mooiweervandaag
02-08-2021 om 08:59
Dochter heeft pijn bij seks, hoe kan ik haar helpen?
Ik heb even een nieuw account aangemaakt omdat ik het toch iets te delicaat vind om dit op mijn normale login te plaatsen.
Mijn dochter is net 17 geworden en ze heeft al een tijdje een vriendje. Ik heb een goede relatie met haar en seks is heel bespreekbaar tussen ons, dus toen het duidelijk werd dat ze wel een stapje verder wou gaan heb ik met haar mee gezocht naar de beste anticonceptie. Ik heb haar ook een paar tips meegegeven, onder andere dat ze voldoende tijd moest nemen, genoeg voorspel, met kleine stapjes gaan en dergelijke, en ik heb er ook geen probleem mee dat ze boven in haar kamer met hem gaat zitten. Ik heb het altijd vreselijk gevonden dat dat van mijn ouders niet mocht en ik dus op openbare plaatsen moest gaan experimenteren met mijn vriendje. Als ik die stress kan wegnemen door hen privacy te gunnen, vind ik dat dat moet kunnen.
Ik weet dat ze intussen twee keer intiem zijn geweest, en dat mijn dochter beide keren behoorlijk wat pijn had, ook al was ze voldoende opgewonden en niet gespannen. De eerste keer had ze ook bloed verloren. Ik weet dat het niet altijd even prettig voelt de eerste keer, maar in welke mate kan ik dit als "normaal" beschouwen en valt er dus niks aan te doen? En wanneer trek ik aan de alarmbel en stuur ik haar naar de huisarts?
Infobericht: Eerder hebben wij dit topic gesloten ivm trollen (door TO), maar nu weer opengezet voor eventuele verdere discussie mbt het onderwerp en de behoefte daaraan.
Groet U2fan
janne_d
02-08-2021 om 09:10
Mijn eerste keer was de hel, ondanks goede voorbereidingen, voldoende voorspel, etc... de keer daarna was het nog steeds pijnlijk maar al een stuk minder, en zo ging het altijd beter. Na een paar keer had ik nergens meer last van. Ik weet dat het bij een aantal van mijn vriendinnen ook zo is gegaan, dus het is perfect normaal.
Ik zou het gewoon even in de gaten houden en als het na een paar keer nog niet beter gaat, haar misschien toch even richting de huisarts sturen. Maar ik ben er haast zeker van dat het in orde komt. En wat doe jij dat goed als moeder! Mag ik dat ook even zeggen?
Claire56
02-08-2021 om 09:13
Kleine aanvulling: als er wordt ingeschat dat de huisarts even mee moet kijken, laat ze dan samen gaan. Het is niet haar probleem, het is hun probleem.
-Nienke-
02-08-2021 om 09:23
Glijmiddel gebruiken? Inderdaad zoals hierboven gezegd, de eerste paar keer kan het best wat gevoelig zijn. Het is ook wat oefenen in hoe je goed te ontspannen.
Leene
02-08-2021 om 09:34
Eerste keer bloed verlies is heel normaal. Het hoeft niet maar gebeurt veel vaker. Verder zou ik je willen adviseren om het los te laten. Tenzij ze overduidelijk slecht wordt behandeld oid. Zeg haar dat je sex moet leren en ze samen meer vertrouwd moeten raken. Zij moet deze weg gaan met haar vriend. Niet jij. Je kunt niet alles wegnemen. Ik zou zelf wel zeggen dat er teveel druk op ligt als je denkt dat alles maar gelijk goed en fantastisch moet zijn en zeg dat dan ook tegen jezelf. Het is zeker goed dat je open bent geweest maar sorry ... Ik vind dat je nu wel heel veel overneemt als je zegt " in welke mate is dit normaal en wanneer moet IK ( sic) aan de bel trekken bij de huisarts" Jij moet helemaal niets!!!! Persoonlijk vind ik je veel te ver gaan... Dat lijkt me voor je dochter ook niet prettig alsof haar moeder over haar schouder meekijkt en ze die ook nog blij moet maken met geweldige sex. Echt je hebt het beter gedaan dan vele anderen maar doe jezelf en je dochter een lol en laat het een beetje los
FITI
02-08-2021 om 09:52
Als het pijn blijft doen best eens laten nakijken door een arts, bij mij was er een stukje maagdenvlies blijven zitten waardoor ik pijn bleef hebben. Dit is operatief verwijderd moeten worden.
Zusterclivia
02-08-2021 om 10:00
Pijn/bloed bij de eerste keer is geen gegeven hoor. Daar had ik zelf geen last van. Wel gehad dat ik na een hele periode geen seks, de boel wel gevoeliger was na afloop als ik er weer wel seks had. Blijkbaar was de boel de beweging/wrijving ontwent.
