Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

‘Fout’ vriendje


Leene

Leene

12-06-2022 om 21:29

Battle-Royale schreef op 12-06-2022 om 21:23:

[..]

Maar dat ligt dan toch ook aan je dochter ipv haar vriendjes?

Het ligt natuurlijk niet aan de dochter van IngridT dat die jongens lapzwansen zijn. Wel valt het op dat ze opnieuw voor zo'n jongen valt. Waar is haar eigenwaarde.

Lijkt mij heel moeilijk voor Ingrid. .. wat moet je doen. Ik zou geloof ik de neiging hebben om met haar op wereldreis te gaan. Weg van het leven nu. Maar ja. Ze is volwassen en nog los van het feit dat je niet zomaar je spullen op kunt pakken.

Wat zegt dochter er zelf van? Heeft ze vriendinnen? De ellende is dat dit soort figuren vaak ook andere vriendschappen ontmoedigen. 

Heel veel sterkte voor TO en Ingrid

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

12-06-2022 om 21:31

Leene schreef op 12-06-2022 om 21:29:

[..]

Het ligt natuurlijk niet aan de dochter van IngridT dat die jongens lapzwansen zijn. Wel valt het op dat ze opnieuw voor zo'n jongen valt. Waar is haar eigenwaarde.

Lijkt mij heel moeilijk voor Ingrid. .. wat moet je doen. Ik zou geloof ik de neiging hebben om met haar op wereldreis te gaan. Weg van het leven nu. Maar ja. Ze is volwassen en nog los van het feit dat je niet zomaar je spullen op kunt pakken.

Wat zegt dochter er zelf van? Heeft ze vriendinnen? De ellende is dat dit soort figuren vaak ook andere vriendschappen ontmoedigen.

Heel veel sterkte voor TO en Ingrid

Tja zij valt er blijkbaar op. 

Leene schreef op 12-06-2022 om 21:29:

[..]

Het ligt natuurlijk niet aan de dochter van IngridT dat die jongens lapzwansen zijn. Wel valt het op dat ze opnieuw voor zo'n jongen valt. Waar is haar eigenwaarde.


Natuurlijk is ze er zelf bij. Maar als dat vorige ( foute) vriendje haar niet zo beschadigd had was ze denk ik niet voor deze man gevallen.

iemand had het over wereldreis. Ja, dat heb ik eerder idd  serieus overwogen. Maar ja. Corona. Dat was de voornaamste reden dat we dat niet gedaan hebben

Maar in de huidige digitale wereld werkt dat trouwens ook niet. Haar intensieve tussenjaar was aan de ander kant vh land. Ook met de hoop haar even los te weken  uit zijn circuit.  Maar als je wilt kun je  elke avond uren digitaal samenzijn. Net echt.  

Ik lees eigenlijk niks wat er 'leuk' is aan deze jongen en behoorlijk wat rode vlaggen.
Hij heeft vrijwel geen levensinvulling en komt nergens. Hij is dus voor zijn contacten heel erg afhankelijk van jouw dochter, want verder heeft hij buiten zijn moeder geen contacten. Het lijkt wel op het redderssyndroom inderdaad. Probleem is dat dit soort multi-problematiek erg complex is en zij dat niet in haar eentje kan fixen.
Dat hij een slechte jeugd en thuissituatie heeft, is geen reden om geen interesse in de ander te tonen. Want dat is wat hij communiceert door nooit bij jullie thuis te willen komen; het boeit me niet hoe mijn vriendin leeft, wie haar ouders zijn, haar vriendinnen etc. 
Deze jongen lijkt aan zijn eigen problemen al genoeg te hebben, het is de vraag of hij op dit moment überhaupt ruimte heeft voor een gezonde relatie.

Ik zou je dochter wel goed in de gaten houden en hier regelmatig met haar over praten. Er op letten dat ze ook dingen met vriendinnen blijft ondernemen, blijft sporten etc. 
En je afvragen wat ze nu echt leuk aan hem vindt.

