Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Charlie

Charlie

01-06-2020 om 21:06

Floyd, ook hier in huis discussie

Kaaskopje

Kaaskopje

02-06-2020 om 23:25

Niet linker-, niet rechter-, maar driehoek

Wat ik niet terugzie in dit draadje is het "driehoeksoverleg". Femke heeft overleg gepléégd in deze driehoek. Haar beslissing is mede daarop gebaseerd. Ja, zij is de eindverantwoordelijke als burgemeester, maar ze deed het niet alleen.

Pluk

Pluk

02-06-2020 om 23:32

Beaudet

Beaudet is een parlementslid, Halsema burgmeester. Dat is een heel groot verschil. Zij moet altijd boven de partijen staan, anders kun je als burgmeester niet functioneren.

Ik kan me trouwens ok niet herinneren dat de burgemeester van den Haag destijds glimlachend tussen de boeren liep terwijl de boel uit de hand liep. Een ik kan me ook niet herinneren dat er toen en pandemie was, waardoor alles maanden op slot was.

Appels en peren dus.

Pluk

Pluk

02-06-2020 om 23:34

Verantwoordelijk

Maar Halsema is wel verantwoordelijk. Vanuit haar functie. Die verantwoordelijkheid kan ze nooit op iemand afschuiven. Bovendien liep zijn daar wel met haar speldje. Daarvoor kan ze al helemaal niemand anders de schuld geven.

Verantwoordelijk

Inderdaad is Femke Halsema verantwoordelijk. Zij stond daar in die demonstrerende grote zee van mensen en heeft, nadat daar in de voorbereidingen blijkbaar niet voldoende op geanticipeerd is door deze en gene, nee dat doet zij echt niet alleen, echt niet, besloten om verder geen gedoe te veroorzaken en de zaak verder te laten verlopen zoals het ging.
Haar beoordeling, haar functie, haar besluit. Niet opportuun om op dat moment gedoe, ingrijpen, wat dan ook, in te zetten in een zaak die al massaal was en die ook eindig was.

Prima, al is verder het er niemand mee eens, ik heb daar wel respect voor. Zij stond daar, de rest is kapitein aan de wal en slaat er opportunistisch een politiek slaatje uit.

Laat ze het maar uitleggen in de gemeenteraad.

Gelukkig hebben de demonstranten er bij de volgende demonstraties lering uit kunnen trekken en is het daar gelukt, oa door het verplaatsen van de demonstraties, om wel afstand te bewaren.

Jammer dat het zo gaat.

Charlie

Charlie

03-06-2020 om 00:22

Misschien had het anders gekund

maar deze hele situatie is sowieso stormachtig geëscaleerd. Er 'gebeurt' toch wel echt iets.
Dat geldt voor deze situatie in het bijzonder (in Frankrijk waren ze ook niet tegen te houden ondanks verbod) maar los daarvan denk ik dat in deze tijd zaken sneller verlopen dan we kunnen vermoeden, voorspellen of voorzien. Tempo met alles wordt explosief verhoogd.

Ik vind het nog wat vroeg om te oordelen maar ik denk toch vooral dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was.
Alle demonstraties zijn vandaag wel goed verlopen.

Dat Halsema aldaar kleur bekende (button) vind ik niet meer dan menselijk en wat mij betreft volkomen legitiem.

Ik opende dit draadje vooral vanuit perspectief vanuit ouderrol, maar prima dat het meer algemeen is, het raakt velen toch of houdt op z'n minst de gemoederen bezig.

Ik vond het gewoon ook wel mooi om te zien dat puber zich zo betrokken toont. First steps, he.
Want het is wel voor het eerst, de voorgaande zaken gingen veelal aan haar voorbij of raakten haar interesse maar oppervlakkig. Nu wil ze ook gaan demonstreren. (dat wilde ze alleen eerder bij de klimaatmarsen ook)

Discussies zijn hier wel want de andere puber, die zich al heel lang van alles goed op de hoogte stelt, staat toch een beetje aan de andere kant.
Hij snapt Trump wat beter, zeg maar. Voor mij soms verbijsterend om te horen, want zoon is behoorlijk intelligent en een extreem zachtaardig en lief mens. (hij is niet perse voor Trump hoor, dat nu ook weer niet maar hij vindt de alternatieven ook niks en veroordeelt de rellen van nu scherp, denkt dat het wel meevalt met racisme etc)

Maar goed, voor de eerste keer hier dus serieuze discussies over politiek tussen de pubers en dat vind ik dan ook wel weer ontroerend.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-06-2020 om 01:06

Oh moeilijk!

