Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Xelia

Xelia

02-07-2018 om 17:56

Fietsen VO depressieve puber

@Emma

@Emma

04-07-2018 om 17:32

Dees en Tsjor

Het gaat hier om iemand die net uit een depressie aan het komen is. Als je haar de keuze laat tussen 3x per week bus of helemaal geen bus en/of zelf betalen/lopen zou het ook zomaar kunnen dat ze ervoor gaat kiezen helemaal niet meer naar school te gaan.
Even een beetje meedeinen en faciliteren is toch niet zo erg? Iemand hier vroeg het al: wil je dat ze gaat fietsen of dat ze haar school afmaakt?

Dees

Eens met Phryne Fisher. Depressiviteit is geen kwestie van "schop onder de kont en ga maar lekker bewegen". Lees het artikel dat ik linkte eens, dan zie je ook dat die relatie tussen bewegen en voorkomen depressie vaak zwakker is dan jij aanneemt.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

05-07-2018 om 09:04

dit is wat een depressie met je doet

https://app.nos.nl/depressie/index.html

Gelukkig zijn er meer die er zo over denken

Ik zou dus ook faciliteren zoals wij ook nog steeds doen bij onze dochter. Waarom niet?
Nogmaals, ik vind het veel belangrijker dat ze naar school gaat. Veel belangrijker dan HOE ze daarnaartoe gaat.

Aangeven dat ze niet wil fietsen en liever met de bus gaat kan ook een teken zijn van iets (nog) niet durven.

Als je mogelijkheden hebt (bus, brengen etc) om het haar makkelijker te maken dan zou ik dat gewoon doen.

mutsje

mutsje

05-07-2018 om 10:35

2e hands

Als je nou eens berekent wat OV kost per jaar en dat berekent voor een tweede hands elektrische fiets dan denk ik dat een elektrische fiets misschien nog wel goedkoper is. Je hoeft voor 10 km per dag geen superdeluxe elektrische fiets te hebben. De prijs van een elektrische fiets is vaak afhankelijk van de hoeveelheid km die je elektrisch ermee kan rijden per dag.

vuurvlinder

vuurvlinder

05-07-2018 om 22:24

mooi filmpje over de depressie

onderschat de depressie niet, en ook niet de naweeën van een depressie. Ik zou haar lekker met de bus laten gaan, geen extra drempels opwerpen...

Priem

Priem

07-07-2018 om 00:21

School is het belangrijkst

En de weg er naartoe niet, dat staat niet in verhouding.
Om een schooldag weer te leren doorstaan is al veel energie nodig.

Gelukkig zijn de wijzen inmiddels ook wijzer geworden. Eindelijk, zou je zeggen.
https://www.ggznieuws.nl/home/sporten-minder-effectief-tegen-depressies/

Met 19 ben je nog niet volwassen, zeker niet na zo'n lange periode niet jezelf zijn of met een ki d dat jonger aandoet.
Het inlevingsvermogen plus de kennis over wat depressie met je doet valt me wel tegen hier.

Achteraf ben ik dankbaar voor mijn eigen depressies. Daarom herkende ik die bij mijn jongvolwassene direct en kon ik reageren met wat ze nodig had. En dat is geen dwang, geen verbod, vooral geen moeten en heel veel liefde en geduld, begrip en erkenning. Mogen zijn.
Dat dus.
Niks "hoppa fietsen" en "dat zegt de psycholoog ook", wat een lariekoek.

zebra

zebra

07-07-2018 om 17:09

zien hoe het gaat

misschien kun je tijdens de vakantie de rit een aantal keren samen fietsen. Ziet ze het dan alsnog niet zitten, wat natuurlijk goed mogelijk is, dan zou ik niet verder aandringen op fietsen maar haar laten kiezen voor de bus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.