S.ndra
05-11-2024 om 03:34
Kerstvakantie met pubermeiden
Wij hebben een hele nare tijd achter de rug en willen in de kerstvakantie als gezin een weekje weg. Maar ik heb totaal geen inspiratie. Heeft iemand een tip voor een leuke vakantie met 2 meiden van 11 en 14?
Meesje
06-11-2024 om 13:09
BlairW schreef op 06-11-2024 om 12:50:
[..]
Op de Canarische eilanden is het in december/januari toch ook niet echt strandweer meer? Ik zie een graad of 20, dan lig je toch niet in je bikini op het strand of bij het zwembad? Hoor dat ook wel van overwinteraars die ik ken. Prima weer, maar niet om te zwemmen ofzo. Vaak toch wel een vestje aan en een lange broek.
Dat dacht ik ook idd. Lijkt me heerlijk weer om zo'n eiland te ontdekken, wandeltochten te maken ed. Maar met pubermeiden wil je als je gaat toch gewoon naar strand/zwembad en wellicht een aquapark oid. Ligt mss ook aan het soort pubers.
wil40
06-11-2024 om 14:03
BlairW schreef op 06-11-2024 om 12:50:
[..]
Op de Canarische eilanden is het in december/januari toch ook niet echt strandweer meer? Ik zie een graad of 20, dan lig je toch niet in je bikini op het strand of bij het zwembad? Hoor dat ook wel van overwinteraars die ik ken. Prima weer, maar niet om te zwemmen ofzo. Vaak toch wel een vestje aan en een lange broek.
Ja het is er dan tussen de 20 en 25 graden. En minstens 7 zonuren. In bikini aan het strand zit er misschien niet in maar dat vestje en lange broek is voor 's avonds. Ik zou het prima vinden voor een weekje weg, redelijk dichtbij. Maar goed, als ik nu naar buiten kijk ben ik al blij als de zon zou schijnen.
Caroline80
06-11-2024 om 16:58
wil40 schreef op 06-11-2024 om 14:03:
[..]
Ja het is er dan tussen de 20 en 25 graden. En minstens 7 zonuren. In bikini aan het strand zit er misschien niet in maar dat vestje en lange broek is voor 's avonds. Ik zou het prima vinden voor een weekje weg, redelijk dichtbij. Maar goed, als ik nu naar buiten kijk ben ik al blij als de zon zou schijnen.
Ik ben echt wel strandweer gewend op de Canarische eilanden. Ben er meerdere keren in December geweest. Ik zou dan wel een hotel of appartementen met verwarmd zwembad nemen.
Lotte78
06-11-2024 om 19:44
In plaats van Canarische eilanden, kan je ook denken aan Kaapverdie. Is daar veel warmer. En wat vliegtijd maar 1,5 uur langer.
Dolfje
06-11-2024 om 19:47
Lotte78 schreef op 06-11-2024 om 19:44:
In plaats van Canarische eilanden, kan je ook denken aan Kaapverdie. Is daar veel warmer. En wat vliegtijd maar 1,5 uur langer.
Dat wilde ik ook net zeggen
MMcGonagall
06-11-2024 om 20:57
Dan zeg ik toch Zanzibar, daar is het zeker mooi weer. Toen wij in januari op Sal waren, was het net te koud om te zwemmen. Het was wel prima korte broeken weer, maar waaide vreselijk. Zanzibar is ook nog veel mooier en je kunt er nog wat meer doen dan alleen maar in je resort hangen.
Dolfje
06-11-2024 om 21:12
MMcGonagall schreef op 06-11-2024 om 20:57:
Dan zeg ik toch Zanzibar, daar is het zeker mooi weer. Toen wij in januari op Sal waren, was het net te koud om te zwemmen. Het was wel prima korte broeken weer, maar waaide vreselijk. Zanzibar is ook nog veel mooier en je kunt er nog wat meer doen dan alleen maar in je resort hangen.
Is dat een aanrader ja? Wij gaan komende winter naar Boa vista maar misschien wil ik januari /februari 2026 die kant eens op. Het is alleen wel wat verder vliegen dat vind ik een nadeel.
Fourtyfour
06-11-2024 om 22:02
Ik zou juist eerder denken aan Lapland ofzo. Heerlijk winterweer. Of bv naar het Sauerland, Monschau ofzo. (Ga je echt met de kerst/oud&nieuw dan zou ik wel checken of er op je bestemming wel wat te doen is)
(Ik moet er dus niet aan denken om in de winter naar de zon te gaan. Sterker nog.... Ik moet er in de zomer nog niet aan denken 🫣)
MMcGonagall
06-11-2024 om 22:25
Dolfje schreef op 06-11-2024 om 21:12:
[..]
Is dat een aanrader ja? Wij gaan komende winter naar Boa vista maar misschien wil ik januari /februari 2026 die kant eens op. Het is alleen wel wat verder vliegen dat vind ik een nadeel.
Ja, en het is stervensduur, maar echt heerlijk.
Dolfje
06-11-2024 om 22:51
MMcGonagall schreef op 06-11-2024 om 22:25:
[..]
Ja, en het is stervensduur, maar echt heerlijk.
Hm stervensduur is jammer dan moet ik man overhalen met goede punten
Zeespiegel
06-11-2024 om 22:54
S.ndra schreef op 05-11-2024 om 09:47:
Nee, ze hebben niet zoveel met Kerst, dat hoeft niet per se. Een echte stedentrip hoeft van mij niet. Ik dacht aan een combi dat we een beetje tot rust kunnen komen en er ook wat leuke dingen in de buurt te doen zijn. En niet te ver weg. De meiden wilden wel naar New York .
Een hotel in Nederland met spa faciliteiten. Dan kunnen de meiden zelf gaan shoppen op een plek, hebben zij hun stedentrip. Ga jij ondertussen rustig genieten van de spa faciliteiten.
Bioscoop of theater pakken met zijn alle 's avonds.
Niet te ver, niet te moeilijk.