Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Georgy

Georgy

02-04-2022 om 07:38

Wassen schaamstreek meisje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

02-04-2022 om 12:23

JohnnyC. schreef op 02-04-2022 om 11:44:

Ik zeg niet dat dit ook het geval is bij het kind van TO, maar het gaat op een dreumes, net uit de luiers, iets meer sturing kan toch geen kwaad?

TO schrijft dat ze, sinds kind uit de luiers is, regelmatig de schaamstreek met een washandje wast en dat kind sinds een jaar aangeeft dat onprettig te vinden. Dat klinkt eerder alsof het gaat om een inmiddels kleuter. Die mag je best helpen, maar op dit vlak ook haar grens respecteren lijkt me nogal een inkoppertje.

In een eerdere reactie beschreef iemand in detail hoe zij haar kinderen dingen zelfstandig aanleert. En dat is precies wat TO kan doen nu.

Ik geloof dat het oudste kind van georgy al zes is, dus dat is echt een prima leeftijd om zelf te leren om je te wassen en goed droog te maken. 
Als een kind aangeeft dat het niet prettig is als een ander het doet, dan respecteer je dat maar dat heeft dan wel tot gevolg dat ze het zelf zal moeten doen.

Hoe dan ook, dochter heeft daar jeuk en het stinkt. Het moet beter worden schoongemaakt. Ik snap dat je haar schaamstreek wil respecteren, maar voor hetzelfde geldt zit TO gewoon in een vicieuze cirkel: het wordt niet goed schoongemaakt, het gaat irriteren, ze mag er niet meer aan komen, waardoor het helemaal niet meer schoongemaakt wordt...

Wat doe je dan?
Ga je naar de dokter, dan krijg je een zalfje. En dan? Wie gaat dat insmeren?

BeneficialJay65

BeneficialJay65

02-04-2022 om 13:09

Viva-amber schreef op 02-04-2022 om 11:29:

Samen met de eerdere posts lijkt er wel een soort van obsessie te bestaan voor dozen, anussen en huid op huid contact met je kind. Ik snap sowieso niet hoe een kind daar nog vies kan zijn wanneer zij in bad heeft gezeten. Ik denk dat wanneer je kind op dit gebied zegt dat zij het vervelend vindt, het tijd is om dat te respecteren. Wanneer je dat niet snapt, dan klopt er iets niet. Ben je eigenlijk wel een vrouw, to?
Mag iemand jou daar aanraken wanneer jij dat niet wil? Waarom zou het bij een kind anders werken?

Ook een man/ jongen mag je niet tegen zijn zin in aanraken, dien je ook te respecteren  ( kruis al helemaal niet). ( reageer hier op je opmerking of to een vrouw is).

Klein snap ik, maar na een bad? Waarom? Leer het kind om zichzelf te wassen met een was handje en af te drogen. Een kind wat om de dag doucht of in bad gaat of bijna elke dag: daarvan kan je toch niet zeggen dat het kind stinkt?

Even met de douchesproeier er op moet voldoende zijn om het schoon te maken. Misschien een beetje spreiden om goed overal tussen te komen. Geen zeep tussen de lipjes gebruiken. Als het dan nog ruikt zou ik langs de huisarts gaan en advies vragen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

02-04-2022 om 17:41

JohnnyC. schreef op 02-04-2022 om 12:39:

Hoe dan ook, dochter heeft daar jeuk en het stinkt. Het moet beter worden schoongemaakt. Ik snap dat je haar schaamstreek wil respecteren, maar voor hetzelfde geldt zit TO gewoon in een vicieuze cirkel: het wordt niet goed schoongemaakt, het gaat irriteren, ze mag er niet meer aan komen, waardoor het helemaal niet meer schoongemaakt wordt...

Wat doe je dan?
Ga je naar de dokter, dan krijg je een zalfje. En dan? Wie gaat dat insmeren?

Echt, kletskoek.

