koentje
02-11-2012 om 17:05
Kind niet thuis uit school
vanaf hoe laat is het 'normaal' om ongerust te worden als je kind niet thuiskomt uit school. Terwijl hij eigenlijk altijd laat weten waar hij is als hij wel eens met iemand meegaat...
Oh bah, het zit me helemaal niet lekker. Normaal is hij er om 15.10, nu is hij er om 17 uur nog niet en zijn telefoontje neemt hij niet op.....

olief
04-11-2012 om 20:39
Ik kijk ook steeds voor update
Wat vervelend! Toch "lastig" dat we hier anoniem zijn, maar wel een gemeenschapsgevoel hebben. Iig in zulke situaties. Ik hoop dat alles goed gaat.

Relithe
04-11-2012 om 21:33
Ik weet het niet hoor
maar ik begin nu ook het ergste te denken..
Is Koentje dagelijks op het forum te vinden normaal gesproken? Dan is het vreemd en zorgelijk dat ze nu niet reageert, anders even afwachten nog.

Rafelkap
05-11-2012 om 08:54
Volgende ochtend
Volgens mij kwam Koentje niet dagelijks hier, maar wel vaak. Misschien forumt ze vooral op werkdagen dus ik hoop op een berichtje van haar dat alles goed is.

lizelot
05-11-2012 om 10:21
Wachten
het wachten gaat wel erg lang duren nu.Hopelijk niets aan de hand!!!Als er iets aan de hand was,had koentje dit vast alwel even laten weten.Ze is waarschijnlijk dit draadje vergeten!!!

Rafelkap
05-11-2012 om 10:39
Koentje weer gesignaleerd
in draadje hieronder en in andere rubriek. We kunnen weer opgelucht adem halen neem ik aan.
hoi Koentje, daar ben je weer!

Anneque
05-11-2012 om 10:51
Lol
Ze is al in verschillende draadjes gesignaleerd (en "geroepen"), maar blijkbaar ziet ze dit draadje ff over t hoofd. Ws volledig vergeten. Gelukkig is alles goed, tenminste dat kan niet anders, toch, als je over ditjes en datje post? Gelukkig

koentje
05-11-2012 om 11:48
Sorry sorry sorry
Vooral voor de mensen die echt last hadden van die ogerustheid!!
Alles is goedgekomen, zoon om 18.30 thuis: combinatie van een vergeetachtige zoon en een wat gemakkelijke moeder en een leuke game waarbij je alle tijd vergeet...
vervolgens wilde ik vrijdagacvond al berichten dat het oke was en viel internet uit.... En dit weekend gewerkt dus niet meer aan ool toegekomen: onbewust van het impact wat mijn berichtje heeft gehad. Die kwam ik net vol verbazing tegen....
net ook weer trouwens want ik had dit hele bericht al veel eerder gemaakt maar het flikkerde er net weer uit toen ik wilde plaatsen.... gggggrrrrrrrrrrr
Ik las trouwens iets over privegegevens: over wat voor gegevens ging dat en zijn er mensen die mij persoonlijk (denken te ) kennen?
Heel erg bedankt iedereen voor het medeleven (tegelijk toch ook een hee leuk gevoel) en sorry voor de overlast!!

Sjansje
05-11-2012 om 12:05
Gelukkig!
Fijn dat er toch niks aan de hand was!
Volgens mij waren die privegegevens alleen de provincie waar je woont en de leeftijd van je zoon. Maar goed, ik kan ook iets gemist hebben, dus misschien weten anderen meer?

