Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.

Bosanemoon
23-02-2025 om 14:51
Ik wens jullie een heel fijne ontspannen tijd in de sneeuw! Wat mooi om te horen dat je dochter ernaar uitkijkt.

Edjekroketje
25-02-2025 om 15:20
Ik kom niet zo vaak op dit forum en heb een groot deel van jouw topic in 1 keer doorgelezen Ciska. Wat een leed rust er op jullie schouders en wat heb ik met jullie te doen.
Maar los van alle ellende die ik lees, lees ik een ontzettend warm nest met heel veel liefde voor jullie dochter.
Ik hoop dan ook dat de antidepressiva haar echt wat verlichting zal gaan brengen en ook dat deze skivakantie fijn verloopt en geeft het jullie weer wat nieuwe energie om door te gaan.
Liefs

Jane1403
26-02-2025 om 13:58
Ik moest aan jullie denken. Hoop zo dat de vakantie goed voor jullie uitpakt. Dikke knuffel.

moestuinmeisje
28-02-2025 om 21:57
Ik kan alleen maar hopen dat jullie even samen zo veel mogelijk met z’n 3 in winterwonderland mogen zijn, dat is jullie zó gegund.
Dat dochter even mag ontprikkelen van alle narigheid in haar hoofd en mag leven in het moment in de sneeuw.

Azalea747
04-03-2025 om 21:45
Hoe is jullie vakantie geweest, Ciska? Als je er iets over wilt vertellen natuurlijk, no pressure!! Heb regelmatig aan jullie gedacht (en zo te zien vele anderen hier ook). Ik hoop van ganser harte dat er een paar positieve sprankjes in jullie week zaten!

Ciska78
07-03-2025 om 13:18
we hebben wen intensieve maar hele fijne vakantie samen gehad.
Je ziet in de sneeuw het kleine meisje naar voren komen die heel erg geniet om 20x naar beneden te sleeën van een heuvel af.
Intensief omdat we echt zien dat ze eigenlijk alleen maar dingen samen met ons wil doen, er is geen tijd voor ons als echtpaar, we zijn echt alleen maar ouder van in de vakantie. Bijna geen eigen tijd, dat vond ze ook heel erg moeilijk.
En haar onzekerheid zie je echt in alles terugkomen, in grote en kleine dingen.
Maar, ondanks alles, hebben we een fijne vakantie met zijn 3en gehad.
Afgelopen maandag bericht gehad dat dochter binnekort een intake heeft bij de levenseindekliniek.
Verder vandaag te horen gekregen dat de wlz aanvraag is goedgekeurd, dus dat is een zorg minder voor als ze 18 wordt.

Lizzyliz
07-03-2025 om 16:08
Wat fijn dat het zo’n mooie vakantie is geweest. Ik ben gewoon opgelucht van dit bericht. Ze kon dus toch wel wat ontspannen, zoals ik het lees (20x met de slee naar beneden klinkt heerlijk). Het kleine meisje in haar heeft dit soort momenten zo hard nodig. Wat ontzettend goed dat jullie dit gedaan hebben met haar. En dat het intensief is voor jullie als ouders, ja, dat zal het zeker wel geweest zijn. Maar des te fijner dat ze er zo van genoten heeft.
Ik hoop zo op wat ‘lichtere’ momenten voor jullie. Misschien helpen deze zonnige dagen nog een beetje mee?

Ciska78
14-03-2025 om 08:31
nou, we hebben even een paar dagen achter de rug zeg.
Afgelopen week eerst in 1 dienst een slapende begeleider op de bank, waarbij dochter de neiging om er niet vandoor te gaan heel goed heeft weten te onderdrukken.
Daarna op een andere dag en andere begeleider ook die tijdens zijn dienst een aantal keer in slaap viel. Maar met als toppunt dochter tijdens de luncht helemaal alleen liet en zelf een half uur op kantoor ging zitten.
Let wel op, beide waren diensten waarbij begeleiding er alleen was en dochter dus alle kans had er tussenuit te piepen. En er een heel duidelijke afspraak ligt over dochter niet alleen te laten.
Hoe knap is het dat ze dit niet heeft gedaan maar in plaats daarvan mij beide keren heeft gebeld.
Dochter wilde het de 2de keer zelf bespreken met een andere begeleider maar heb echt gezegd dat ik dit met bc-er wil bespreken, dit kan gewoon niet.
Dit heeft dochter toch wel veel spanning gegeven en helaas gisteren weer gesneden.
Ik dit was zo rustig de laatste weken.
Wij zijn hier echt zo boos en aan het bedenken of we een officiële klacht in gaan dienen.
Beide begeleiders mogen niet meer op deze groep werken, maar eer wordt nergens gezegd hoe ze dit in het vervolg gaan voorkomen.