Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-07-2021 om 14:54
hoi. ik kom maar gelijk met de deur in huis vallen, mijn 12-jarige kind heeft een kat getrapt heb ik gehoord van de buurman. hij zat op een bankje met een vriend en toen kwam de kat bij hem en mijn zoon trapte de kat weg. het is een kat die hier heel vaak in de buurt rondloopt en die loopt nu mank. mijn kind is nu aan het logeren bij zijn oma en opa en wordt vanavond teruggebracht. ik ben woest op hem. ik ben van plan zijn devices voor de hele zomervakantie af te pakken en huisarrest geven voor de hele zomervakantie. is dit een gepaste straf volgens jullie?
14-07-2021 om 18:21
Ik zou eerst het gesprek met zoon aan gaan. Misschien was het geen schop maar hielt of duwde hij de kat met zijn voet weg. Dat zou ik ook doen als een kat te dicht bij mij zou komen. En dat kan van afstand maar zo lijken op een schop. Schopte hij de kat wel echt hard weg dan is dat natuurlijk niet oké. De door jou bedachte straf staat echter niet in verhouding tot het vergrijp. Ik zou inzetten op een goed gesprek en misschien een goede daad. Tien euro naar de kattenstichting of een dagje helpen in het asiel. Of als je weet van wie de kat is dan zou ik hem langs sturen voor excuses met een kattenspeeltje en een zak kattensnoepjes voor de kat.
14-07-2021 om 18:32
Biscuitje schreef op 14-07-2021 om 18:21:
Ik zou eerst het gesprek met zoon aan gaan. Misschien was het geen schop maar hielt of duwde hij de kat met zijn voet weg. Dat zou ik ook doen als een kat te dicht bij mij zou komen. En dat kan van afstand maar zo lijken op een schop. Schopte hij de kat wel echt hard weg dan is dat natuurlijk niet oké. De door jou bedachte straf staat echter niet in verhouding tot het vergrijp. Ik zou inzetten op een goed gesprek en misschien een goede daad. Tien euro naar de kattenstichting of een dagje helpen in het asiel. Of als je weet van wie de kat is dan zou ik hem langs sturen voor excuses met een kattenspeeltje en een zak kattensnoepjes voor de kat.
TO heeft al met zoon gesproken en zoon heeft toegegeven de kat te hebben geschopt omdat hij miauwde door een filmpje heen. Ik vind dat persoonlijk niet normaal voor een kind van 12. En daar mag best een wat zwaardere straf tegenover staan. Dierenmishandeling is gewoon niet okee.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.