Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-01-2019 om 09:58
Dochter (bijna 16) krijgt al sinds haar 13de kleedgeld. Ze krijgt nu 170 euro per kwartaal. Daarbij betalen wij nog ondergoed, sokken, sportkleding, pyjama's, jas en schoenen. We willen haar, per haar 16de verjaardag, meer zelfstandigheid gaan geven en kleedgeld wijzigen in een all in bedrag. Ze geeft zelf bedragen door die vriendinnen krijgen: 110 euro per maand (best veel??). Een vriend krijgt 70 euro. Meiden moeten natuurlijk iets meer dan jongens kopen (m.n. BH's in een niet vele voorkomende maat zijn niet zo goedkoop...). Ik overweeg evt. een bedrag minus BH, 1 paar schoenen en een winterjas. Nibud geeft een gemiddeld bedrag van ongeveer 55 per maand, maar die info is van wat langer geleden geloof ik. Wat geven jullie momenteel aan dochters van ongeveer dezelfde leeftijd?
23-01-2019 om 17:32
nog steeds hetzelfde als op 30 december
Op 30 december schreef ik al dat wij gestart zijn met 70 euro per maand (50 kleedgeld en 20 zakgeld) op hun 14e. Elk jaar krijgen ze er 5 euro per maand bij.
Telefoonkosten en alles voor de sport (sportkleding, lesgeld, inschrijving wedstrijden) betalen wij. Kleding, uitjes met de vriendengroep, bezoekjes aan de schoolkantine en 'merchandise' van favoriete games betalen ze zelf.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.