Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Aangerand?

Ik ben even heel erg van de kaart. Onze dochter heeft ons vandaag verteld dat er kortgeleden iets heeft plaatsgevonden met een jongen dat wij als ouders zouden omschrijven als aanranding.

Hoewel dochter op het oog niet heel erg onder de indruk leek, was wel duidelijk dat ze op het moment zelf niet wist wat ze moest doen en is ze denk ik bevroren.

Inmiddels heb ik begrepen dat de betreffende jongen het verhaal verdraaid heeft en zijn moeder nu erg boos is op mijn dochter.

Wij twijfelen wat we moeten doen, omdat we bang zijn dat dit zich tegen dochter gaat keren, zeker in een tijd waarin social media een grote rol speelt. Gezin van jongen is geen fijn gezin en daar zit een groot deel van de angst bij ons. 

Wie heeft raad?

Maar hoezo is deze moeder nu boos op haar? Waar ben je precies bang voor wat ze zouden kunnen doen?

Wat is denk je de reden dat je dochter dit nu verteld heeft?

Waar kent ze de jongen van? als het van school is of een sportclub kunnen jullie het wellicht daar aanhangig maken zodat zij het aanhangig maken. 

ik denk dat de moeder van die andere jongen boos is omdat hij zijn versie van het verhaal verteld heeft, waarin hij er niet slecht van af kwam. 

Lastige situatie. Waren er getuigen? Heeft je dochter vlak nadat het gebeurde nog anderen in vertrouwen genomen? ’Geen fijn gezin’ schrijf je, als in: je verwacht dat het weinig zin heeft om als ouders met de andere ouders te gaan praten? 

Je kent de ware toedracht niet. Ik zou altijd vierkant achter mijn eigen dochter gaan staan en haar verhaal geloven. En dat doen die ouders waarschijnlijk ook. 

Edjekroketje

Edjekroketje

28-02-2025 om 18:33 Topicstarter

Tedje1985 schreef op 28-02-2025 om 17:50:

Maar hoezo is deze moeder nu boos op haar? Waar ben je precies bang voor wat ze zouden kunnen doen?

Dat kan ik ivm met herkenbaarheid niet zeggen hier, sorry...

Edjekroketje

Edjekroketje

28-02-2025 om 18:33 Topicstarter

RavIvaR schreef op 28-02-2025 om 17:51:

Wat is denk je de reden dat je dochter dit nu verteld heeft?

Wat bedoel je hiermee?

Edjekroketje

Edjekroketje

28-02-2025 om 18:34 Topicstarter

Lexus schreef op 28-02-2025 om 17:56:

Waar kent ze de jongen van? als het van school is of een sportclub kunnen jullie het wellicht daar aanhangig maken zodat zij het aanhangig maken.

Ja dat is me ook al door het hoofd geschoten, dat ga ik nog even met mijn man bespreken.

Edjekroketje

Edjekroketje

28-02-2025 om 18:34 Topicstarter

Annaniem2023 schreef op 28-02-2025 om 18:06:

ik denk dat de moeder van die andere jongen boos is omdat hij zijn versie van het verhaal verteld heeft, waarin hij er niet slecht van af kwam.

Ongeveer dit ja.

wat wil je dochter?

Hoe oud is je dochter? En hoe oud is hij?

Edjekroketje

Edjekroketje

28-02-2025 om 18:46 Topicstarter

ToetieToover schreef op 28-02-2025 om 18:27:

Lastige situatie. Waren er getuigen? Heeft je dochter vlak nadat het gebeurde nog anderen in vertrouwen genomen? ’Geen fijn gezin’ schrijf je, als in: je verwacht dat het weinig zin heeft om als ouders met de andere ouders te gaan praten?

Je kent de ware toedracht niet. Ik zou altijd vierkant achter mijn eigen dochter gaan staan en haar verhaal geloven. En dat doen die ouders waarschijnlijk ook.

We staan 400% achter onze dochter. We hebben absoluut geen reden om aan te nemen dat het niet waar is wat ze verteld.

Ze is direct erna naar 2 vriendinnen gegaan aan wie ze het verteld heeft. Directe getuigen zijn er niet, maar er is wel bewijs.

Geen fijn gezin als in: bij meerdere instanties in beeld en een familie waar je liever niet mee geconfronteerd wordt.

Edjekroketje

Edjekroketje

28-02-2025 om 18:47 Topicstarter

Roos57 schreef op 28-02-2025 om 18:37:

wat wil je dochter?

Dat is dus een lastige, want zij neemt het niet zo hoog op en wuift het een beetje weg. Echter, was ze wel een soort van bevroren.

Mede om wat hierboven staat weet ik niet of en wat we hiermee moeten. Iets doen kan totaal verkeerd uitpakken, maar niets doen voelt ook totaal niet goed.

Je kunt een melding doen bij de politie. Die leggen dan een dossier aan. Gebeurt niet direct iets mee als jullie/dochter dat niet willen. Maar komt er nog een keer iemand met een melding, dan is deze jongen al bekend en zal het verhaal van je dochter meegenomen worden.
Zo kunnen jullie wel iets doen waarmee de ernst van de situatie duidelijk wordt, ook voor je dochter, zonder dat je direct de confrontatie met dat gezin aan hoeft te gaan.
Is dat wat?

Edjekroketje schreef op 28-02-2025 om 18:47:

[..]

Dat is dus een lastige, want zij neemt het niet zo hoog op en wuift het een beetje weg. Echter, was ze wel een soort van bevroren.

Mede om wat hierboven staat weet ik niet of en wat we hiermee moeten. Iets doen kan totaal verkeerd uitpakken, maar niets doen voelt ook totaal niet goed.

Voor wie voelt niets doen totaal verkeerd?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.