de numerus-fixus dan mijn centrale eindexamens.

Logisch toch. Het moet wel heel raar lopen, wil je zakken voor je eindexamen. En dan heb je nog herkansingen ook. Maar die nf, dat is hit or miss.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.