Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Georgy

Georgy

02-04-2022 om 07:38

Wassen schaamstreek meisje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij doen ook een hydrofiel washandje ja.

MamaE schreef op 07-04-2022 om 19:53:

[..]

Maar in de nacht ga je doorgaans niet of hooguit één keer naar de wc, speel je niet in de zandbak etc. Ik dacht bij twee keer per dag schoon ondergoed aan onderbroek verversen tijdens de lunchpauze of na school.

In de ochtend en voor het slapen gaan. Kleine moeite en zeker aan te raden als het "stinkt", wat Georgy aangeeft. 

MamaE schreef op 07-04-2022 om 19:53:

[..]

Maar in de nacht ga je doorgaans niet of hooguit één keer naar de wc, speel je niet in de zandbak etc. Ik dacht bij twee keer per dag schoon ondergoed aan onderbroek verversen tijdens de lunchpauze of na school.

Maar in de ochtend kleed je je wel aan. Onderbroek wisselen hoort daarbij in mijn ogen.

Volgens mij ben ik echt een viespeuk als ik de topics hier lees 🙈 Mijn kind gaat maar 2-3x/week in bad. Ik douche om de dag. Ik doe in de ochtend een schone onderbroek aan en die vervang ik dan niet meer tot de volgende ochtend. Ik stofzuig 1 of 2x week, zeker niet dagelijks. Ik draag kleren als ze niet vies zijn gerust 3 of zelfs 4x voordat ik ze in de was gooi....

Due-scimmie schreef op 08-04-2022 om 09:39:

[..]

Maar in de ochtend kleed je je wel aan. Onderbroek wisselen hoort daarbij in mijn ogen.

Niet als ik in de avond net een schone heb aangetrokken. Moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar echt nodig lijkt het me niet.

Maar goed, ligt denk ik ook aan hoe je zelf opgevoed bent.

MamaE schreef op 08-04-2022 om 10:33:

[..]

Niet als ik in de avond net een schone heb aangetrokken. Moet iedereen zelf weten natuurlijk, maar echt nodig lijkt het me niet.

Maar goed, ligt denk ik ook aan hoe je zelf opgevoed bent.

Ik douche 's ochtend. Dan gaat een schone onderbroek aan en meestal voor ik ga slapen weer. Soms niet. Het is nu ook weer niet dat die dingen de wasmand vol maken. Als ik 's avonds zou douchen zou ik ook twee maal per dag verschonen, dan dus bij het opstaan. 

Viva-amber schreef op 06-04-2022 om 12:22:

Je moet een kind van zes niet zo medicaliseren en wat minder met je neus tussen haar benen hangen. Een kind wat regelmatig doucht en in bad gaat hoef je op die leeftijd echt niet daar te schrobben als ouder dat is eerder schadelijk dan goed. Wanneer je haar leert om er even een sponsje of een washand langs te halen wanneer zij doucht en in bad is het al helemaal overbodig. Bij een kind van zes dat geen zwemdiploma heeft let ik hooguit op dat het niet verzuipt in bad. Verder kan zij prima zelf oplossen.

Doe effe normaal Viava Amber!!! Dit is echt respectloos zoals je je nu uitspreekt tegen Georgy.

ik snap wel dat Viva Amber getriggerd wordt door topics als dit. Haar reactie is misschien niet juist en haar argwaan waarschijnlijk/mogelijk ook niet, maar ze heeft een goede (en trieste) reden om een onderwerp als dit met argusogen te bekijken. 
Dat gezegd hebbende: ik weet verder niet wat ik ervan moet denken, van dit onderwerp dus.

Huisje schreef op 08-04-2022 om 18:48:

ik snap wel dat Viva Amber getriggerd wordt door topics als dit. Haar reactie is misschien niet juist en haar argwaan waarschijnlijk/mogelijk ook niet, maar ze heeft een goede (en trieste) reden om een onderwerp als dit met argusogen te bekijken.
Dat gezegd hebbende: ik weet verder niet wat ik ervan moet denken, van dit onderwerp dus.

Een kind van zes de hele tijd, zelfs na een bad, tussen de benen controleren en wassen is wel degelijk raar en dan ook zeggen dat het stinkt. Plus dat het kind zelf zegt dat zij dat niet wil, van een medicus horen dat niet nodig en dan toch doorgaan en het nog op internet plempen.  Op die leeftijd kan een kind zichzelf wassen en afdrogen. Echt bizar is dit topic. Het is geen baby. Kind is op een leeftijd dat zij haar eigen grens mag aangeven op dit gebied en dat je die hebt te respecteren wanneer er geen zwaarwegende reden is om dat niet te doen. 

