Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Marielle

Marielle

20-11-2018 om 12:28

Help, ontmaagd!


aardbei

aardbei

06-12-2018 om 09:32

Charliefox

Dat je condooms in huis haalt snap ik nog best, maar glijmiddel voor je 14-jarige? Why? Laat die jongen vooral leren om het zijn vriendin naar het zin te maken, dan heeft hij helemaal geen glijmiddel nodig. Je geeft er een heel raar signaal mee af.

controledrift

Ow jeetje, de controledrift slaat bij deze topicopener wel door. En uiteraard doen ze het stiekem. Die gaan zich namelijk niets van subjectieve dictaten van ouders aantrekken. Ik dnek dta je hier teveel je eigen ideeen van seks oplegt aan de ander.

Ik denk dat je tevreden kan zijn dat je dochter op een veilige manier zelf ontdekt wat het is met een leuke en betrouwbare jongen.

Glijmiddel?

Dat is voor oudere stellen en hen die de andere ingang prefereren. Als jij denkt dat dat bij de standaarduitrusting hoort, dan bak je er met al je ruimdenkendheid niet veel van tussen de lakens.

Nog niet

Ik heb er met mijn dochters nog niet mee te maken gehad eigenlijk. De oudste (17) is verbazend keurig en serieus dus het zou me niet verbazen als die pas ruim na haar twintigste haar ontmaagding gaat beleven.

De tweede (15) is een stuk losser en vrijer, dus ik vermoed dat die eerder gaat zijn. Al heeft ze nog geen vriendje gehad. Maar ik zuo het wel prima vinden als ze samen slapen. Ik heb haar meegegeven wat ze moet weten. Ze moet het veilig doen en alleen doen wat ze zelf ook wil. En verder moet ze maar proberen en uitvinden. En vooral de eerste keer niet tot iets heiligs maken. Laar maar komen denk ik.

Marijne

Marijne

07-12-2018 om 15:45

keurig?

Wat bedoel je met "De oudste (17) is verbazend keurig"

Keurig omdat ze niet aan seks lijkt te denken?

40er

40er

07-12-2018 om 16:19

Kenfan

Dat is voor oudere stellen ...... Serieus?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-12-2018 om 17:30

Kenfan

Jij brengt het precies zoals ik het dacht

Keurig

@Marijne

Dat niet alleen. Ze is eigenlijk helemaal niet bezig met verliefdheid, vriendjes of seks. En ook op andere fronten. Is zeer serieus bezig met school, heeft geen enkele behoefte aan op stap gaan of feestjes en ook haar vriendinnen zijn brave boekenwurmen. En ze heeft nog nooit een regel van me overtreden of ook maar ter discussie gesteld.

Dat is wel een stuk braver dan ik had verwacht. Wel eens gepolst of ze niet ook dat soort verlangens heeft maar ze is er blijkbaar heel gelukkig mee. Dan is het prima en als moeder is het wel prettig zo'n ideale schoondochter in huis te hebben.

40'er

Het zal best dat jij allerlei creatieve toepassingen weet voor glijmiddel waar ik in al mijn benepen burgerlijkheid geen idee van heb, maar in eerste instantie is het toch echt bestemd om vaginale droogte - een vaak verkomende overgangsklacht - tegen te gaan. Bij jongere vrouwen is het uitblijven van vochtigheid een teken dat de vagina nog niet klaar is voor ehm ontvangst . Echt het allerlaatste wat ik een jongere mee zou willen geven is om er dan maar een dot glijmiddel op te smeren. Niet nat, niet neuken.

Doenja

Doenja

08-12-2018 om 18:59

Kenfan

Meesterlijk!

Mari

Mari

09-12-2018 om 19:07

psies Kenfan

"niet nat, niet neuken" zo is het. Er zullen wel uitzonderingen zijn met een ziekte of zo. Maar als het goed zit, is glijmiddel echt onnodig.

B

B

03-03-2019 om 19:12

Ik was 14...

Hoi ik ben brian en ik ben zelf 16, ik mentaal wat ouder gesteld en hoop hiermee de relatie tussen kind en ouders beter te kunnen maken of advies te kunnen geven.

Zoals de titel zegt, ik was zelf net 14 toen ik was ontmaagd. Ik had een hartstikke leuke vriendin (in middels ex) en heb zeker geen spijt ervan.

Ik ben hardstikke opgelucht dat je dochter een condoom heeft gebruikt! Ze is zich dus bewust dat het veilig moet en dat is alleen maar goed. Verder zegt u zelf al dat het een schat van een jongen is
Dit is alleen maar mooi, ik snap dat het misschien wat angst kan veroorzaken. Maar daar is geen reden toe. Ik was zelf jonger en was er op dat moment en verder gewoon klaar voor, de ene is wat sneller of wat slomer dan de ander . Voor de rest zou ik het zeker niet vertellen aan de ouders. Dit schend privacy wat er voor kan zorgen dat ze het ergens (onveilig ) buiten in een steeg gaan doen ofzo. Dat is het laatste wat je wilt als ouder.
Ik had altijd normen en waarden met mijn ouders erover zoals:
-kloppen op de deur voordat je binnenkomt, en wachten tot er wordt gezegd dat je binnen kan komen.
-het gebeurd veilig (condoom)
Zelf hebben me ouders altijd gezegd: ik heb liever dat jullie het boven op je bed doen dan buiten ergens onveilig. Dus eigenlijk kan je hartstikke trots zijn op je dochter dat ze er zo goed mee omgaat! Geen zorgen voor nodig

Vriendelijke groet Brian

Willem

Willem

04-03-2019 om 21:56

Ik zou blij zijn

met dat er een condoom is gebruikt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.