Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

18-05-2023 om 12:31

Ik denk aan je

Ik denk ook aan jullie 💛

Ik ook 

Ciska78

Ciska78

19-05-2023 om 08:29 Topicstarter

Hoi Allemaal, helaas weinig te melden hier. Dochter 2x aan de lijn gehad deze week en ze klonk wel oke. Ze heeft zelfs voor het eerst sinds maanden met haar verjaardagscadeau (switch spel) gespeeld op de groep. En daar klonk ze wel enthousiast over.

Woensdag had ik meerdere frustraties die ik in meerdere emails eruit heb gegooid. En die werden bijna allemaal die dag opgepakt. We werden zelfs smiddags gebeld door begeleiding over een aanvraag vanuit dochter in het mdo en of wij daar ook toestemming voor gaven (hier hebben we eerder over geklaagd dat bij belangrijke aanvragen wij hierin ook meegnomen zouden worden maar niet gedaan werd, maar warempel nu wel ineens).
En om half 7 belde regiebehandelaar vanuit de auto om nog terugkoppeling te geven over een aantal mails (ze is er pas maandag weer). Denk dat het wel helpt om alle frustraties naar iedereen te mailen.

De enige grote frustratie die er nog is is dat we al 2 weken niets van mentor hebben gehoord, terwijl ze wel gewerkt heeft. Vorige week wel co-mentor aan de lijn gehad, maar deze week van niemand een terugkoppeling gehad over hoe de afgelopen dagen zijn verlopen. We hebben dinsdag zelf gebeld en toen zouden we teruggebeld worden, maar niet gebeurd. Dus ik hoop dat haar mentor morgenvroeg tijdens het bezoek aan het werk is en we daar even een ‘stevig’ gesprek mee kunnen hebben.

hopelijk heb je een gesprek kunnen hebben met de mentor 

Ik kom ook weer even een knuffel geven. Hoop dat er langzamerhand iets van een positieve ontwikkeling op gang komt.

Ook van mij weer een dikke knuffel voor jullie alle drie.
Jullie zijn in mijn gedachten.
Liefs 

Ciska78

Ciska78

22-05-2023 om 09:27 Topicstarter

zo hoor je 2 weken helemaal niets van haar mentor en zo belt ze vanochtend ineens met nieuws.
Dochter is verliefd en heeft een vriendinnetje op de groep (wisten wij stiekem al), maar wat ze daarna zij was helemaal een bom. Ze slikt ineens de risperidon sinds afgelopen zaterdag voor het slapen gaan.

Ik ben eigenlijk nog aan het bijkomen van het gesprek,  heb het idee dat mentor weinig zelfreflectie heeft. Toen wij aangaven dat we 2 weken niets hadden gehoord in toch wel een heel spannende periode, gaf ze aan dat ze ook wel eens vrij is (euh, we weten dat je in de tussentijd gewoon gewerkt hebt) en dat het ook wel eens niet uitkomt met bellen, euh 2 weken lang 🤔.

Verder had ze zaterdag tijdens ons bezoek ook een bijzondere actie, we zijn bezig met verkennen van een andere groep waar we die middag een informatie gesprek zouden hebben. Bewust dochter hier niets over verteld, want het is nog een verkenningsfase. Komt mentor halverwege het bezoek naar binnen en begint ineens over ons gesprek van smiddags. Wij overrompeld, dochter helemaal verbaasd. Zegt mentor tegen dochter: ja want we moeten natuurlijk ook verder kijken en als je even op die groep wil kijken kan dat he! We waren echt overrompeld. En dochter was daarna boos op ons dat wij dingen van haar weghouden.
Dus dit net benieuwd en het eerste wat mentor zegt is dat dochter en wel vragen over aan het stellen is. Nadat wij duidelijk hadden gezegd dat dit echt een domper op ons bezoek had gelegd zei ze sorry.

Tja, dochter lijkt een langzame beweging vooruit te maken en dat lijkt vooral te maken te hebben met haar verliefdheid, hopen dat dat goed blijft gaan

Langzame beweging? Dat lijkt mij eerder een grote sprong naar levenslust! Wat fijn iets of iemand te zijn tegen gekomen wat haar uit haar dal haalt. Is die vriendschappelijkheid wederzijds?

Wees juist nu voorzichtig met veranderingen zoals overplaatsen naar andere groep,  als ze daardoor dat contact met het meisje ziet slinken.

Wauw, wat een positief nieuws! 
Het blijft wel stom van die mentor zeg.. heeft je dochter zelf wel goed contact met haar? Als dat ook niet soepel loopt is het wellicht een optie om via de regiebehandelaar te vragen om een andere mentor? Bij deze is de klik duidelijk niet aanwezig.

Wat fijn Ciska, die verliefdheid! Dat zal voor nu een grote motivator voor haar zijn. 

Wat betreft die mentor, die zal het vast heel druk hebben etc. Maar dat kan ze minimaal in andere bewoordingen brengen. Bij de manier waarop je schrijft voel ik ook een bepaald toontje. Maar dat is wellicht interpretatie. 

oh wat een voorzichtig, maar toch heel, positief nieuws!! Al zou deze verliefdheid alleen maar de slinger zijn die alles weer wat in beweging zet!
En de mentor, ik sluit me bij bovenstaande dames aan….

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

22-05-2023 om 13:34

Wil dochter zelf naar een andere groep ?
Of moet ze weg ?

Flanagan schreef op 22-05-2023 om 11:08:

Langzame beweging? Dat lijkt mij eerder een grote sprong naar levenslust! Wat fijn iets of iemand te zijn tegen gekomen wat haar uit haar dal haalt. Is die vriendschappelijkheid wederzijds?

Wees juist nu voorzichtig met veranderingen zoals overplaatsen naar andere groep, als ze daardoor dat contact met het meisje ziet slinken.

Zo mee eens.

Verliefdheid is prachtig, die roze bril zou een flinke opstap naar daadwerkelijke acceptatie van hulp kunnen zijn.

Maar daarvoor zou ze dan toch liever wel in deze groep moeten blijven, neem ik aan? Anders valt haar motivatie weer (deels) weg.

Iedereen op zo'n groep is tijdelijk. Dat maakt het verblijf extra lastig is onze ervaring. Waar mijn kind zat was de behandelduur ongeveer een jaar. Maar lang niet iedereen maakte de behandeling af. Dus heel regelmatig moest er weer gewend worden aan een nieuwe groepsgenoot. Dus blijven op een groep omdat er een klik is met iemand heeft heel weinig zin. Dan kun je beter investeren in hoe je contact houdt als je niet meer op dezelfde groep zit.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.