Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
Zilver_gray
25-09-2023 om 11:18
BritgetJones007 schreef op 25-09-2023 om 10:52:
wat verschrikkelijk moet dit voelen en onmachtig ook.
Vriendin is dus zowel een steun voor haar geweest, maar nu dus ook een enorme negatieve invloed op je dochter wb haar mentale gezondheid gezien haar invloed. En dat op deze leeftijd...wat een enorme beproeving moet het momenteel voelen.
Ken je mensen die hetzelfde meemaken en doormaken? Is een lotgenotengroep niet steunend voor jou nu? Mensen die aan een half woord genoeg hebben om je te begrijpen wat je doormaakt...? Is dat iets om bij de huisarts na te vragen?
Dit moet zo enorm zwaar op je eigen leven wegen nu.
Sterkte...soms weet je niet goed te zeggen wat helpend kan zijn, omdat het zo enorm groot is....
Nou exact dit inderdaad!
Ciska78
25-09-2023 om 11:25
het hoeft ook niet altijd helpend te zijn, ik wil alleen mijn ei kwijt. Niemand die helaas "de" oplossing heeft 😢
PerfumedAlpaca84
25-09-2023 om 11:31
ook ik heb de oplossing niet, maar wilde even een knuffel sturen.
UnknownCrocodile85
25-09-2023 om 11:33
En ben een beetje lotgenoot.
Wat wel goed is van dochter dat ze het aangeeft. Dat ze in contact blijft .
Fourtyfour
25-09-2023 om 12:50
Ach, Ciska toch, wat een toestand weer. Wat zouden we het allemaal toch graag voor je (jullie) oplossen. Dikke knuffel voor je
Marianne76
25-09-2023 om 13:07
Er zijn heel veel meelezers die niet weten wat ze moeten zeggen bij zo'n grote worsteling...
Ook van mij een arm om je schouder.
Zilver_gray
25-09-2023 om 13:23
Ik zat net even terug te lezen; alweer een jaar geleden heeft Ciska dit topic is gestart..
Wat is er in het afgelopen jaar veel gebeurt.
Ik lees (en schreef) vanaf het begin mee en wil je zeggen hoe zeer ik jullie "even een break" "een lichtpunt" in deze duisternis gun.
Dat hebben jullie zo nodig! ♥️
Omnik
25-09-2023 om 14:11
Wat ontzettend rot en zwaar dit Ciska 🥲. Voor jullie dochter maar ook voor jullie als ouders. Wat beroerd dat juist nu de ouderbegeleiding niet loopt. Is er zicht op dat dat binnenkort weer kan gaan starten?
Lizzyliz
25-09-2023 om 16:15
Wat veel om verdrietig en bezorgd over te zijn. Teveel eigenlijk. Ik denk aan jullie. ❤️