Egel
05-11-2012 om 12:46
Dank je
Dank je voor het bericht-ik denk dat er nog heel veel meer mensen meeleefden zonder te posten (ik bijv). Gelukkig is alles goed. Je zoon moest eens weten hoeveel zorgen er waren!
Iemand meldde hier de leeftijd van je zoon, wat voor 'labels' hij heeft (sorry geen goed woord) en je woonprovincie. Verder was het probleem juist dat niemand je 'echt' leek te kennen, niet op Facebook had etc.
Ik denk dat het met de privacy nogal meeviel dus. Groeten, Egel

koentje
05-11-2012 om 13:06
Oh haha...
zo houd ik het ook graag. Kan ik zonder terughoudendheid mijn hart hier blijven luchten. En iedereen mag weten van de ADHD/NLD en de leeftijd van mijn zoon. Dat maakt het verhaal ook vaak wezenlijk anders, vaak. Maar niet als je je kind kwijt bent: weg is weg..... Wat een onrust schik, verdriet...
De oorzaak ervan en de manier waarop je later reageert op hem kan weer wel uitmaken.
Wij hadden overigens grote moeite hem duidelijk te maken wat wij hadden doorgemaakt. Ik geloof dat er een kwartje viel toen hij op een bepaald moment die avond hoorde hoe ik met mijn zus sprak over de situatie; feit ook dat zij belde of het al oke was. Zijn vader had zich inmiddels vreselijk boos gemaakt op hem, en dat ontaardde in een schreeuwpartij, maar toch had ik niet de indruk dat dat maakte dat zoon er meer van begreep. Ik denk dat ik er van de week toch nog een keer op terug kom. Misschien in de vorm van een fictief gelijkend verhaaltje. Hij voelt zich dan niet zo snel aangevallen en luistert dan beter.

Tineke
05-11-2012 om 13:27
Opluchting!
"Heel erg bedankt iedereen voor het medeleven (tegelijk toch ook een hee leuk gevoel) en sorry voor de overlast!!"
Zou je zoon ook niet zoiets ervaren, dat jullie bezorgd waren, geeft hem een leuk, prettig, veilig, geliefd gevoel.
Ik ben blij dat er gewoon niks aan de hand is, ik hou wel van zo'n anticlimax.

Van de forumbeheerder
05-11-2012 om 13:32
Baas over eigen info
Waar het om gaat, Koentje: we laten het liever aan jouzelf over om te bepalen waar en wanneer je iets over bijzonderheden m.b.t. je zoon of je woonomgeving zegt. Niet aan Forumdeelnemers die - met de beste bedoelingen - informatie uit andere draadjes gaan verzamelen. Vandaar.
Forumbeheer Ouders Online

albana
05-11-2012 om 13:38
Opgelucht!
Gelukkig! Opgelucht ben ik.............
Overlast welnee....alleen gingen mijn gedachten de hele tijd als er hier 1 binnenkwam naar die van jouw
Vandaar die tablet mee naar bed....Zaterdag kwamen ze nogal laat binnenvallen....(lees 's nachts) en ik wist dat ik dan meteen eraan zou denken.
En de ingeving van: koentje heeft geen internet en heeft het druk was ook al opgekomen
En voor je zoon:
Laat 'm onze reacties lezen. Dan weet ie meteen hoe 'raar' ouders in elkaar steken
groeten albana

Elisa Gemani
05-11-2012 om 14:05
Opgelucht
...toch ruim 60 uur ermee bezig geweest... Ik ben heel blij dat het met een sisser is afgelopen en er niets ergs aan de hand was.
Ik zou je zoon ook dit draadje laten zien. Hij moet echt wel de impact van dit gebeuren beseffen en niet denken dat jullie overdreven en overdrijven. Mijn zoon was zo overstuur en onder de indruk van mijn angst, bezorgdheid, boosheid en opluchting toen hij uiteindelijk terecht en thuis was (we zaten allebei te huilen in elkaars armen), dat hij het wel uit zijn hoofd laat om zoiets nog eens te laten gebeuren...

marinade
05-11-2012 om 17:04
Ik zou
Koentjezoon zeker niet deze reacties laten lezen. Ik krijg hier toch een klein beetje een unheimisch gevoel bij, "we" lijken zo wel goedbedoelende maar misschien toch ook wat bemoeizuchtige tantes/buurvrouwen etc. OO lijkt wel een familie, maar dat is het niet. Koentje kan dit prima zelf.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Elisa Gemani
05-11-2012 om 17:27
Lezen
Hij hoeft ook niet het draadje te lezen maar Koentje kan er wel op wijzen dat heel veel mensen dus bezorgd waren en meeleefden. Dat is nu eenmaal wat ouders doen als het niet alleen om hun eigen kinderen gaat, maar ook die van anderen.

