Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
13-09-2018 om 10:39
Mijn zoon van 14 is een nieuwe groeispurt richting volwassenheid aan het maken. Daar waar hij voorheen totaal geen interesse in meisjes had en het idee van verkering en dergelijke zelfs belachelijk vond, nu komt hij met de vraag of hij een nacht bij een meisje mag logeren. Ze is een klasgenoot, ze vinden elkaar leuk, hebben nog geen verkering maar dat zou er wel van kunnen komen zegt hij.
Haar ouders zijn akkoord, na wat moeite van dat meisje om ze te overtuigen. Nu ik nog.
Ik wil graag even contact met die ouders, ik ken ze nog helemaal niet. Maar dat willen mijn zoon en het meisje niet. Waarom? Het is "raar"...
Ze zijn die avond gewoon thuis.
Wat zijn jullie regels en bedenkingen bij dit soort situaties?
Ik merk dat dit best wat aanpassingsvermogen van mij ook vergt, dat dat hoort erbij! Verandering is goed
14-09-2018 om 12:05
Oh en Wil40
... "ouderwets" zijn houdt niet in dat alle gesprekken en vragen niet open liggen."
Nee, dat bedoelde ik er ook echt niet mee te zeggen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.