Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2024

Ik zag nog geen examentopic van dit jaar  

Vandaag beginnen de examens! Praat hier mee.


Bij ons zijn de zenuwen voor een groot deel weg, de laatste 4 examens gingen een stuk beter, dus het lijkt goed te komen (maar niet te vroeg juichen natuurlijk!)

De zenuwen vallen hier wel mee, is nu ook niks meer aan te doen. Morgen gaan we het horen!

SuzyQFive

SuzyQFive

11-06-2024 om 17:30 Topicstarter

sonj@ schreef op 11-06-2024 om 13:53:

Jullie examenkandidaten ook zo zenuwachtig? Onze dochter is ontzettend zenuwachtig. Na het maken van haar examens er een goed gevoel over, maar nu toch twijfels.
Nog even geduld, morgen tussen 12.00 en 13.00 uur weten we het

Dochter gaat er morgen wel over nadenken zegt ze  


Hier worden ze tussen 12:00 en 14:00 gebeld. 

Hier begint dochter nu wel meer en meer te stressen en daardoor ik ook. Voor mij persoonlijk maakt het eigenlijk totaal niet uit of ze wel of niet slaagt. Voor de examens leek ze kansloos, maar het lijkt er in ieder geval op dat ze een goede eindsprint heeft ingezet. Geen idee of die eindsprint genoeg is om te slagen, maar ik ben al blij hoe ze door die examens is gekomen, dat ze zoveel heeft opgehaald en eigenlijk helemaal hoe ze de laatste 2 jaar is doorgekomen. Wat ik al eerder schreef, twee jaar geleden bijna verdronken, sindsdien enorme concentratie problemen. Trauma. En vorig jaar een oma die overleed in de laatste SE week, waardoor dochter op de dag van het overlijden een SE had, op de dag van het condoleren 2 en op de dag van de crematie 1. Niemand neemt het haar kwalijk als het niet gelukt is, maar ik gun het haar gewoon ook. Gewoon eens iets wat mee zit. Zelf heeft ze sinds de examens weer wat meer vertrouwen, dat zakken toch wel even een klap zou zijn en die zou ik haar graag besparen. Maar ook als ze zakt, is er zeker geen man overboord.

Anoniemst schreef op 11-06-2024 om 18:08:

Hier begint dochter nu wel meer en meer te stressen en daardoor ik ook. Voor mij persoonlijk maakt het eigenlijk totaal niet uit of ze wel of niet slaagt. Voor de examens leek ze kansloos, maar het lijkt er in ieder geval op dat ze een goede eindsprint heeft ingezet. Geen idee of die eindsprint genoeg is om te slagen, maar ik ben al blij hoe ze door die examens is gekomen, dat ze zoveel heeft opgehaald en eigenlijk helemaal hoe ze de laatste 2 jaar is doorgekomen. Wat ik al eerder schreef, twee jaar geleden bijna verdronken, sindsdien enorme concentratie problemen. Trauma. En vorig jaar een oma die overleed in de laatste SE week, waardoor dochter op de dag van het overlijden een SE had, op de dag van het condoleren 2 en op de dag van de crematie 1. Niemand neemt het haar kwalijk als het niet gelukt is, maar ik gun het haar gewoon ook. Gewoon eens iets wat mee zit. Zelf heeft ze sinds de examens weer wat meer vertrouwen, dat zakken toch wel even een klap zou zijn en die zou ik haar graag besparen. Maar ook als ze zakt, is er zeker geen man overboord.

Heftig zeg! Ik gun het haar ook dat ze slaagt!

SuzyQFive schreef op 11-06-2024 om 17:30:

[..]

Dochter gaat er morgen wel over nadenken zegt ze


Hier worden ze tussen 12:00 en 14:00 gebeld.

Hahaha, goede instelling van je dochter! 

Anoniemst schreef op 11-06-2024 om 18:08:

Hier begint dochter nu wel meer en meer te stressen en daardoor ik ook. Voor mij persoonlijk maakt het eigenlijk totaal niet uit of ze wel of niet slaagt. Voor de examens leek ze kansloos, maar het lijkt er in ieder geval op dat ze een goede eindsprint heeft ingezet. Geen idee of die eindsprint genoeg is om te slagen, maar ik ben al blij hoe ze door die examens is gekomen, dat ze zoveel heeft opgehaald en eigenlijk helemaal hoe ze de laatste 2 jaar is doorgekomen. Wat ik al eerder schreef, twee jaar geleden bijna verdronken, sindsdien enorme concentratie problemen. Trauma. En vorig jaar een oma die overleed in de laatste SE week, waardoor dochter op de dag van het overlijden een SE had, op de dag van het condoleren 2 en op de dag van de crematie 1. Niemand neemt het haar kwalijk als het niet gelukt is, maar ik gun het haar gewoon ook. Gewoon eens iets wat mee zit. Zelf heeft ze sinds de examens weer wat meer vertrouwen, dat zakken toch wel even een klap zou zijn en die zou ik haar graag besparen. Maar ook als ze zakt, is er zeker geen man overboord.