Mijn dochter lijkt de politieke kleur van haar vriend iets mooier te vinden dan de mijne/onze en dát vind ik al ingewikkeld. Maar goed, haar mening, dat moet ik respecteren. Ik hou me op de vlakte. Maar... als ik zou merken dat zij (of wie dan ook) kerels als Trump zou gaan vergoeilijken of het begrip racisme niet zou snappen dan zou ik me echt niet stilhouden.

Ik begrijp eigenlijk niet hoe een kind niet kan snappen wat racisme is? Is dat nooit ter sprake gekomen?

Charlie

Charlie

03-06-2020 om 01:22

Kaaskopje

Het is zeker niet zo dat puber niet snapt wat racisme is.
Hij denkt alleen zelf dat het wel meevalt met het racisme.
Maarja, hij staat daar natuurlijk niet alleen in, massa's volwassenen zijn het met hem eens.

Op de vlakte houd ik me nooit, maar dat heeft mi niets met respecteren te maken, ik respecteer zijn mening zeker.
Veel praten doen we er niet over, ik laat de bal meestal bij hem liggen.
Maar goed snappen die ik het (nog) niet omdat hij, zoals ik al zei, wel heel goed op de hoogte is (al sluit ik niet uit dat hij vnl bepaalde kanalen volgt) en ook erg belezen.
Maar hij is sowieso wel een tikkeltje conservatief, iets dat ik toch wel wat bevreemdend vind, en nogmaals, eigenlijk dus niet bij hem vind passen.
Hij geeft bij niks om materiële zaken en redt zorgvuldig alle insecten die hij in huis vindt, ik bedoel maar

Kaaskopje

Kaaskopje

03-06-2020 om 01:48

Pluk

Een burgemeester is dus partijdig als hij of zij openlijk tegen racisme is? Het speldje wat ze droeg, geeft het jaartal weer van het jaar dat er ook een eind kwam aan verkapte slavernij-praktijken. Ook daar kun je nog een vraagteken bij zetten, want misstanden bleven nog lang bestaan. Maar goed, als burgemeester laten zien dat je op de hoogte bent en daarmee laat zien dat je tegen slavernij, discriminatie en racisme bent , ja dat is wel erg partijdig.... Voelt bijvoorbeeld Pegida zich nu beledigd denk je?

Speldje

https://over.nos.nl/nieuws/1409/herdenking-slavernijverleden-2020

Ik heb begrepen dat Halsema dat speldje opgespeld heeft gekregen tijdens een bijeenkomst ter voorbereiding van de jaarlijkse herdenking, op 1 juli, van het afschaffen van de slavernij in 1863. (Keti Koti). Voordat de demonstratie begon.

Ze heeft het dus niet uit eigen initiatief opgespeld. Al had dat van mij ook prima gekund. Maar dit even ter zijde.

"De herdenking bij het Nationaal Monument gaat door, maar publiek kan er vanwege de coronamaatregelen dit jaar niet bij zijn. Onder de sprekers zijn een vertegenwoordiger van het kabinet, burgemeester Femke Halsema van Amsterdam en voorzitter Linda Nooitmeer van het NiNsee. De ceremonie wordt rechtstreeks uitgezonden op NPO 1. Andere jaren volgt traditiegetrouw het Keti Koti Festival, waar de herdenking van de slachtoffers plaatsmaakt voor het vieren van de afschaffing van de slavernij, maar dat evenement is vanwege de coronacrisis geannuleerd."

Kaaskopje

Kaaskopje

03-06-2020 om 02:28

AnneJ

Ze heeft het speldje waarschijnlijk niet per ongeluk opgehouden. Maar dat vind ik geen politieke daad.

Nee zeg

Tegen de slavernij zijn is dat tegenwoordig 'links' en politiek geladen?

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 07:17

Charlie

"Het is zeker niet zo dat puber niet snapt wat racisme is.
Hij denkt alleen zelf dat het wel meevalt met het racisme.
Maarja, hij staat daar natuurlijk niet alleen in, massa's volwassenen zijn het met hem eens. "

Dat racisme hier meevalt ben ik wel met hem eens, maar als iemand Trump kan verkiezen boven wie-dan-ook heeft hij toch niet goed opgelet. Trump is gestoord en levensgevaarlijk.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 07:21

AnneJ

"Tegen de slavernij zijn is dat tegenwoordig 'links' en politiek geladen?"

Het punt is denk ik meer dat een burgemeester boven de partijen moet staan en niet moet demonstreren. Ze stond daar. Weliswaar niet met een spandoek, maar dus wel met die button.

