Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-11-2012 om 17:05
vanaf hoe laat is het 'normaal' om ongerust te worden als je kind niet thuiskomt uit school. Terwijl hij eigenlijk altijd laat weten waar hij is als hij wel eens met iemand meegaat...
Oh bah, het zit me helemaal niet lekker. Normaal is hij er om 15.10, nu is hij er om 17 uur nog niet en zijn telefoontje neemt hij niet op.....
02-04-2014 om 14:36
onze basisschool is op de vingers getikt door de inspectie
Met alle gevolgen van dien overigens. Onze school hield in principe ook de 1 okt grens aan, alleen in uitzonderlijke gevallen gingen herfstkinderen door naar groep 3. Overigens heb ik daar geen enkel probleem mee gehad met ons herfstkind, voor haar heeft het goed uitgepakt dat ze langer heeft gekleuterd, maar dat terzijde. Toen zij inmiddels in groep 6 of 7 zat heeft de inspectie de school op de vingers getikt, want ze moesten de 1 jan grens gaan hanteren. Hadden wij gelukkig niets meer mee te maken. Maar ik verbaas me er dus over dat er nog steeds scholen zijn die 1 okt mogen hanteren (niet dat ik het erg vind, maar omdat onze school het niet meer mocht). Voor onze school had dit overigens wel consequenties. In enig jaar moesten ineens heel veel kleuters door naar groep 3, waar niet op gerekend was bij aanname van de kleuters. Op onze bs bestonden de klassen uit 4 kleuterklassen (1/2), en van alle overige 1 gewone en 1 combi (3/4 5/6 7/8). Het betekende dus in het betreffende jaar dat er veel meer leerlingen na de vakantie naar 3 moesten, dan met de aanname van de kinderen (vol is vol) mee rekening was gehouden, en dat paste niet in het aantal (teveel leerlingen in 3 of 3/4). Geen lokalen over, dus op die manier viel ook niets te herschikken. Ze hebben moeten husselen en toen ontstonden er dus ook ineens combiklassen 4/5 en 6/7 om te zorgen dat de klassen niet boven 30 leerlingen kwamen (paste ook niet in het lokaal). Leek me nou niet bepaald een ideale situatie. Het enige voordeel was dat de wachtlijst voor de kleuterklassen ineens was opgeheven.
Bibi
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.