Jeetje wat heftig. Ik gun het haar ook dat ze geslaagd is

SuzyQFive

SuzyQFive

11-06-2024 om 20:11 Topicstarter

Anoniemst schreef op 11-06-2024 om 18:08:

Hier begint dochter nu wel meer en meer te stressen en daardoor ik ook. Voor mij persoonlijk maakt het eigenlijk totaal niet uit of ze wel of niet slaagt. Voor de examens leek ze kansloos, maar het lijkt er in ieder geval op dat ze een goede eindsprint heeft ingezet. Geen idee of die eindsprint genoeg is om te slagen, maar ik ben al blij hoe ze door die examens is gekomen, dat ze zoveel heeft opgehaald en eigenlijk helemaal hoe ze de laatste 2 jaar is doorgekomen. Wat ik al eerder schreef, twee jaar geleden bijna verdronken, sindsdien enorme concentratie problemen. Trauma. En vorig jaar een oma die overleed in de laatste SE week, waardoor dochter op de dag van het overlijden een SE had, op de dag van het condoleren 2 en op de dag van de crematie 1. Niemand neemt het haar kwalijk als het niet gelukt is, maar ik gun het haar gewoon ook. Gewoon eens iets wat mee zit. Zelf heeft ze sinds de examens weer wat meer vertrouwen, dat zakken toch wel even een klap zou zijn en die zou ik haar graag besparen. Maar ook als ze zakt, is er zeker geen man overboord.

Wow, hoe kwam het dat ze bijna verdronk? 

Ik duim voor jullie dat ze slaagt 👍🏻

SuzyQFive schreef op 11-06-2024 om 20:11:

[..]

Wow, hoe kwam het dat ze bijna verdronk?

Ik duim voor jullie dat ze slaagt 👍🏻

Gedurende haar hele jeugd zijn er een aantal heftige dingen gebeurd in ons gezin. Op de oudste 2 was het altijd al duidelijk dat zij daar traumaklachten door hadden, maar bij de jongste (die nu dus examen heeft gedaan) leek het altijd veel meer langs haar heen te gaan. Dat leek altijd een beetje een fierefluiter of misschien lag het er bij die andere twee gewoon dikker bovenop en heeft zij zichzelf daarom weggecijferd.

Twee jaar geleden waren we een midweekje naar Duitsland en haar vader was daar ook met zijn nieuwe gezin. Zij ging met hen zwemmen en ik was er op dat moment niet bij, dus ik heb het niet helemaal uit de eerste hand, maar zoals het lijkt, heeft ze een paniekaanval gekregen terwijl er golven waren en haar vader was op dat moment vooral met haar halfbroertje bezig en dus even niet met haar. Toen hij keek, was ze bewusteloos onder water. Hij heeft haar naar boven gehaald, maar weet dus niet hoelang ze onder water is geweest. Ze was daarna soort van bij kennis, maar ze bleef wegraken. Vader is toen naar mij gerend om te zeggen dat het helemaal niet goed ging, maar dus niet precies wat er gebeurd is. Hij bleef vervolgens bij zijn zoontje en heeft mij verder niet bijgepraat. Toen ik bij haar kwam, was ze eigenlijk nog steeds niet aanspreekbaar en ze bleef wegvallen. En dan sta je daar in Duitsland…. 

Mensen hebben haar in een golfkarretje gezet en naar de receptie gebracht, maar wat ik al schreef ze was niet aanspreekbaar. Ze bleef wegvallen, maar tussendoor kon ze niets zeggen. De receptie heeft meteen 112 gebeld en toen kwamen er eerst 2 ambulancemensen en vervolgens ook een arts, maar ik had nog geen idee wat er was, Ook zij konden haar niet wakker krijgende hebben haar uiteindelijk maar onder narcose gebracht, zodat ze niet steeds bleef wegvallen. Dat klinkt misschien heel stom, maar ze hadden daarvoor lopen timen hoe vaak en hoe lang ze wegviel en in die tijd dat ze er waren, was ze al meer dan 40 keer weggevallen. En tussendoor steeds niet meer dan een minuut een soort van wakker. 

Uiteindelijk is ze in het ziekenhuis pas bijgekomen, maar wist dus nog steeds niemand wat er precies was. Toen ze eenmaal bij was, snapte ze niet waarom we in het ziekenhuis waren, want ze zou toch gaan zwemmen… Op dat moment kon ze zich het hele zwemmen niet meer herinneren, maar later is die hele midweek uit haar hoofd verdwenen. Die nacht kreeg ze wel flashbacks waarin ze verdronk. Ik hoorde ook de volgende dag ofzo pas van ex dat hij haar uit het water had gevist en uiteindelijk is dus pas toen door de artsen die conclusie van dat verdrinken gekomen.

Huisarts gaf aan dat de concentratie problemen zowel door het zuurstofgebrek als door trauma konden komen. Uiteindelijk is ze doorgestuurd voor emdr voor dit bijna verdrinken en toen pas werd duidelijk dat er veel meer trauma zat en dat dat waarschijnlijk de oorzaak is geweest van die aanval in het zwembad. 

succes iedereen

Succes allemaal, hopelijk kan bij iedereen de vlag uit!

Goedemorgen 
Succes vandaag 

SuzyQFive

SuzyQFive

12-06-2024 om 08:01 Topicstarter

Anoniemst schreef op 11-06-2024 om 21:04:

[..]

Gedurende haar …  het zwembad. 


Wat heftig zeg… Hopelijk is vandaag een mooi lichtpuntje 🤞🏼

SuzyQFive

SuzyQFive

12-06-2024 om 08:04 Topicstarter

Hier de n-termen, voor wie dat wil zien  
Zo te zien rollen ze er wat langzaam in. 
Maar jeetje! Wat een hoge N-term voor VWO wiskunde A 🫨


https://www.examenblad.nl/2024/onderwerpen/overzicht-n-termen-2024

hier vandaag nog geen uitslag ivm staatsexamen, begin juli nog de mondelinge en dan meteen uitslag.
Succes voor iedereen die vandaag de uitslag krijgt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.