FayW
06-11-2012 om 21:10
Haha
Mijn zoon ziet mij op OOL en vraagt of er nog een bericht van Koen is... Haha. Gelukkig wel dus.

Pietje Bell
30-03-2014 om 07:50
GPS tracker
Geef je kind een GPS tracker mee, tegenwoordig in leuke kleurtjes te verkrijgen. Je kunt je kind traceren (zonder dat ze het merken) en je krijgt een link via Google MAPS en ziet waar je kind is. Er handig ding. Je kunt zelf een bepaald gebied instellen waarbuiten je kind niet mag komen. Je krijgt een bericht wanneer je kind buiten dat gebied komt. Ook kan je kind ZELF jouw bereiken door 1 druk op de knop. Veel handiger dan een telefoon, zeker in de leeftijd zo tussen 5 en 12 jaar. Voor mij in elk geval DE oplossing.

Dalarna
30-03-2014 om 09:29
Pietje Bell
Zou je zoiets werkelijk gebruiken tot 12 jaar? De helft van de 11 jarigen gaat tegenwoordig al naar de brugklas!

Mach
30-03-2014 om 11:47
dalarna ot
ik denk dat je overdrijft.
Bij mijn kind in de VWO brugklas zat geen enkel kind van 11. Ook niet bij het begin van het schooljaar.
Er zijn hooguit een paar elfjarigen die in het najaar 12 worden, maar dat is erg streekgebonden. Hier in de buurt houden de scholen nog gewoon de 1 oktobergrens aan en dat merk je dus in de brugklas.

Dalarna
30-03-2014 om 11:53
Mach
Ja, ik overdrijf maar ik vind het belachelijk dat je uberhaupt overweegt om zo'n ding mee te geven aan kinderen vanaf een jaar of 8/9 en daaronder moet je ze gewoon leren om in de buurt te blijven. Houd het gewoon in de gaten, zoals onze ouders vroeger.
Ik vind het overigens heel gek dat je aan het begin van de brugklas geen 11jarige hebt op een VWO. Ik ken genoeg kinderen die met 10 daarheen gingen en heel veel 11jarigen. Als je zo strikt met die 1 okt grens omgaat ben je als school ook niet lekker bezig. Kijken naar het kind en niet naar een geboortedatum lijkt mij heel verstandig.

Juno
30-03-2014 om 12:51
Mach
In klas van puber waren diverse 11-jarigen. De jongste werd eind mei 12. Op school van mijn kinderen zitten diverse vijfjarigen in groep 3. De jongste wordt eind juni 6. Deze kinderen gaan met 11 naar het VO en worden pas in de vakantie als ze naar de tweede gaan 12. Komt niet veel voor, maar vaak genoeg om rekening mee te houden.

Mach
30-03-2014 om 17:17
dalarna en juno
Ach, ik maak me er niet erg druk om. Ik beslis niet over 1 oktober of niet. De realiteit is hier in de regio dat basisscholen grotendeels de 1 oktobergrens aanhouden, en zeker nog in de tijd dat de nu 12 jarigen jong waren. Aangezien dit voor de hele regio geldt, is het ook op de middelbare school zo dat er bijna geen 11 jarigen in de brugklas zitten. Misschien wordt dat in de toekomst anders, maar als ik mijn buurkinderen en hun ouders hoor is het nog steeds zo dat de herfstkinderen meer dan 2 jaar doen over groep 1 en 2 en dat er zelden iemand doorgaat van na 1 oktober. EN de inspectie maakt zich er geen moment druk om lijkt het.
Mijn dochter is van oktober, ze werd dus 13 toen ze net in de brugklas zat. Ze was niet de oudste, er waren nog 4 ouder dan zij.
Kijk, als iedereen gewoon met 12 nog in groep 8 zit, past groep 8 daar wel op aan. Het was hier geen enkel probleem. Gewoon allemaal herfstkinderen met 12 jaar naar het vwo.
We lopen hier met alles wat achter, heerlijk.