Leene
02-08-2021 om 10:02
FITI schreef op 02-08-2021 om 09:52:
Als het pijn blijft doen best eens laten nakijken door een arts, bij mij was er een stukje maagdenvlies blijven zitten waardoor ik pijn bleef hebben. Dit is operatief verwijderd moeten worden.
Ja dat kan... En is een goede tip als het pijn blijft doen. Maar komt veel minder vaak voor dan de meest voorkomende reden. Namelijk leren ontspannen en ontdekken wat fijn is.
SuzyQFive
02-08-2021 om 10:04
Waar heeft ze de pijn? Dat maakt denk ik ook wel verschil. En was het voor haar vriend ook de eerste keren? En kan ze andere dingen zoals een vibrator oid wel goed inbrengen?
AttentiveCobra73
02-08-2021 om 10:10
ik vind het raar dat jij er zo boven opzit .
Het hoeft nog niet leuk te zijn na 2 keer .
Oefening baart kunst
mooiweervandaag
02-08-2021 om 10:26
clivia53 schreef op 02-08-2021 om 10:10:
ik vind het raar dat jij er zo boven opzit .
Als mijn dochter bij mij komt met een hulpvraag, ga ik daar op in. Geen idee wat daar raar aan zou zijn eerlijk gezegd.
mooiweervandaag
02-08-2021 om 10:28
Leene schreef op 02-08-2021 om 09:34:doe jezelf en je dochter een lol en laat het een beetje los
Het is mijn dochter zelf die met vragen naar mij komt, dus ik vind het ook maar normaal dat ik daar samen met haar een antwoord op probeer te vinden.
Piratenkoningin
02-08-2021 om 10:28
Belangrijk dat ze weet dat ‘even doorzetten’ niet handig is bij pijn. Dan gaat je lichaam seks associëren met pijn, waardoor je onbewust aanspant en er dus weer pijn ontstaat. Het is heel normaal dat het de eerste keren pijn doet, maar stop dan, doe andere dingen en probeer het later of een andere keer weer. Dan komt het heel vaak vanzelf goed, zonder te forceren. En als ze er last van heeft, het haar te lang duurt, ze er onzeker van wordt, dan is een bezoekje aan de huisarts altijd goed.
Moxxie
02-08-2021 om 10:42
Het is ook helemaal geen gekke vraag hoor TO, ik krijg ook niet de indruk dat je ernaast gaat staan ofzo.
Voorlopig is er nog niks aan de hand. Ik herken wat anderen zeggen, het is niet voor iedereen hetzelfde maar wel heel gewoon als het even duurt voordat het geheel pijnloos is.
Leene
02-08-2021 om 10:56
mooiweervandaag schreef op 02-08-2021 om 10:28:
[..]
Het is mijn dochter zelf die met vragen naar mij komt, dus ik vind het ook maar normaal dat ik daar samen met haar een antwoord op probeer te vinden.
Dat is ook prima mooiweervandaag. Tenminste...jij moet haar stimuleren om zelf antwoorden te vinden. Je vraagt je af wanneer jij! aan de bel moet trekken bij de huisarts. Maar ze is 17. Dat moet ze zelf uitmaken. Sorry maar ik vind dit heel ver gaan. Als ze oud genoeg is om sex te hebben moet ze toch ook verantwoordelijkheid nemen voor haar eigen lichaam en seksualiteit. Natuurlijk mag en moet je je kinderen begeleiden maar ze worden volwassen en dan moet je ze ook wat loslaten. Hoe staat haar vriend erin. Wat vindt hij ervan? Goed dat je zo'n vertrouwensband hebt met haar maar zij gaat als het goed is een eigen leven en band krijgen met haar vriend en als moeder moet je je dan toch ietsjes terug trekken. Niet gelijk helemaal maar zo langzamerhand iets achteruit lopen. Voor nu zou ik persoonlijk er wat relaxed over doen. Wel ben ik het met piraten koningin eens dat 'even doorzetten' een heel slecht idee is. Maar relaxen even alleen strelen en een andere keer weer penetratie proberen lijkt mij een prima advies. Maar ze zal zelf moeten leren dit te bespreken met haar vriend
Pepperoni
02-08-2021 om 11:06
mooiweervandaag schreef op 02-08-2021 om 10:26:
[..]
Als mijn dochter bij mij komt met een hulpvraag, ga ik daar op in. Geen idee wat daar raar aan zou zijn eerlijk gezegd.
Goed juist dat je haar zo kan helpen en dat ze uit haarzelf naar jou komt met deze vragen.
Als de pijn aanblijft zou ik naar de huisarts gaan maar eerst zou ik glijmiddel proberen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.