Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Anneke

Anneke

26-07-2020 om 17:59

Dochter relatie andere cultuur

Kaaskopje

Kaaskopje

28-07-2020 om 12:29

Welnee Lou, nou draaf je door

Als een kind nog jong en niet geestelijk volgroeid (13-14, maar toch ook nog wel 15-16), is meer ouderlijk toezicht lijkt mij niet overbodig. Stiekem gedrag zou ik zorgelijk vinden en ik zou dat ook op mezelf betrekken. Waarom durft hij/zij het niet te zeggen? Maar een kind van 18+ hoeft zich sowieso geen "mag dat wel van pap en mam?" af te vragen, tenzij het om het territorium van de ouders gaat. Mag x hier slapen, of eten? Zouden ze het geslaagd vinden als ik nooit het huis uit ga? 😅. Dat idee.

Lou

Lou

28-07-2020 om 12:38

Huh?

Ik draaf niet door, ik leg uit waarom ik jouw verhaal niet kon plaatsen. Dat ging overigens niet om toestemming vragen voor van alles (zoals je nu ter sprake brengt), het ging om een eerste indruk van de ouders van de vrienden van je kind. Die eerste indruk zegt niet alles, vertel jij. Waarom vertel je dat, vroeg ik me af, welke mening geef je hiermee in deze discussie?

Maar nu draaf ik kennelijk door?

Weet je wat, laat maar

Kaaskopje

Kaaskopje

28-07-2020 om 12:44

Ik bedoel

Met je schamen ☺️.

Lou

Lou

28-07-2020 om 13:14

Weet ik

Je refereerde hieraan (tekst van mij):

"Met jouw verhaal erachteraan lijkt het net alsof ik me diep moet schamen hiervoor. Maar dat valt dan misschien ook nog wel mee."

Door jouw verhaal leek dat zo. Dus wie draaft hier door?

En nu houd ik er echt over op hoor, 't is prima zo

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-07-2020 om 13:18

Nou Lou

Ieder maakt zijn eigen afweging.

Ik vind het wel fijn dat ik beeld heb bij de moeder van D, M of K. Doet er niets aan af dat ik de moeder van J niet ken omdat J aan de andere kant van Nederland woont.
J zelf ken ik dan weer wel want die heeft hier ook wel eens een keer gelogeerd. Maar de eerste keer dat mijn kind bij J ging logeren vond ik dat dus best spannend. Maar goed bij een kind van 17 doe je daar niet zo veel meer mee. Behalve dan zeggen: kijk goed uit, denk goed na, laat me even weten waar je bent... Vind ik dan.

ElenaH

ElenaH

28-07-2020 om 13:48

Tsjor

'Ik vind het gewoon fijn om een beeld te hebben bij de namen.' Dat is wel erg mager, zeker als het om vrienden van je 15-16 jarigen kinderen gaat. Gewoon nieuwsgierigheid dus?'

Ja. Dat was toch allang duidelijk?

Lou

Lou

28-07-2020 om 14:25

Ginny

Helemaal herkenbaar. Vroeger wilde ik ook graag van alles weten, of nou ja, zo'n beetje wie wat waar. Dat ik dat nu niet meer zo spannend vind, is gewoon omdat ze inmiddels 19 is.

En nog steeds zeg ik dingen als: doe je voorzichtig, laat je even weten waar je bent, maak je het niet te laat? Tot vervelens toe, vrees ik.

Maar kennismaken met ouders van haar vrienden, dat dus niet.

mascha

mascha

29-07-2020 om 09:55

bij het eerste vriendje

Bij het eerste vriendje van mijn dochter had ik die wens ook om de ouders te ontmoeten. Uiteindelijk kwam het er een keertje toevallig van omdat dochter iets groots mee moest nemen naar vriendje en dat kon ze niet zelf op de fiets, dus heb ik haar even gebracht, en toen was het handjes schudden en hallo en dag eigenlijk.
Bij de volgende vriendjes is het niet meer voorgekomen, inmiddels woont dochter samen en heb ik de ouders van haar vriend pas één keer toevallig ergens gezien. Verjaardagen worden met hun vriendenclub gevierd, vaak niet eens thuis maar op ergens op een evenement of ze gaan met een groep uit eten. De ouders en opa en oma mogen op de verjaardag zelf, of ergens in die week komen. Dus de ouders van schoonzoon heb ik een keertje gezien daar, verder niet (en ze gaan al 4 jaar met elkaar). Ik vind het eigenlijk wel prima zo, dochter en schoonzoon hebben het naar hun zin en ik hoor wel verhalen hoe het met de andere familieleden gaat, daar hoef ik ze niet persoonlijk voor te zien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.