Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Alcohol met kerstdiner


ScarceKudu74

ScarceKudu74

26-12-2021 om 15:41

Djeez, wat een kinderachtig geneuzel 

Yumi schreef op 25-12-2021 om 00:10:

[..]

Er is geen verschil in leeftijd voor het schenken van wijn, bier en sterke drank, omdat het percentage alcohol hetzelfde is.

Bier wijn, of sterke drank geschonken in een standaardglas, heeft allemaal dezelfde hoeveelheid alcohol. Hoe sterker de drank hoe kleiner het glas


Standaardglas-alcohol-300x201.jpg




Hoe  kleiner het glas, hoe eerder het leeg is.  Hoe sterker de drank hoe sneller de werking.  Na  een paar glazen bier of wijn merk je dat je aangeschoten wordt. Van een paar glazen sterke drank kun je zomaar tegen de vlakte gaan, zeker iemand die nog geen enkele ervaring heeft met alcohol.

komt nog bij dat mensen thuis zich niet persé aan de standaardmaten houden....

Valdemar schreef op 26-12-2021 om 15:01:

[..]

Benieuwd hoe het bij TO uiteindelijk verlopen is.

Wij hadden in ieder geval een gezellige kerstavond met dertien persoon waaronder vier kinderen (oudste 9) en twee personen die geen alcohol drinken. Dus met zeven man die wel drinken: zes flessen cava, twee flessen wijn en een fles likeur weggetikt, in bijzijn van de kinderen; heidens volk dat we zijn.

Ik vind meer dan een fles per persoon nou niet iets om nog even “hihi” op het forum te komen vermelden. Waarom eigenlijk? Om dit soort bingedrinken te normaliseren? Nou bij deze dan: het is bewezen schadelijk. Dat zeg ik niet voor jou hoor, want verloren zaak, maar voor meelezers bij wie het (nog) niet tegen dovemansoren is gericht. Doe er wat aan in plaats van het te bagatelliseren. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

28-12-2021 om 12:51

ToetieToover schreef op 28-12-2021 om 12:26:

[..]

Ik vind meer dan een fles per persoon nou niet iets om nog even “hihi” op het forum te komen vermelden. Waarom eigenlijk? Om dit soort bingedrinken te normaliseren? Nou bij deze dan: het is bewezen schadelijk. Dat zeg ik niet voor jou hoor, want verloren zaak, maar voor meelezers bij wie het (nog) niet tegen dovemansoren is gericht. Doe er wat aan in plaats van het te bagatelliseren.

Die hihi was een reactie op de mensen die hier beweren heiliger te zijn dan de paus en nooit iets van alcohol consumeren in het bijzijn van hun kinderen. 

En aan al die gezondheidspredikers zou ik willen meegeven dat ze eens leren te aanvaarden dat er altijd mensen zullen zijn die liever wat minder lang leven in volle vrijheid dan lang met beperkingen maar in goede gezondheid.
Voor mij is het hartstikke prima als ik door mijn huidige levensstijl slechts zeventig wordt, liever dat dan een leven lang de gezondste keuzes te maken en negentig te halen. 

Valdemar schreef op 28-12-2021 om 12:51:

[..]

Die hihi was een reactie op de mensen die hier beweren heiliger te zijn dan de paus en nooit iets van alcohol consumeren in het bijzijn van hun kinderen.

En aan al die gezondheidspredikers zou ik willen meegeven dat ze eens leren te aanvaarden dat er altijd mensen zullen zijn die liever wat minder lang leven in volle vrijheid dan lang met beperkingen maar in goede gezondheid.
Voor mij is het hartstikke prima als ik door mijn huidige levensstijl slechts zeventig wordt, liever dat dan een leven lang de gezondste keuzes te maken en negentig te halen.

Dat zijn twee verschillende dingen: jezelf naar de klote zuipen of  je kinderen daarin meetrekken. Ouderschap is nog het meest voorleven en voordoen. Ik ben namelijk zo’n -in jouw ogen- ‘heilig boontje’ en dat doe ik met liefde. Uit liefde voor mezelf en liefde voor mijn kinderen. 

Valdemar schreef op 28-12-2021 om 12:51:

[..]

Die hihi was een reactie op de mensen die hier beweren heiliger te zijn dan de paus en nooit iets van alcohol consumeren in het bijzijn van hun kinderen.

En aan al die gezondheidspredikers zou ik willen meegeven dat ze eens leren te aanvaarden dat er altijd mensen zullen zijn die liever wat minder lang leven in volle vrijheid dan lang met beperkingen maar in goede gezondheid.
Voor mij is het hartstikke prima als ik door mijn huidige levensstijl slechts zeventig wordt, liever dat dan een leven lang de gezondste keuzes te maken en negentig te halen.

Jij noemt het een beperking als je niet aan je alcohollimiet kunt komen, voor een ander is het volledige vrijheid als er geen alcohol gedronken wordt.
De laatstgenoemde leeft én in vrijheid én gezond, win-win dus.
Maar prima dat jij twintig van je eigen levensjaren op wilt offeren voor het drinken van alcohol. 

Het gaat denk ik toch vooral om de balans. Hele flessen achterover kantelen 'omdat het lekker en gezellig is' is overdreven. Nooit alcohol of iets anders ongezonds nemen terwijl je het wel lekker vindt ook. Je kunt ook gewoon twee glazen wijn bij het kerstdiner drinken omdat het lekker en gezellig is. Overigens zijn mensen die niet drinken net zo gezellig als mensen die wel drinken. 

MamaE schreef op 28-12-2021 om 16:20:

Het gaat denk ik toch vooral om de balans. Hele flessen achterover kantelen 'omdat het lekker en gezellig is' is overdreven. Nooit alcohol of iets anders ongezonds nemen terwijl je het wel lekker vindt ook. Je kunt ook gewoon twee glazen wijn bij het kerstdiner drinken omdat het lekker en gezellig is. Overigens zijn mensen die niet drinken net zo gezellig als mensen die wel drinken.

Nou, persoonlijk vind ik mensen die niet drinken vaak toch wel gezelliger, maar dat heeft met maathouden te maken.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

28-12-2021 om 19:17

GinnyTwijfelvuur schreef op 28-12-2021 om 18:55:

[..]

Nou, persoonlijk vind ik mensen die niet drinken vaak toch wel gezelliger, maar dat heeft met maathouden te maken.

Mee eens. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

28-12-2021 om 19:20

Peen schreef op 28-12-2021 om 19:17:

[..]

Mee eens.

Aanvulling: als je zelf meedrinkt is alcohol natuurlijk wel gezellig 

Als je de Bob bent merk je pas hoe irritant mensen met drank op zijn. 

Er zijn zelden mensen die gezelliger worden van drank. Als je van nature niet gezellig bent gaat drank daar niks aan veranderen en zeker geen hele flessen.
Er zijn wel mensen die van teveel drank irritant worden, terwijl ze zichzelf steeds leuker vinden. Het gaat - net als met zo ongeveer alles in het leven - om maat houden.

Er zijn wel mensen die irritant en vervelend worden als ze drank op hebben maar gelukkig ook heel veel niet. Veel mensen worden wat losser en lolliger. Ik kan daar goed tegen. Dat is maar goed ook want anders zou ik mijn werk achter de bar niet goed kunnen doen. Ik doe dit werk heel graag en meestal is het vooral heel gezellig. 

Don't get pregnant after drinking.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.