Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2023

Doet je kind examen dit jaar of ben je op een andere manier betrokken. Klets mee! 


Pief schreef op 17-05-2023 om 13:41:

Maar hoe zit dat met de afronding? Wordt een 5.5 gezien als een 6 bij het berekenen van het gemiddelde examencijfer? En telt het SE cijfer voor het vak dat geen examen kent ook mee bij het gemiddelde cijfer van de examens? En als een van de twee onvoldoendes die je op de eindlijst mag hebben?

https://wetten.overheid.nl/BWBR0045787/2023-03-29#Hoofdstuk3_Paragraaf4_Artikel3.34
Heb je hier iets aan?

Hier net terug van examen economie vmbo. Kind vond het belachelijk. Alles waar ze de afgelopen jaren op hebben gehamerd en waarvan aangegeven was dat ze dat zeker op examen konden verwachten zat er niet in. Misschien ligt het aan de school dat ze die stof niet gekregen hebben of een te moeilijk examen. Volgens kind zeiden al haar klasgenoten hetzelfde. Denkt alsnog een krappe 5,5 uit heeft kunnen halen. Nou afwachten maar.. Maakt het wel spannend omdat er eigenlijk een 5,9 gehaald zou moeten worden.

Havo bedrijfseconomie viel tegen. Ook 4 vragen niet gemaakt ivm de tijd.

SuzyQFive

SuzyQFive

17-05-2023 om 18:50 Topicstarter

poeh! Het economie-examen TL viel echt niet mee! Ik was er zelf echt lang mee bezig. De eerste ging pas om kwart over weg, terwijl diegene normaliter na een uur klaar is. Om 15:25 had ik de helft van de klas nog zitten. 🤷🏼‍♀️. 
Ik heb het ook nagekeken en ik word er niet heel blij van. Maar ik heb ook niet veel meer kunnen doen in de 7 weken voor het einde van het jaar dat ik de klas overnam. 

MissBobby schreef op 17-05-2023 om 17:55:

Havo bedrijfseconomie viel tegen. Ook 4 vragen niet gemaakt ivm de tijd.

Mijn dochter vond hem ook verschrikkelijk. Ze is best goed in beco, maar deze is wrs een kleine 5 geworden. Hopen op net zo’n hoge n-term als vorig jaar..

Dank voor de info!

Nederlands VWO viel mee. Nou de helft zit er al op. 

Dochter heeft volgende week economie.
Ze zit helemaal in de stress. Ze snapt de berekeningen niet en het is te veel.
Vandaag ga ik er naar kijken of ik haar kan helpen. Procenten is niet mijn sterkste kant. 😔

Kimdekim schreef op 18-05-2023 om 00:00:

Nederlands VWO viel mee. Nou de helft zit er al op.

Hier is Nederlands ook goed gegaan.

Hier net iets over de helft nog 3 te gaan van de 7.

SuzyQFive

SuzyQFive

18-05-2023 om 13:27 Topicstarter

Grietje2 schreef op 18-05-2023 om 09:06:

Dochter heeft volgende week economie.
Ze zit helemaal in de stress. Ze snapt de berekeningen niet en het is te veel.
Vandaag ga ik er naar kijken of ik haar kan helpen. Procenten is niet mijn sterkste kant. 😔

Economielokaal.nl en op YT staan veel uitlegfilmpjes. 

En niet alleen focussen op puur procenten. 



Zonnebloempje schreef op 18-05-2023 om 10:56:

[..]

Hier is Nederlands ook goed gegaan.

Hier net iets over de helft nog 3 te gaan van de 7.

Zoonlief heeft er nu 5 van de 9 gehad.  Volgende week nog Engels,  Scheikunde, Latijn en Biologie. Vooral Latijn is nog ff lastig.  

kijken jullie kinderen het thuis na? Dochter wel. Ook wel onzeker, want je weet niet wat de N-term gaat doen...

Hemf schreef op 19-05-2023 om 14:17:

kijken jullie kinderen het thuis na? Dochter wel. Ook wel onzeker, want je weet niet wat de N-term gaat doen...

Als je uitgaat van N=0 kan het alleen maar meevallen. Mijn kinderen deden het niet trouwens. 

SuzyQFive

SuzyQFive

19-05-2023 om 17:52 Topicstarter

Hemf schreef op 19-05-2023 om 14:17:

kijken jullie kinderen het thuis na? Dochter wel. Ook wel onzeker, want je weet niet wat de N-term gaat doen...

Toen ik HAVO-examen deed was het het eerste jaar dat je op internet de antwoorden kon nakijken, maar daar stonden geen uitwerkingen bij. Dus ik wiskunde nakijken. Had ik echt onwijs veel fout! Dik in de stress. Wiskunde bestond toen uit 4 grote opgaves. Had ik uiteindelijk een 7,5 😅. 

Ik raad het mijn leerlingen dus ook niet aan… 

ik kan de antwoorden van de examens van mijn dochter niet vinden.  Staan op examenblad.nl toch?
Kader; Nederlands en economie...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.