Dat geeft Wilders de kans om te zeggen:

"Een linkse activist verkleed als burgemeester"

Politiek supernaief dus en ook niet zoals een burgemeester zich hoort te gedragen. Wel types voor Femke, dus tijd om zich af te vragen of deze baan wel geschikt voor haar is.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 07:21

types

types -> typisch

Hilde

Hilde

03-06-2020 om 07:45

Dat geeft Wilders de kans om te zeggen

Wilders grijpt altijd de kans om iets te zeggen ten behoeve van de bezorgde burger. Toen de eerste maatregelen kwamen riep dat ze niet streng genoeg waren, dat het kabinet bewust kwetsbare medeburgers vermoordt. Toen de maatregelen versoepeld werden riep hij dat het hele land weer open moest, want de medeburgers voelde dat de economie achteruit ging. Hoe hebben ze die regels toch ooit kunnen invoeren. Nu worden er regels overtreden en dan is de burgemeester ineens weer een linkse activist. Hij roept zelfs dat Amsterdam "beter verdient". (Ik hoop overigens niet dat hij zichzelf daarmee bedoelt). Als je bij alles wat je moet incalculeren wat Wilders er wel niet van zal vinden, pffff
Neemt niet weg dat ik vind dat er best een manier zou zijn geweest om de demonstranten te vragen afstand te bewaren of naar huis te gaan. Dat is niet eens geprobeerd en dat neem ik de driehoek bijzonder kwalijk. Het was een rustige demonstratie en geen woedende plunderende massa, dus het was waarschijnlijk nog wel gelukt ook.

Pluk

Pluk

03-06-2020 om 08:01

Halsema

Ik vond Halsema altijd een van de beste politici van ons land. In de oppositie. Niet mijn partij, maart ik vond haar toegevoegde waarde enorm groot in het politieke veld. Zij had een duidelijke visie, kon die goed en rustig uitleggen.

Als burgmeester is zij teveel politicus. Ze laat zich teveel leiden door haar politieke kleur. Dat mag en kan absoluut niet als burgmeester. Je moet alle schijn vermijden dat je partijdig bent. Dus je kunt je nooit met speldje in een demonstratie begeven.

Dit staat allemaal nog los van het feit dat de demonstranten in overtreding waren. Dit gaat niet over wel of niet ingrijpen. Dit gaat om.legitimatie door Halsema van het gedrag van de demonstranten, door er glimlachend met speldje tussen te gaan lopen. Op dat moment wist ze precies dat het fout ging. Toch liep ze daar. En keurde het dus goed.

Daarmee is niet niet met de burgemeester van alle Amsterdammers. Niet van de artsen, verpleegkundigen, ouderen, ondernemers, etc. En dat is het probleem. En dat heeft ze helemaal zelf gedaan.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 08:14

Pluk

Zo is het Pluk.

Gespleten

Buitengewoon laf om zo je bestuurder af te fikken. Daarmee werd ook de toon gezet om het publiek dat nog eens dunnetjes over te laten doen.

Nee, hier geen enkel begrip. Shit happens, het was zoals ze transparant genoeg aangaf, niemand had het verwacht, de opkomst bleek massaal, zij stond daarvoor, niet al die kapiteins achteraf.

Politiek is een slangenkuil. Nee, geen enkele ambitie.

ElenaH

ElenaH

03-06-2020 om 09:11

AnneJ

'Politiek is een slangenkuil. Nee, geen enkele ambitie.'

Jij niet. Maar mevrouw Halsema overduidelijk wel. Dan moet je ook niet zeuren als je commentaar krijgt. Eerst al die ingezonden brief toen haar zoon gearresteerd was. En nu dit. Zo laat ze zien dat ze niet geschikt is voor deze post.

Vlek op vlek Elena?

Als burgemeester heb je een voorbeeldfunctie. Kun je beter geen gezin hebben waarin leden ondoordacht en zelfs strafbaar helemaal fout doen. Zij deed ook daar niets fout en heeft ook daar transparant en tijdig openheid van zaken gegeven.

Echter om wat voor reden dan ook wordt het opportuun geacht om haar af te branden.

Ze handelt overwogen en transparant en ze mag opzouten?

Zo krijg je alleen nog bestuurders die zich wel als slangen weten te gedragen. Tja, je vraagt er zelf om.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 09:39

Burgemeesteres

Ik vind dat de meeste burgemeesters het best goed voor elkaar krijgen om boven de partijen te blijven staan en zo een burgemeester voor alle inwoners te zijn en niet alleen voor hun partijgenoten. Dat lijkt voor Halsema toch te moeilijk te zijn en daardoor wekt ze weerstand op.

Dat gedoe met haar man en haar zoon is natuurlijk prive, maar was ook behoorlijk tenenkrommend.

