Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer

"Flanagan, ik denk echt niet dat je de situatie van mijn dochter begrijpt en zou het op prijs stellen als je hier niet meer mee schrijft, ik merk dat jouw post mij irriteren."

Sorry, daar haak ik even op in: je bent zelf vrij geërgerd de laatste tijd en ik snap dat, maar dat is geen vrijbrief om iemand met goede bedoelingen even publiekelijk af te serveren. Dan lees je het niet, blokkeert iemand, stuurt een pb, maar niet zo. Iemand steekt vrije tijd in jouw situatie en zoals met alles kan daar soms iets bijzitten wat binnenkomt, niet helpt, tegenwerkt enz.; zelfs ook bij therapie. Wees zuinig op ze en op de mensen die zich voor je inzetten, je hebt ze hard nodig.

En heel veel succes met de evaluatie vandaag. Ik hoop enorm voor jullie en dochter dat jullie er wat aan gaan hebben en dat er ruimte is voor jullie zorgen.  

Ciska78

Ciska78

08-12-2022 om 09:58 Topicstarter

Max, je hebt helemaal gelijk, sorry daarvoor, alles zit hoog op dit moment maar dat is geen excuses

Ciska78

Ciska78

08-12-2022 om 09:58 Topicstarter

Mijn excuses dan ook aan Flanagan

Max, het is niet de 1e keer dat Cis (en anderen) aangeven dat de tips van Flanagan niet goed vallen. Over het algemeen vind ik dat Cis daar verbazingwekkend geduldig op reageert, ik denk dat ze nu zo vol zit dat dat even niet meer lukt. 

Cis heeft al meerdere keren aangegeven dat haar dochter tot niets te motiveren is,  en dat ze niet mee wil naar buiten. 

Ciska, wat een extra zorgen weer voor jullie. 
Ik begrijp je redenering over de mesjes heel goed, voor je gevoel is ze dan toch niet veilig? Zo zou ik er zelf over denken.
Ik hoop dat er duidelijk komt met dat overleg en jullie mening gerespecteerd wordt.
Veel sterkte vandaag.
♥️

Max88 schreef op 08-12-2022 om 09:46:

"Flanagan, ik denk echt niet dat je de situatie van mijn dochter begrijpt en zou het op prijs stellen als je hier niet meer mee schrijft, ik merk dat jouw post mij irriteren."

Sorry, daar haak ik even op in: je bent zelf vrij geërgerd de laatste tijd en ik snap dat, maar dat is geen vrijbrief om iemand met goede bedoelingen even publiekelijk af te serveren. Dan lees je het niet, blokkeert iemand, stuurt een pb, maar niet zo. Iemand steekt vrije tijd in jouw situatie en zoals met alles kan daar soms iets bijzitten wat binnenkomt, niet helpt, tegenwerkt enz.; zelfs ook bij therapie. Wees zuinig op ze en op de mensen die zich voor je inzetten, je hebt ze hard nodig.

Mag Cisca alsjeblieft in haar EIGEN draadje over haar EIGEN kind zeggen wat ze wil? Zij heeft hiermee te maken en wij hoeven dit niet in onze vrije tijd te doen.

Aiden schreef op 08-12-2022 om 13:57:

[..]

Mag Cisca alsjeblieft in haar EIGEN draadje over haar EIGEN kind zeggen wat ze wil? Zij heeft hiermee te maken en wij hoeven dit niet in onze vrije tijd te doen.

Eenmalig: Het is en openbaar forum, dat geldt dus voor beide kanten en niets is van iemand. 

Ik ga verder nergens op reageren of discussiëren, om het niet te laten escaleren, dat zou pas echt ongepast zijn. 

Ik hoop dat je, zoals je kon lezen,  hebt begrepen dat het niets met haar dochter te maken heeft. Ciska heeft gereageerd en wat mij betreft is dat dan klaar. 

Max88 schreef op 08-12-2022 om 14:01:

[..]

Eenmalig: Het is en openbaar forum, dat geldt dus voor beide kanten en niets is van iemand.

Ik ga verder nergens op reageren of discussiëren, om het niet te laten escaleren, dat zou pas echt ongepast zijn.

Ik hoop dat je, zoals je kon lezen, hebt begrepen dat het niets met haar dochter te maken heeft. Ciska heeft gereageerd en wat mij betreft is dat dan klaar.

Ik bedoelde ook niet perse jouw reactie maar als zij liever de reacties van Flanagan niet leest dan zou ik, als ik Flanagan was, dus niet meer reageren. Zeker omdat het al eerder is gezegd.

Wat is er al weer veel geschreven.

Ciska hoe is het gesprek vanmiddag gegaan?

