Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
Vaaas
12-05-2023 om 13:10
Jonagold schreef op 12-05-2023 om 12:30:
[..]
Daar hebben ze toch gedwongen behandeling voor bedacht? Ik vind echt dat in het geval van jullie dochter gedwongen medicatie een serieuze optie zou moeten zijn. Alleen geen idee hoe en bij wie je dat moet regelen.
Probeer maar eens voor te stellen hoe dat er dan uit ziet. Zeker medicatie die geslikt moet worden kun je heel lastig afdwingen. En gedwongen injecties is op zichzelf al traumatiserend.
Marianne76
12-05-2023 om 13:17
Vaaas schreef op 12-05-2023 om 13:10:
[..]
Probeer maar eens voor te stellen hoe dat er dan uit ziet. Zeker medicatie die geslikt moet worden kun je heel lastig afdwingen. En gedwongen injecties is op zichzelf al traumatiserend.
Het bestaat, dus er zijn methoden voor. Die hoeven wij niet te verzinnen.
Layka.12
12-05-2023 om 13:47
Ciska, ik zou op haar kaart inderdaad schrijven hoeveel jullie van haar houden.
Hoeveel ze voor jullie betekent, en dat dat altijd zo zal zijn!
Verder niets denk ik.
Heel veel sterkte, ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden.
♥️♥️
Labyrinth
12-05-2023 om 14:58
Geef een leuk cadeau en houden de woorden simpel, uit jullie daden blijkt de onvoorwaardelijke liefde, die voelen wij zelfs online. Mijn volwassen dochter houdt nog steeds van knuffels, zijn nu bedknuffel-kussens geworden.
MamaE
12-05-2023 om 16:14
Ik zou haar in ieder geval laten weten dat jullie heel veel van haar houden en dat jullie heel trots op haar zijn.
Ciska78
12-05-2023 om 21:27
ik heb er uiteindelijk ingeschreven: love you to the moon and back, altijd, always, met heel veel liefs, dikke knuffel en veel kusjes.
Man is nog aan het bedenken wat te schrijven.
Nog even over gedwongen medicatie, gedwongen behandeling. Er zitten, gelukkig maar, allerlei regels aan gedwongen medicatie geven, zoals de psychiater uitlegde.
En hoe raar misschien ook, en ja ik heb er al vaker naar gevraagd, gaat dochter voorlopig nog geen gedwongen medicatie krijgen.
Over gedwongen behandeling, tja, als je iemand hebt die gewoon niet mee werkt, hoe kan dat dan, oprechte vraag hoor. Ik zie het in ieder geval niet voor mij, maar ga deze vraag toch maar eens stellen in het team of bij de gezinsvoogd.
Labyrinth
12-05-2023 om 21:38
Met een zorgmachtiging waarin dwangmedicatie is opgenomen krijgt iemand als tabletten worden geweigerd een injectie. Die kan soms wel 2 of 6 weken lang doorwerken (dus niet elke dag wordt dit gedaan), dat is wat ik weet van iemand die op een crisisafdeling werkt.
Poison
12-05-2023 om 22:01
Labyrinth schreef op 12-05-2023 om 21:38:
Met een zorgmachtiging waarin dwangmedicatie is opgenomen krijgt iemand als tabletten worden geweigerd een injectie. Die kan soms wel 2 of 6 weken lang doorwerken (dus niet elke dag wordt dit gedaan), dat is wat ik weet van iemand die op een crisisafdeling werkt.
Ja klopt (ik werk in de ggz, oa crisisopname) Er zijn echt mogelijkheden voor. Maar die kunnen zeer traumatisch zijn dus er wordt (terecht!) zeer streng mee omgegaan om dergelijke dwangbehandeling in te zetten. Zitten zeer strenge kaders aan en rechter moet toestemming geven. Zeer heftig voor alle betrokkenen ook.
Ciska, allereerst een dikke knuffel. En ik wens jullie veel sterkte toe dit weekend. Is er dit weekend extra verzwaard toezicht op jullie dochter? ♥️
moestuinmeisje
12-05-2023 om 23:59
lieve ciska,
Ik wil jou, en jouw man heel veel sterkte en kracht wensen voor de komende dagen. Wat zullen het beladen dagen zijn voor jullie.
Geef je dochter mee dat jullie onvoorwaardelijk van haar houden.
Ik hoop oprecht dat er een omslagpunt komt, en dat er een heel klein beetje licht mag gaan schijnen in deze duisternis.
Ben zelf van heel, heel, diep gekomen en ben mijn ouders nog altijd heel dankbaar dat ze naast me bleven staan, en in mijn toekomst durfden geloven op de momenten dat ik dat zelf niet meer kon.
Hou vol ♥️
Ciska78
13-05-2023 om 07:47
dank jullie wel voor alle extra knuffels, die gaan we nodig hebben.
En ja, ze letten extra op haar dit weekend.
Auwereel
13-05-2023 om 08:03
Ik ben hier meest een stille meelezer omdat zoveel leed me zwijgen doet.
Heel, heel veel sterkte, ik hoop toch zo dat je dochter de weg omhoog weer vindt.
sonj@
13-05-2023 om 11:47
Ik ben al die tijd ook een stille meelezer geweest. Geen woorden leek ik te kunnen toevoegen aan al die woorden die anderen al neerzetten.
Maar nu met dit spannende weekend wil ik ook laten weten dat ik aan jullie denk en wil ik jullie heel veel sterkte wensen. Dikke knuffel