Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Hoe laat thuiskomen


Ben ik de enige die hier verbaasd over is, werkelijk niemand geeft een eindtijd voor 16-jarigen? 
En bij 14 of 15 jarigen dan nog wel, of mogen die ook gewoon om 4.00 uur thuis komen?

(niet oordelend bedoeld hoor, maar ik ben gewoon oprecht verbaasd en benieuwd...)

ik had ook geen eindtijd maar een jongen uit ons groepje wel. Gevolg: hij fietstte altijd alleen terug en de rest samen.

Lotd

Lotd

18-06-2024 om 14:28 Topicstarter

Zebra04 schreef op 18-06-2024 om 14:16:

Ben ik de enige die hier verbaasd over is, werkelijk niemand geeft een eindtijd voor 16-jarigen?
En bij 14 of 15 jarigen dan nog wel, of mogen die ook gewoon om 4.00 uur thuis komen?

(niet oordelend bedoeld hoor, maar ik ben gewoon oprecht verbaasd en benieuwd...)


Nou vorig jaar was ik hier dus ook echt verbaasd over maar nu blijkbaar niemand in ons dorp een eindtijd heeft heb ik het ook wat laten gaan maar ik stelde dus niet voor niks de vraag in dit topic zo van ben ik nu ouderwets of is de rest zo modern?

ik gaf wel een eindtijd in mijn reactie. Vind het geen overbodige luxe. 

Lotd

Lotd

18-06-2024 om 14:41 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 18-06-2024 om 14:34:

ik gaf wel een eindtijd in mijn reactie. Vind het geen overbodige luxe.

Ja daarom ik ben bang dat 4 uur straks 5 wordt maar iedereen zegt je moet ze loslaten ja ik vind dat moeilijk 

Zebra04 schreef op 18-06-2024 om 14:16:

Ben ik de enige die hier verbaasd over is, werkelijk niemand geeft een eindtijd voor 16-jarigen?
En bij 14 of 15 jarigen dan nog wel, of mogen die ook gewoon om 4.00 uur thuis komen?

(niet oordelend bedoeld hoor, maar ik ben gewoon oprecht verbaasd en benieuwd...)

Ik zou een eindtijd geven, maar mijn 17- en 14-jarigen gaan eigenlijk nooit weg. Die ene keer dat ze een verjaardag hebben zit daar al vanzelf een eindtijd aan. Laatst was de 14-jarige op een feestje dat tot 12 uur duurde. De 17-jarige was vorige maand ergens waar het tot half 1 duurde, maar zo lang is hij niet gebleven.

Ze fietsen alleen naar huis door de stad, trouwens. We hoeven niet op te blijven om ze te halen.

ik geef mijn jongere kinderen (13 en 15) ook geen tijd mee. Maar goed, die gaan ook niet vaak de deur uit en als ze gaan dan zijn ze niet zo laat thuis. Maar in principe zou ik het prima vinden als zij om vier uur thuiskomen, zolang het maar veilig is. 
Tsja, ik weet niet of het met ouderwets of modern te maken heeft? Iedere ouder heeft weer andere focuspunten denk ik. Ik zou alcohol drinken dus wel echt een probleem vinden, terwijl andere ouders daar weer helemaal ok mee zijn. 

Zebra04 schreef op 18-06-2024 om 14:16:

Ben ik de enige die hier verbaasd over is, werkelijk niemand geeft een eindtijd voor 16-jarigen?
En bij 14 of 15 jarigen dan nog wel, of mogen die ook gewoon om 4.00 uur thuis komen?

(niet oordelend bedoeld hoor, maar ik ben gewoon oprecht verbaasd en benieuwd...)

Met zestien gingen die van mij nog niet uit, alleen naar concerten met vaste eindtijden of naar feestjes bij vrienden thuis die ook op tijd eindigden. Pas rond zeventien, achttien begon dat een keer en het zijn nog geen kroegtijgers. Als ze al heel jong met uitgaan waren begonnen denk ik wel dat ik een eindtijd had ingesteld. 