De algemene lijn lijkt te zijn. Als je bij de (politieke) vrienden of familie van Halsema hoort mag je in Amsterdam meer dan de rest.

Dat is echt fataal voor een burgemeester.

Omdraaien Ad?

Dat is natuurlijk omdraaien van de eerste orde. Als het om een vrouwelijke burgemeester gaat als Femke Halsema dan heb je geen (politieke) vrienden, die laten je vallen als een baksteen als het uitkomt bij hun eigen politieke carriere.

De verdachtmakingen uit rechtse hoek zijn weer tenenkrommend.

ElenaH

ElenaH

03-06-2020 om 09:45

Nee AnneJ

'Kun je beter geen gezin hebben waarin leden ondoordacht en zelfs strafbaar helemaal fout doen. '

Het wapen dat haar partner in huis had, was, hoe illegaal ook, niet het probleem. De ingezonden brief aan alle dagbladen die Halsema zélf stuurde, was zeer ongepast.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 09:56

Anne

"Dat is natuurlijk omdraaien van de eerste orde. Als het om een vrouwelijke burgemeester gaat als Femke Halsema dan heb je geen (politieke) vrienden, die laten je vallen als een baksteen als het uitkomt bij hun eigen politieke carriere."

Zeker, aangeschoten wild hou je liever op afstand.
Success has many fathers but failure is an orphan.

Is dat bij vrouwen anders dan bij mannen? Lijkt me niet. Niemand verwijt Halsema dat ze een vrouw is, wel dat ze steeds weer negatief in het nieuws is.

"De verdachtmakingen uit rechtse hoek zijn weer tenenkrommend."

Verwijten zijn geen verdachtmakingen.

Pirata

Pirata

03-06-2020 om 10:00

Hoe kom je er op?

Hoe kom je er op dat ze wordt aangevallen omdat ze toevallig een vrouw is?

Deze Brief Elena?

https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/college/burgemeester/artikelen/brief-burgemeester-halsema/

Inderdaad, niets mis mee met deze brief. Ik heug me dat ze toen ook al afgebrand werd door deze en gene.

Jammer dat zo'n draad in dit soort discussie ontaard.

Het heeft hier thuis wel een goede voortgang gehad. Zoon is iets meer doordrenkt van zijn 'white privilege' en dochter iets meer betrokken bij de politiek heeft in navolging van vriendinnen een zwarte dinsdagavondprent op haar instagram geplaatst.

'Meisje Halsema'

https://www.nu.nl/achterklap/6020184/halsema-wordt-door-seksisme-belemmerd-in-haar-werk-als-burgemeester.html

"Tijdens de sinterklaasintocht van dit jaar zei Sinterklaas in de microfoon tegen Halsema: "Voor ons blijft u gewoon Femke hoor!" Na afloop zegt Halsema hem toch even gevraagd te hebben of hij dit ook gedaan zou hebben bij oud-burgemeesters van Amsterdam Job Cohen en Eberhard van der Laan. "Hij schrok zich een ongeluk want de goede man was zich van geen kwaad bewust", zegt Halsema."

Volgende discussie. Sexisme in de politiek. Bestaat het?

All over

Je krijgt er gewoon 'flashbacks' van, van die ouwe meuk.

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 10:08

AnneJ

Dank voor de reminder.

"Inderdaad, niets mis mee met deze brief. Ik heug me dat ze toen ook al afgebrand werd door deze en gene."

Het probleem met die brief is dat ze liegt. Ze heeft het over een 'nepwapen' terwijl het gaat over een een echte (zijn het onklaar gemaakte) revolver. Als je in zo'n brief die term gebruikt ben je bewust aan het liegen om de misstand te bagatelliseren.

Hoe noemde je dat ook al weer?

"Zo krijg je alleen nog bestuurders die zich wel als slangen weten te gedragen. "

Als een slang probeerde ze zich eruit te kronkelen.

https://www.ad.nl/binnenland/nepwapen-zoon-halsema-blijkt-echte-revolver-van-haar-echtgenoot-br-br~ad805986/

En nu dit gedraai weer. met haar 'belangrijke demonstratie' van haar Groenlinks vriendjes..

Ad Hombre

Ad Hombre

03-06-2020 om 10:10

AnneJ

"Volgende discussie. Sexisme in de politiek. Bestaat het?"

Zeker, als je links bent en vrouw dan staat AnneJ *onvoorwaardelijk* achter je!

SOLIDARITEIT!

"Je krijgt er gewoon 'flashbacks' van, van die ouwe meuk."

Je begon zelf te graven. Nou niet klagen dat het stinkt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.