Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Bedtijd?

Wat is een normale bedtijd voor een 14-jarige?

Moederkareltje schreef op 05-04-2025 om 15:25:

[..]

Jij bent wel van de sneren hé. Zure kers. Onnodig.

Paradoxaal "zure kers" i.c.m. "sneren".

Moederkareltje schreef op 04-04-2025 om 19:34:

[..]

Dan zal dat het wel zijn. Om 21 uur ben ik nu gesloopt en wil ik rust.

Ik heb nog steeds behoefte aan quality time met mijn man 's avonds hoor, ook met puber. Hij heeft de grootste slaapkamer waar hij kan gamen en tv-kijken, dus om een uur of 21 gaat ie gewoon lekker naar boven (als hij dat niet al uit zichzelf heeft gedaan). Ik wil met mijn man volwassen zaken bespreken en languit op de bank samen een serie kijken. Ik heb niet het idee dat de puber lijdt onder deze regel, hij krijgt aandacht zat. 

Hier wellicht toch wat strenger… uit zichzelf toegeven aan ‘ik ben moe’ gebeurt zelden. Die van 17 regelt het wel, hij wil altijd in de avond douchen en we hebben afgesproken dat hij dat niet na 22.45u doet. Dat lukt, erna gaat ie meestal meteen slapen (doordeweeks). Denk ik, hij komt in de ochtend redelijk oké z’n bed uit.
Mijn zoon van 14 wordt echter iedere dag tussen 6.30 en 7.00 uur wakker, maakt niet uit hoe laat hij naar bed gaat. Met hem is de afspraak (doordeweeks) dat z’n schermen om 21.45u uitgaan. Dan gaat hij eigenlijk meteen naar bed. Voordeel van zo vroeg wakker zijn is nooit een wekker nodig en nooit een ochtendhumeur. 🙃

Qua qualitytime alleen heb ik niks te mopperen. Sterker nog, ik leef ervan op als m’n zoons eens gezellig beneden zijn (buiten het eten om). Die leven met name op hun eigen kamer.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.