Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Kerstvakantie met pubermeiden

Wij hebben een hele nare tijd achter de rug en willen in de kerstvakantie als gezin een weekje weg. Maar ik heb totaal geen inspiratie. Heeft iemand een tip voor een leuke vakantie met 2 meiden van 11 en 14?

Is Landal Hoog Vaaks misschien iets? Mooi park, met mooi zwembad, mooie omgeving vlakbij allerlei plaatsen, met name Maastricht en Aken. Naar Aken kan je vanuit Vaals met de bus voor een habbekrats, dan kunnen de dames eventueel nog zelf gaan shoppen zonder ouders.

IMI-x2 schreef op 05-11-2024 om 12:40:

[..]

Bij Natuurhuisje en Ardennes Etape heb ik al eens wat gehuurd. Allebei prima bevallen. Ik zie dat Belvilla ook mooie huizen in de Ardennen heeft, ook nog flink wat keuze voor de kerstweek.

Dank je!!

Azalea747 schreef op 05-11-2024 om 12:33:

[..]

Heb je een tip voor een site waar je die huizen zoekt?

airbnb?

Temet schreef op 05-11-2024 om 12:52:

Is Landal Hoog Vaaks misschien iets? Mooi park, met mooi zwembad, mooie omgeving vlakbij allerlei plaatsen, met name Maastricht en Aken. Naar Aken kan je vanuit Vaals met de bus voor een habbekrats, dan kunnen de dames eventueel nog zelf gaan shoppen zonder ouders.

Hier hebben wij met het gezin twee keer een heel fijne kerstvakantie gehad!

kun je niet budget bepalen en dat ieder gezinslid 1 a 2 opties aandraagt?
En dan samen vergaderen wat jullie gaan doen?
Dan is iedereen betrokken en komen jullie vast tot een leuke, verrassende optie!

Tsja, ik zou lekker een weekje naar Curaçao vliegen… maar goed, da’s misschien niet helemaal de bedoeling en/of passend binnen je budget.
Wij hebben in de kerstvakantie eens een hele fijne stedentrip gedaan naar Glasgow en Edinburgh (met een dagtripje de bergen in, in de sneeuw). Maar wellicht is een stedentrip niet rustig genoeg? Juist doordat we ook lekker met een drankje in een pub zaten, luisterend naar live muziek, voelde het toen wel als een heel ontspannen vakantie. 

-Nienke- schreef op 05-11-2024 om 17:55:

Tsja, ik zou lekker een weekje naar Curaçao vliegen… maar goed, da’s misschien niet helemaal de bedoeling en/of passend binnen je budget.
Wij hebben in de kerstvakantie eens een hele fijne stedentrip gedaan naar Glasgow en Edinburgh (met een dagtripje de bergen in, in de sneeuw). Maar wellicht is een stedentrip niet rustig genoeg? Juist doordat we ook lekker met een drankje in een pub zaten, luisterend naar live muziek, voelde het toen wel als een heel ontspannen vakantie.

Ja curadise noemen wij het. In de kerstvakantie gaan we weer. 

Als je het geld hebt, zou ik ook voor de zon kiezen.

kerst schreef op 05-11-2024 om 19:03:

Als je het geld hebt, zou ik ook voor de zon kiezen.

Ik ook.

Wat is het budget? Ik kan je wel mijn ultieme zonvakantie aandragen, maar als je voor 1000 euro all-in wil met zijn drieën, heeft dat weinig zin.

Ik zou dan weer niet voor een zonvakantie gaan, maar dat is omdat ik heel slecht ga op vanuit de zon terug komen in de winter. Ooit gedaan, maar die winter erna was verschrikkelijk. Mega winterdip waar ik niet uit kwam tot het weer zonniger en warmer werd.

Is een paar dagen Europapark een idee? Zuid-Duitsland, leuke omgeving. Het park is dan wel in kerstsfeer, maar erg gezellig. En er zit een prachtig zwemparadijs bij waar je je makkelijk een hele dag kan vermaken. 
En anders toch New York, als de meiden dat graag willen. Al kan het dan wel heel koud zijn daar (en is het de duurste periode om te gaan).

Jullie willen een weekje weg met 2 pubermeiden in de kerstvakantie. Ik zou niet te moeilijk doen en iets boeken op de  Canarische eilanden oid. Zwembaden, in de buurt van strand en stadje, keuze genoeg en redelijk betaalbaar. Ik wil best naar Curacao maar niet voor een weekje en zeker niet als je niet ver wilt reizen.
Loop eens binnen bij een reisbureau, misschien is er nog een leuke last minute. 

Ik zou ook een weekje naar de zon gaan.

Marrakech, en dan een verblijf net iets buiten de stad? Erg mooi en heel bijzonder.

wil40 schreef op 06-11-2024 om 10:56:

Jullie willen een weekje weg met 2 pubermeiden in de kerstvakantie. Ik zou niet te moeilijk doen en iets boeken op de Canarische eilanden oid. Zwembaden, in de buurt van strand en stadje, keuze genoeg en redelijk betaalbaar. Ik wil best naar Curacao maar niet voor een weekje en zeker niet als je niet ver wilt reizen.
Loop eens binnen bij een reisbureau, misschien is er nog een leuke last minute.

Op de Canarische eilanden is het in december/januari toch ook niet echt strandweer meer? Ik zie een graad of 20, dan lig je toch niet in je bikini op het strand of bij het zwembad? Hoor dat ook wel van overwinteraars die ik ken. Prima weer, maar niet om te zwemmen ofzo. Vaak toch wel een vestje aan en een lange broek.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.