Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Gratis menstruatieproducten

In Schotland zijn de menstruatieproducten gratis. In Nederland zie je ze wel in voedselkastjes en soms op scholen. Ik vind dat het op alle scholen gratis aangeboden moet worden. Wat vinden jullie?
Er is inmiddels een petitie gestart (niet door mij)
https://petities.nl/petitions/k-tprobleem-maak-menstruatie-gratis?locale=en


absor schreef op 08-12-2023 om 16:10:

uit de petitie:

  • Gratis menstruatieproducten op scholen en alle openbare toiletten in Nederland moet de norm zijn.



we hebben amper openbare toiletten in NL. Ik vind dàt eigenlijk een veel groter probleem.

Ach, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet naar de wc mocht bij een horecagelegenheid, al of niet tegen betaling 

troelahoep schreef op 09-12-2023 om 22:38:

[..]

Ach, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet naar de wc mocht bij een horecagelegenheid, al of niet tegen betaling

Maat dat is geen openbaar toilet. Die zie je in het buitenland, zeker in grote steden, wel vaak. Hier niet.

Engeltje schreef op 10-12-2023 om 10:05:

[..]

Maat dat is geen openbaar toilet. Die zie je in het buitenland, zeker in grote steden, wel vaak. Hier niet.

Welnee, in Londen een paar jaar geleden moest je met een vergrootglas naar een toilet zoeken. Een gemiddelde eettent had geen openbaar toilet. Als ik hier in mijn eigen stad naar het toilet moet is er op elke hoek wel 1 te vinden. 

Bij mijn man op school hadden ze automaten opgehangen in de damestoiletten, maar deze werden dusdanig vaak beschadigd en gesloopt dat ze weer zijn weggehaald. Er is wel spul verkrijgbaar bij de receptie voor als het nodig is.

Wel jammer dat het zo gelopen is. Heel triest ook dat er zo met spullen wordt omgegaan.

Poezie schreef op 10-12-2023 om 10:16:

[..]

Welnee, in Londen een paar jaar geleden moest je met een vergrootglas naar een toilet zoeken. Een gemiddelde eettent had geen openbaar toilet. Als ik hier in mijn eigen stad naar het toilet moet is er op elke hoek wel 1 te vinden.

Engeltje heeft het over openbare toiletten. Dus niet in eettentjes, cafés enzo. Ben benieuwd waar je dan woont als er op elke hoek een openbaar toilet te vinden is. In mijn hele stad kan ik er niet 1 benoemen eerlijk gezegd. 

Index224 schreef op 10-12-2023 om 13:32:

[..]

Engeltje heeft het over openbare toiletten. Dus niet in eettentjes, cafés enzo. Ben benieuwd waar je dan woont als er op elke hoek een openbaar toilet te vinden is. In mijn hele stad kan ik er niet 1 benoemen eerlijk gezegd.

https://www.ontdek-utrecht.nl/collectie/openbare-toiletten-utrecht/

Poezie schreef op 10-12-2023 om 13:54:

[..]

https://www.ontdek-utrecht.nl/collectie/openbare-toiletten-utrecht/

Nou welgeteld wel twee hele echt openbare toiletten zeg zo. Waarvan 1 maar tot 22.00 te gebruiken. 

Nick90 schreef op 10-12-2023 om 13:57:

[..]

Nou welgeteld wel twee hele echt openbare toiletten zeg zo. Waarvan 1 maar tot 22.00 te gebruiken.

Ik weet niet wanneer jij in de stad komt maar er is meer dan genoeg gelegenheid om naar een toilet te kunnen gaan. Ben benieuwd waar jij in het buitenland al die openbare toiletten vindt? (Behalve langs de snelweg)

Voornamelijk bij alle parkeergarages, in elk winkelcentrum, op de stations 

Poezie schreef op 10-12-2023 om 14:12:

[..]

Ik weet niet wanneer jij in de stad komt maar er is meer dan genoeg gelegenheid om naar een toilet te kunnen gaan. Ben benieuwd waar jij in het buitenland al die openbare toiletten vindt? (Behalve langs de snelweg)

Ik zie in het buitenland veel meer toiletgebouwen, winkelcentra idd, boulevards, etc.

Index224 schreef op 10-12-2023 om 18:03:

[..]

Ik zie in het buitenland veel meer toiletgebouwen, winkelcentra idd, boulevards, etc.

Ik niet. Over welk buitenland heb jij het dan?

jeetje, moet het daar nu over gaan. De een ziet ze wel, de ander niet. Klaar. 

Friezinnetje schreef op 10-12-2023 om 18:11:

jeetje, moet het daar nu over gaan. De een ziet ze wel, de ander niet. Klaar.

Het gaat er niet om of je het ziet, maar of het er is.

Poezie schreef op 10-12-2023 om 18:14:

[..]

Het gaat er niet om of je het ziet, maar of het er is.

ja, maar jij zegt wel, een ander ziet ze niet. Hoeven we geen discussie toch over? zoveel als jij postte zie ik ook niet, maar ja, kom nooit in Utrecht. 

Friezinnetje schreef op 10-12-2023 om 18:18:

[..]

ja, maar jij zegt wel, een ander ziet ze niet. Hoeven we geen discussie toch over? zoveel als jij postte zie ik ook niet, maar ja, kom nooit in Utrecht.

Ik wil graag weten in welk buitenland mensen zoveel openbare toiletten tegenkomen, maar daar krijg ik maar geen antwoord op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.