Hoe frustrerend om te vernemen dat je dochter daar juist nog meer is gaan snijden.
Het is al zo ontzettend moeilijk om die stap te nemen je dochter elders achter te laten, en dan dit!

Hier was de verhuizing best pittig voor dochter in alle opzichten. Maar ze houdt zich kranig. Gisteren wel een enorme aanvaring tussen dochter en mij om een afscheid feestje voor haar vrienden hier thuis.

Vanmiddag een goed gesprek met school gehad: ze hebben helaas niet nog meer mogelijkheden om tegemoet te komen in de behoeften van dochter. We hebben de optie besproken om naar een TTVO school te gaan. We zien het in elk geval weer positief in voor de toekomst.

Ciska78

Ciska78

09-12-2022 om 09:09 Topicstarter

nou, even een update over het evaluatiegesprek van gisteren.
Dochter mocht beginnen met aangeven hoe zij de afgelopen 2 weken heeft ervaren en was daarin verrassend duidelijk en open. Het is teveel om op te schrijven, maar waar het op neer komt is dat zij alle aangeboden hulp niet als helpend ervaart, dat ze doet alsof het redelijk gaat, maar dat met alles wat ze doet ze de stemmen in haar hoofd heeft die zeggen hoeveel straf dit haar kost.
Op het moment dat ze zei, wie bepaalt waarom ik zo moet lijden, waarom ik elke dag door moet terwijl ik dat niet meer wil en kan, ben ik de kamer uit gestapt, dit was zo emotioneel en ik wilde niet breken waar dochter bij zat.

Dochter is daarna terug naar de groep gegaan en kwam mij in de gang tegen, eerst liep ze mij voorbij maar ze kwam terug om mij een hele dikke kroel te geven.

Ik ben daarna weer aangesloten bij het gesprek, maar moet eerlijk zeggen dat er daarna niet veel is blijven hangen. Wat wel duidelijk is, is dat ze ook niet goed weten wat op dit moment de juiste manier van hulp geven is, omdat dochter zo duidelijk nergens voor open staat. Het enige wat we momenteel hebben afgesproken is dat we de resterende 2 weken opname wel afmaken, omdat een verandering daarin nu ook voor heel veel stress gaat zorgen.
En dat ze heel hard gaan kijken wat de vervolgstappen gaan worden.
Vandaag worden we gebeld door de behandelcoordinator om het gesprek nog even na te bespreken.

Wij hebben op het einde ook nog even gezeten met de behandelcoordinator van de kliniek en gevraagd hoe het zit met mesjes op de slaapkamer en inname hiervan. Ze mogen dus niet zomaar spullen innemen, hiervoor moet er een rechtelijke uitspraak  zijn dat dit mag gebeuren. Helaas werkt dit momenteel zo in de zorg.

Ik weet het even niet goed meer op dit moment en ben leeg en erg verdrietig.

Heeft dochter wel een beeld van wat er helpend zou kunnen zijn? Los van toestemming voor niet meer hoeven leven, want dat is natuurlijk geen oplossing.
Ik vind het heel lastig, ik zou ook echt niet weten wat haar kan helpen.

Dat van die mesjes vind ik heel gek. Ik snap dat echt niet. Een kliniek kan toch regels hebben. Bij de afkickkliniek voor drank of drugs mag je die middelen ook niet hebben. 
En een school mag dat soort voorwerpen ook gewoon in beslag nemen als een leerling die mee heeft. Daar hoeft dan ook niet eerst een rechter aan te pas te komen.

MamaE schreef op 09-12-2022 om 09:23:

Heeft dochter wel een beeld van wat er helpend zou kunnen zijn? Los van toestemming voor niet meer hoeven leven, want dat is natuurlijk geen oplossing.
Ik vind het heel lastig, ik zou ook echt niet weten wat haar kan helpen.

Dat van die mesjes vind ik heel gek. Ik snap dat echt niet. Een kliniek kan toch regels hebben. Bij de afkickkliniek voor drank of drugs mag je die middelen ook niet hebben.
En een school mag dat soort voorwerpen ook gewoon in beslag nemen als een leerling die mee heeft. Daar hoeft dan ook niet eerst een rechter aan te pas te komen.

Ik ook. Ik kan daar écht niet bij! 

(Ciska ik geloof je dat je dit te horen krijgt, begrijp me niet verkeerd)

knuffel voor jullie, ben er stil van😢

Bij mijn moeder werd wel alles afgepakt, zelfs haar sjaal namen ze mee.

MatureJackal76

MatureJackal76

09-12-2022 om 10:14

knuffel lieve Ciska 
Het is en blijft een vreselijke nachtmerrie 😢

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.