Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Hoe laat thuiskomen


Lotd schreef op 21-06-2024 om 21:57:

[..]

Nou dat dus ik gun hem echt zijn uitjes ik zou niet anders willen maar om een of andere reden kan ik niet slapen ben constant ongerust en dan is 4 uur echt laat je mist iedere weekend 1-2 nachten goede rust maar ik kan die onrust niet kwijt

Wat vervelend! Wat zou hierin helpend zijn? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat hij om een bepaalde tijd thuis moet komen omdat jij anders niet kunt slapen?

kun je niet vragen of je kind om de twee uur even een appje stuurt? Gewoon dat die nog leeft en dan weet je ook dat hij niet zo katjelam is dat hij het vergeet. En een app dat die eraan komt. Die kinderen zitten vastgeplakt op hun telefoon dus die 3 sec.. ik ga me ook vreselijk zorgen maken straks over 15 jaar, zo zit ik in elkaar. Ik dacht hij mag niet fietsen dan komt hij onder een auto, ik regel dat hij een taxi of uber neemt naar huis die paar min. Lees ik dat er ieder jaar 15 dronken vaak pissende mensen hier uit de grachten worden gevist overleden dus gewoon lopen en plassen is ook gevaarlijk.. Wat een ellende. Een bodyguard inhuren gaat te ver en is te duur. Maar liefst wel een stiekeme. 

Lotd

Lotd

21-06-2024 om 22:37 Topicstarter

Mischa83 schreef op 21-06-2024 om 22:16:

[..]

Wat vervelend! Wat zou hierin helpend zijn? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat hij om een bepaalde tijd thuis moet komen omdat jij anders niet kunt slapen?

Nee dat wil ik ook niet, daarom vroeg ik me ook af wat normaal is om thuis te komen maar ik lees dat deze tijden wel redelijk zijn. Door de weeks is er ook geen probleem of hij is thuis of ff weg maar dir vrijdag zaterdag hè! Denk dat het toch die alcohol is wat ik zo spannend vind dat het misschien ooit wel mis gaat mijn verstand en gevoel zitten niet op één lijn.

Lotd

Lotd

21-06-2024 om 22:40 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 21-06-2024 om 22:36:

kun je niet vragen of je kind om de twee uur even een appje stuurt? Gewoon dat die nog leeft en dan weet je ook dat hij niet zo katjelam is dat hij het vergeet. En een app dat die eraan komt. Die kinderen zitten vastgeplakt op hun telefoon dus die 3 sec.. ik ga me ook vreselijk zorgen maken straks over 15 jaar, zo zit ik in elkaar. Ik dacht hij mag niet fietsen dan komt hij onder een auto, ik regel dat hij een taxi of uber neemt naar huis die paar min. Lees ik dat er ieder jaar 15 dronken vaak pissende mensen hier uit de grachten worden gevist dus gewoon lopen en plassen is ook gevaarlijk.. Wat een ellende. Een bodyguard inhuren gaat te ver en is te duur. Maar liefst wel een stiekeme.

Ooh wat zou ik dat graag doen een drone met hem mee sturen! Ja hij belooft altijd te appe we hebben al een extra lader gekocht maar dat gaat af en toe wel mis dan is dat ding leeg of hij staat uren op een vaag punt stil als ik vind mijn iPhone doe. Pppfff vermoeiend 

Ik krijg hier toch een beetje de kriebels van eerlijk gezegd.
Een kind heeft ook het recht om in privacy zijn eigen leven te leiden.
Als het een kind is waarmee het contact goed is, die geen foute vrienden heeft of regelmatig plotselinge avontuurlijke invallen heeft, dan kan hij rustig uit zonder dat jij hoeft te weten wat hij doet.

Lotd

Lotd

22-06-2024 om 19:20 Topicstarter

Jesse_1 schreef op 20-06-2024 om 17:24:

Wat is het idee van een eindtijd? Is het veiliger? Kan er minder fout gaan of minder verkeerd gedrag vertoond worden? Kun je niet slapen als je kind niet thuis is, dus is het voor jou? Is het dat je kind frisser is omdat het eerder in bed ligt en overdag moet presteren? Vinden anderen jou een slechte ouder als je geen eindtijd meegeeft?
En wat de consequenties zijn voor je kind bij een eindtijd (moet hij dan alleen fietsen of is sociaal gezien niet geaccepteerd bv als hij eerder dan anderen naar huis moet).

Ik zeg niet of en wat de goede redenen zijn, maar bedenk voor jezelf wat de toegevoegde waarde van een eindtijd is en zo ja, wat dan een daarbij passende eindtijd zou zijn. En wat je wil doen als kind zich daar niet aan houdt (spreek je een flexibele tijd af, is elke minuut te laat al reden voor straf etc).
Een andere manier van afspreken zou ook kunnen zijn; melden als hij naar huis gaat oid als het je gaat om veiligheid.

Je hebt nu 2x een hele fijne reactie gegeven om over na te denken en ik denk dat je beide keren gelijk hebt ik heb het denk ik meer over mijn eigen schrik en stress eh slecht slapen dan over iets wat hij doet of wat zou kunnen gebeuren om mijn onzekerheid onvermogen ongerustheid maar dat mag ik niet op hem projecteren maar vind dat erg moeilijk 

Lotd schreef op 22-06-2024 om 19:20:

[..]

Je hebt nu 2x een hele fijne reactie gegeven om over na te denken en ik denk dat je beide keren gelijk hebt ik heb het denk ik meer over mijn eigen schrik en stress eh slecht slapen dan over iets wat hij doet of wat zou kunnen gebeuren om mijn onzekerheid onvermogen ongerustheid maar dat mag ik niet op hem projecteren maar vind dat erg moeilijk

Ik had dat bij mijn zoon in het begin ook toen hij 15 was en ging stappen. Ik sliep pas als ik wist dat hij veilig thuis was en dat kon gerust om 5 uur zijn. Mijn man maakte zich nergens druk om. Na jaren heb ik het los kunnen laten want anders slaap je elk weekend niet. 

Lotd

Lotd

25-06-2024 om 19:09 Topicstarter

ik dacht zal even update geven kermis in het dorp zaterdag 2 uur zondag half 1 maandag half 2 thuis maar woon in klein dorp dus hier is het op tijd dicht maar ik had hem gevraagd niet te “afteren” en dat heeft hij dus niet gedaan wel gedronken maar ook 2 dagen netjes wat meiden thuis gebracht dus dit weekend was vooralsnog oké

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.