Niet meer over hem 'zeuren'.
Stimuleren dat hij toch meer bij jullie komt. Zeggen tegen je dochter dat je hem toch graag beter wilt leren kennen.Want ze zijn 1 jaar samen, is toch best officieel. Begint dan toch bij de familie te horen, straks ook verjaardagen, kerst , dan is het toch fijn dat je hem beter kent etc blabla. Doe of je de relatie heel serieus neemt.
Aan de andere kant haar contacten van werk of vriendinnen van school meer stimuleren. Samen werken kan ook bij jullie blijven mee eten. Hard geleerd voor de toets(week)/mooi cijfer voor een gezamenlijk werkstuk? Jullie trakteren haar en haar school vriendinnen op  de mac of iets dergelijks. Of film/pizza avond bij jullie.
Kortom zorgen dat ze ook in andere contacten investeert en hem doodknuffelen.  En vooral niet laten blijken dat je hem niets vindt. 

Prijs hem regelrecht het graf in: 


Wim Sonnrveld Allemaal mee eten - YouTube

Temet schreef op 13-06-2022 om 10:55:

Prijs hem regelrecht het graf in:


Wim Sonnrveld Allemaal mee eten - YouTube

Haha dat is de favoriete quote van mijn moeder “prijs ze regelrecht het graf in!” 

IngridT schreef op 12-06-2022 om 21:07:

[..]

Pekeja,


ja een ander vriendje. Maar het ijlt nogal na allemaal
mijn dochter ( net 20, met studie 1 gestopt door Corona en gedoe met t foute vriendje, daarna tussenjaar) is ‘gered/ opgevangen’ door een veel oudere broer uit t circuit van haar foute vriendje. Ze is er kwetsbaar als ze was met open ogen ingetuind. Hij is lief voor haar zegt ze. Maar 8 jaar ouder, uit een andere cultuur, leeft van een bijstandsuitkering, onderneemt niks om iets van z’n leven te maken, doet niet veel meer dan gamen en netflixen en wil (net als de vorige) niet bij ons thuiskomen. Hij bepaalt wat er wel en niet gebeurt. Zij beweegt mee.

Ze gaat na de zomer aan een nieuwe studie beginnen. En wil gaan samenwonen in zijn 1 kamer appartement dat 10 km van haar vreselijk leuke universiteitsstad ligt.

De zorgen zijn nog niet voorbij.





He wat jammer, ik had gehoopt dat dat tussenjaar een keerpunt zou betekenen. Heeft ze het wel naar haar zin gehad? 

ik drukte per ongeluk eerst op je avatar en zag en dat je deze maand je 20jarig  forumjubileum viert. Kon nog net de kinderachtige neiging de kop indrukken om te kijken wie van ons twee  de meeste likes had 

kenfan schreef op 16-06-2022 om 23:55:

[..]

He wat jammer, ik had gehoopt dat dat tussenjaar een keerpunt zou betekenen. Heeft ze het wel naar haar zin gehad? 

Ze heeft een heel fijn jaar gehad, en ook veel geleerd denk ik. Maar ze gunt zichzelf zo weinig ruimte dat ze ook erg veel heeft laten liggen denk ik. Qua wat ze eruit had kunnen halen. 

Ik had (heel eerlijk) wel gehoopt op een iets andere situatie op dit  moment. Maar het is wat het is. We zullen zien wat de toekomst gaat brengen…

misschien willen ze seks hebben in een huis waar geen ouders thuis zijn?

IngridT schreef op 12-06-2022 om 22:00:

[..]

Natuurlijk is ze er zelf bij. Maar als dat vorige ( foute) vriendje haar niet zo beschadigd had was ze denk ik niet voor deze man gevallen.

iemand had het over wereldreis. Ja, dat heb ik eerder idd serieus overwogen. Maar ja. Corona. Dat was de voornaamste reden dat we dat niet gedaan hebben

Maar in de huidige digitale wereld werkt dat trouwens ook niet. Haar intensieve tussenjaar was aan de ander kant vh land. Ook met de hoop haar even los te weken uit zijn circuit. Maar als je wilt kun je elke avond uren digitaal samenzijn. Net echt.

Je moet ook zo realistisch zijn om de andere kant te bekijken. Je laten beschadigen sta je ook zelf toe, je bent er zelf bij en je laat het gebeuren. Een training eigenwaarde en assertiviteit lijkt me geen overbodige luxe. Plus je af te vragen wat er in haar jeugd is gebeurd dat ze blijkbaar niet weerbaar is tegen "foute" figuren.

Maar dat is water onder de brug, ze heeft nu een nieuwe protégé gevonden en hoe leid je dat in goede banen? Niet dus. Haar overtuigen van de kansloosheid van deze relatie zal niet werken. Soms kun je mensen niet tegen zichzelf beschermen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.