Mijn kinderen zijn dus ook al 18 en (bijna) 16, maar ook geen feest-/ kroeggangers. Wel af en toe een feestje, maar die zijn meestal rond 13.00 uur wel afgelopen.
En ik snap het wel hoor, zoon ging vorig jaar nog wel eens naar vrienden in een naastgelegen dorp, en dan had ik ook liever dat hij met iemand meefietste dan alleen eerder naar huis ging, maar dat werd gelukkig nooit heel laat. (Nou ja, rond 12 uur, vond ik zelf best laat, ben geen avondmens, en bleef toch wakker, hij was toen nog maar 14/15)

ik kom nou niet direct uit de meest progressieve omgeving, maar 30 jaar geleden kreeg ik ook geen eindtijd mee (wel samen terugfietsen). En toen hadden we nog geen telefoons in onze jaszak. 
Dus of het echt zo modern is weet ik niet. Ik krijg eerder de indruk dat kinderen/jongeren nu in het algemeen van korter/kleiner gehouden worden. Maar dat is weer een andere discussie.

Onze 17 jarige heeft in het weekend geen eindtijd. Ze had dat doordeweeks ook niet maar ging er een beetje mee aan de haal ( denk aan 3 uur terwijl zij om 9 uur op school moest zijn). Nu is doordeweeks de tijd tussen 23 en 2330.

Ze komt de kroeg nog niet in want geen 18 en het komt dus meestal neer op thuisfeestjes of terrassen. 

Lotd

Lotd

18-06-2024 om 16:05 Topicstarter

krulliebollie schreef op 18-06-2024 om 15:55:

Onze 17 jarige heeft in het weekend geen eindtijd. Ze had dat doordeweeks ook niet maar ging er een beetje mee aan de haal ( denk aan 3 uur terwijl zij om 9 uur op school moest zijn). Nu is doordeweeks de tijd tussen 23 en 2330.

Ze komt de kroeg nog niet in want geen 18 en het komt dus meestal neer op thuisfeestjes of terrassen.

Ja door de weeks is rond 22 uur maar meestal niet iedere avond hier komen ze blijkbaar overal binnen maar ook kermissen boeren feestjes bij mensen thuis en hoe later hoe beter schijnbaar dat snap ik dan niet dat afteren 

krulliebollie schreef op 18-06-2024 om 15:55:

Onze 17 jarige heeft in het weekend geen eindtijd. Ze had dat doordeweeks ook niet maar ging er een beetje mee aan de haal ( denk aan 3 uur terwijl zij om 9 uur op school moest zijn). Nu is doordeweeks de tijd tussen 23 en 2330.

Ze komt de kroeg nog niet in want geen 18 en het komt dus meestal neer op thuisfeestjes of terrassen.

Mijn dochter komt meestal ook niet binnen ( al heeft ze wel door dat als je "leuk" doet met de uitsmijters je ineens wel binnen komt) ze gaat meestal naar vrienden en dat wordt dan vaak wel laat.  Maar ze gaat dan meestal ook pas na haar werk om 23.30. En tijdje terug kwamen er nog vrienden ff een drankje doen om 3.15. Toen heb ik wel gezegd dat ik dat een rare tijd vind om bij iemand op visite te gaan,  maar ik heb verder niks gehoord en ze zijn om 4.45 weer vertrokken.  

Moederkareltje schreef op 18-06-2024 om 13:03:

ik zou wel een eindtijd van 4 uur hanteren om te voorkomen dat hij de nacht met drugs gaat doorhalen tot 11 uur sochtend ofzo. Ergens wel een grens trekken lijkt me heel gezond bij een kind van 16.

Tot 4.00 kun je ook drugs gebruiken, hoor. Als kind nachten gaat doorhalen kun je daar altijd over praten, maar dat lijkt hier vooralsnog niet aan de orde. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.