vlinder72
30-03-2014 om 17:29
Mach
Hier ook hoor. En ik woon in een stad. Mijn zoon wordt vlak voor de zomervakantie 12 jaar. Hij gaat na de zomervakantie naar de middelbare school. Hij is een van de jongsten in de klas.
Onze school houdt de 1 januari grens aan maar toch willen veel ouders liever dat kinderen een jaar langer kleuteren. Dus zitten er bij zoon in groep 6 een kind in de klas dat negen werd in november maar ook een paar die tien werden in november.
En inderdaad daar doet niemand moeilijk over.

Annet
30-03-2014 om 19:57
herfstkinderen van 11 zijn hier wel normaal
Scholen in deze regio hebben niet één beleid. Maar kinderen van okt-nov-dec stromen gemiddeld vaker door als vijfjarige naar groep 3 dan vroeger.
Mijn jongste zit in een atheneum-plusklas. Hij is de jongste. Hij wordt pas 12 in de zomervakantie. Daarnaast is er nog een versneld kind. Daarna volgen een aantal kinderen die in okt-nov-dec 12 zijn geworden.
Bij oudste (5 jaar ouder) is het beeld ongeveer hetzelfde. Per klas 1 of 2 versnelde leerlingen en een paar okt-nov-dec kinderen.
Ik denk dat dit beeld vooral voorkomt bij vwo en vwo+/gym klassen. Tenzij alle scholen bijna alle kinderen van okt-nov-dec laten doorstromen. Dat is in onze regio niet het geval.

bibi63
02-04-2014 om 14:36
onze basisschool is op de vingers getikt door de inspectie
Met alle gevolgen van dien overigens. Onze school hield in principe ook de 1 okt grens aan, alleen in uitzonderlijke gevallen gingen herfstkinderen door naar groep 3. Overigens heb ik daar geen enkel probleem mee gehad met ons herfstkind, voor haar heeft het goed uitgepakt dat ze langer heeft gekleuterd, maar dat terzijde. Toen zij inmiddels in groep 6 of 7 zat heeft de inspectie de school op de vingers getikt, want ze moesten de 1 jan grens gaan hanteren. Hadden wij gelukkig niets meer mee te maken. Maar ik verbaas me er dus over dat er nog steeds scholen zijn die 1 okt mogen hanteren (niet dat ik het erg vind, maar omdat onze school het niet meer mocht). Voor onze school had dit overigens wel consequenties. In enig jaar moesten ineens heel veel kleuters door naar groep 3, waar niet op gerekend was bij aanname van de kleuters. Op onze bs bestonden de klassen uit 4 kleuterklassen (1/2), en van alle overige 1 gewone en 1 combi (3/4 5/6 7/8). Het betekende dus in het betreffende jaar dat er veel meer leerlingen na de vakantie naar 3 moesten, dan met de aanname van de kinderen (vol is vol) mee rekening was gehouden, en dat paste niet in het aantal (teveel leerlingen in 3 of 3/4). Geen lokalen over, dus op die manier viel ook niets te herschikken. Ze hebben moeten husselen en toen ontstonden er dus ook ineens combiklassen 4/5 en 6/7 om te zorgen dat de klassen niet boven 30 leerlingen kwamen (paste ook niet in het lokaal). Leek me nou niet bepaald een ideale situatie. Het enige voordeel was dat de wachtlijst voor de kleuterklassen ineens was opgeheven.
Bibi
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.