Hoe gaat dit kind leren nee-zeggen, wanneer zelfs haar moeder haar grens ten aanzien van waar zij wordt aangeraakt niet respecteert?

ik ben het helemaal met je eens @viva-amber. Als een kind in bad gaat of onder de douche dan is het daarna schoon. Het is niet nodig om schaamstreek te gaan controleren of daar nog extra te boenen omdat het "vies" is. Dat is heel raar. Bovendien geeft het kind zelf aan het niet prettig te vinden. Wegwezen daar dus. Het is onnodig. 

Ik krijg overigens niet de griebels van TS (zij klinkt alleen wat onzeker) wel van een aantal reageerders die ik nog nooit eerder heb gezien en ineens mee gaan schrijven over het wassen van schaamlippen van meisjes. 

Het probleem is dat jullie niet lezen wat TO en anderen schrijven maar gelijk op blinde pedo-jacht gaan, post door elkaar halen, en daardoor met de wildste insinuaties komen. Totaal onnodig, hou daar asjeblieft mee op. Er is niets, maar dan ook niets in dit topic geschreven wat dat rechtvaardigt. 

Het is helemaal prima als je vind dat even spoelen met water 'daar beneden' voldoende is. Maar helaas klopt dat niet voor iedereen. Zoals ik eerder heb geschreven verschillen mijn dochters daarin. Bij de één is even afspoelen voldoende, de ander is wat moeilijker. Hoe je dat aanpakt is voer voor discussie, maar domweg roepen dat 'even spoelen' meer dan genoeg is is onzin. Dat geldt niet voor iedereen.

Nogmaals, laten we die verdachtmakingen achterwege laten, dat is echt nergens voor nodig. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

09-04-2022 om 13:00

JohnnyC. schreef op 09-04-2022 om 12:56:

Het probleem is dat jullie niet lezen wat TO en anderen schrijven maar gelijk op blinde pedo-jacht gaan, post door elkaar halen, en daardoor met de wildste insinuaties komen. Totaal onnodig, hou daar asjeblieft mee op. Er is niets, maar dan ook niets in dit topic geschreven wat dat rechtvaardigt.

Het is helemaal prima als je vind dat even spoelen met water 'daar beneden' voldoende is. Maar helaas klopt dat niet voor iedereen. Zoals ik eerder heb geschreven verschillen mijn dochters daarin. Bij de één is even afspoelen voldoende, de ander is wat moeilijker. Hoe je dat aanpakt is voer voor discussie, maar domweg roepen dat 'even spoelen' meer dan genoeg is is onzin. Dat geldt niet voor iedereen.

Nogmaals, laten we die verdachtmakingen achterwege laten, dat is echt nergens voor nodig.

Maar vaders hoeven dat toch niet aan hun dochters te leren? Dat is meer iets voor de moeder.

Battle-Royale schreef op 09-04-2022 om 13:00:

[..]

Maar vaders hoeven dat toch niet aan hun dochters te leren? Dat is meer iets voor de moeder.

TO is de moeder!

En wat als de andere ouder niet meer in beeld is kun je dan ineens je kind van het andere geslacht niet meer opvoeden? Of als je 2 weken op 2 weken af diensten draait of zelfs langer voor je werk afwezig?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

09-04-2022 om 13:14

Ysenda schreef op 09-04-2022 om 13:03:

[..]

TO is de moeder!

En wat als de andere ouder niet meer in beeld is kun je dan ineens je kind van het andere geslacht niet meer opvoeden? Of als je 2 weken op 2 weken af diensten draait of zelfs langer voor je werk afwezig?

Oh ik dacht het de vader was. 

En nee ik zou niet precies weten hoe je dat moet wassen, en het zou niet in me opkomen om te controleren of het schoon is.

Battle-Royale schreef op 09-04-2022 om 13:00:

[..]

Maar vaders hoeven dat toch niet aan hun dochters te leren? Dat is meer iets voor de moeder.

Los van het feit dat TO de moeder is...

Maar los daarvan. In ons gezin zijn er geen mannen- of vrouwentaken. Het is toch geen 1950 meer?  De zorg voor de kids is hier gelijk verdeeld vanaf dag 0.

Gek genoeg heb je dit soort reacties niet wanneer een moeder een vraag heeft over de al dan niet te strakke voorhuid van haar zoon.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.