Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

E bike


Dus volgens jou zou iedereen die kinderen wil niet afgelegen moeten gaan wonen?
Ik vind dat een hele vreemde gedachtengang. Mensen hebben vaak ook een binding met een bepaalde plaats of regio. Daarnaast wordt de woningnood alleen maar groter als iedereen in de stad wil wonen en niemand daar tussenin.

Ik woon in een plaats met 2 middelbare scholen. Toch gaat dochter straks naar school in een andere woonplaats omdat die wel bij haar past. En dan laat ik haar ook nog 7 kilometer fietsen op een gewone fiets. Volgens sommige mensen in dit topic doe ik dan heel veel dingen fout. 

Netherfield schreef op 21-03-2022 om 22:47:

Ik woon in een plaats met 2 middelbare scholen. Toch gaat dochter straks naar school in een andere woonplaats omdat die wel bij haar past. En dan laat ik haar ook nog 7 kilometer fietsen op een gewone fiets. Volgens sommige mensen in dit topic doe ik dan heel veel dingen fout.

Welnee, 7 km. Is half uurtje fietsen, dat doen zoveel kinderen. Het gaat hier om wat meer kilometers. Het dubbele zelfs. 

janice

janice

25-03-2022 om 18:12 Topicstarter

Ik had even niet gereageerd omdat ik een nieuwe baan  heb en hier niet ben geweest meer.

Ondertussen een gewone fiets gekocht, vandaag al geoefend tot de helft naar school. Geen problemen gehad. Vriendinnetje waar ze mee fiets vond het jammer dat mijn dochter geen ebike had, maar mijn dochter heeft er zelf geen problemen mee.

Ik woon trouwens hier in het klein dorp, mijn man is hier opgegroeid en we hebben bewust er voor gekozen om hier te wonen, ga niet verhuizen voor max 6 jaar Middelbare school voor de kinderen. De oudste moet ook 15 km de ene kant op, de andere iets minder de andere kant. 

Fijn dat het zo opgelost is, dochter een nieuwe fiets, dat zal ook al schelen en ze is er tevreden mee. En tegen de tijd dat ze naar de middelbare school moet, dan heeft ze al voldoende kunnen oefenen om de hele afstand te kunnen fietsen.

---

---

26-03-2022 om 11:26

Poezekat schreef op 26-03-2022 om 10:12:

Fijn dat het zo opgelost is, dochter een nieuwe fiets, dat zal ook al schelen en ze is er tevreden mee. En tegen de tijd dat ze naar de middelbare school moet, dan heeft ze al voldoende kunnen oefenen om de hele afstand te kunnen fietsen.

Ze is nu al tot de helft gekomen dus ze kan al de hele afstand fietsen in één keer. Ik neem voor het gemak aan dat ze toen weer naar huis is gefietst namelijk  

--- schreef op 26-03-2022 om 11:26:

[..]

Ze is nu al tot de helft gekomen dus ze kan al de hele afstand fietsen in één keer. Ik neem voor het gemak aan dat ze toen weer naar huis is gefietst namelijk

Ja, dat zal wel. In elk geval nog voldoende tijd om te oefenen om de hele afstand te oefenen, zowel heen als terug. 

---

---

26-03-2022 om 14:12

Poezekat schreef op 26-03-2022 om 12:38:

[..]

Ja, dat zal wel. In elk geval nog voldoende tijd om te oefenen om de hele afstand te oefenen, zowel heen als terug.

Terug is minimaal een uur maar meestal minimaal 6 uur later, waarom zou dat een probleem zijn? 

janice

janice

28-03-2022 om 19:08 Topicstarter

Zondag de hele weg heen gefietst, ijsje gegeten en weer terug, 55 minuten enkele reis. Is dit alles zei ze?

janice schreef op 28-03-2022 om 19:08:

Zondag de hele weg heen gefietst, ijsje gegeten en weer terug, 55 minuten enkele reis. Is dit alles zei ze?

Hartstikke goed. 👍️

En als ze wat conditie opbouwt wordt het nog minder tijd die ze er aan kwijt is.  Dat kan je haar vertellen maar zeg er ook eerlijk bij dat het natuurlijk niet iedere dag zulk mooi weer is als het zondag was. 

Fijn dat het zo goed gaat. Natuurlijk is het niet altijd mooi weer maar op een e-bike word je ook nat als je 14 km door de regen fietst. Het zal vast wel goedkomen.
Dat vriendin het jammer vindt, het zij zo.
Iets duurs aanschaffen omdat een ander dat wil of handig vind is niet hoe ik in het leven sta.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.