Als je een kind dagelijks laat badderen of douchen, zich goed laat afdrogen en dagelijks schoon ondergoed, schoon bovengoed en 's nachts een schone pyjama laat aantrekken, dan ruik je hooguit haar frisheid. En als vader (ik neem aan op basis van jouw naam dat jij dat bent) blijf je al helemaal ver van de schaamstreek van je 6-jarige dochter. Daar heb jij niks te zoeken.

niet_rechts schreef op 02-04-2022 om 17:41:

[..]

Echt, kletskoek.

Als je een kind dagelijks laat badderen of douchen, zich goed laat afdrogen en dagelijks schoon ondergoed, schoon bovengoed en 's nachts een schone pyjama laat aantrekken, dan ruik je hooguit haar frisheid. En als vader (ik neem aan op basis van jouw naam dat jij dat bent) blijf je al helemaal ver van de schaamstreek van je 6-jarige dochter. Daar heb jij niks te zoeken.

Ook vaders moeten hun kinderen soms wassen hoor . Hoe doen gescheiden ouders dat dan? 

Due-scimmie schreef op 02-04-2022 om 17:50:

[..]

Ook vaders moeten hun kinderen soms wassen hoor . Hoe doen gescheiden ouders dat dan?

Dit. Hoewel een kind van zes wel de leeftijd heeft om het zelf te gaan doen.

Plus Georgy geeft borstvoeding dus we kunnen wel met zekerheid stellen dat ze een vrouw is.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

02-04-2022 om 17:55

Due-scimmie schreef op 02-04-2022 om 17:50:

[..]

Ook vaders moeten hun kinderen soms wassen hoor . Hoe doen gescheiden ouders dat dan?

Een kind van 6 kan zich prima zelf wassen. Hooguit help je met haren wassen en controleer je dat het kind zich afdroogt voor het zich aankleedt, maar je hebt als vader en moeder echt niks te zoeken tussen de schaamlippen van je 6-jarige.

niet_rechts schreef op 02-04-2022 om 17:55:

[..]

Een kind van 6 kan zich prima zelf wassen. Hooguit help je met haren wassen en controleer je dat het kind zich afdroogt voor het zich aankleedt, maar je hebt als vader en moeder echt niks te zoeken tussen de schaamlippen van je 6-jarige.

En wel tussen de voorhuid van zijn zoon? Vind je dat dan ook niet oké?

alhambra schreef op 02-04-2022 om 18:24:

[..]

En wel tussen de voorhuid van zijn zoon? Vind je dat dan ook niet oké?

Dat heb je ook niks te zoeken. Ik heb een zoon en een dochter en ik zit nooit aan hun geslachtsdelen. Ik zie daar werkelijk geen enkele noodzaak toe.

alhambra schreef op 02-04-2022 om 18:24:

[..]

En wel tussen de voorhuid van zijn zoon? Vind je dat dan ook niet oké?

Nee, ik heb vier kinderen en nadat ze zindelijk waren heb ik niet meer de noodzaak gehad om de schaamstreek te wassen. Ze gaan in bad en douchen. Toen ze klein waren wikkelde ik ze nog in een handdoek (lekker strak, dikke pret was dat als ze een mummie waren) maar ik kwam niet meer aan hun schaamstreek. Niet bij mijn dochter en niet bij mijn zoons. Dat was nergens voor nodig. 

niet_rechts schreef op 02-04-2022 om 17:41:

[..]

Echt, kletskoek.

Als je een kind dagelijks laat badderen of douchen, zich goed laat afdrogen en dagelijks schoon ondergoed, schoon bovengoed en 's nachts een schone pyjama laat aantrekken, dan ruik je hooguit haar frisheid. En als vader (ik neem aan op basis van jouw naam dat jij dat bent) blijf je al helemaal ver van de schaamstreek van je 6-jarige dochter. Daar heb jij niks te zoeken.


Ja, ik ben een man, dat heb je goed door. Vader van twee dochters en samen met mijn vrouw 100% betrokken bij alle aspecten van hun opvoeding en verzorging. 

Mijn inbreng hier is dat mijn twee dochters verschillen in aanpak wat hygiëne betreft daar beneden dus dat 'even spoelen' niet altijd opgaat. Heb jij daar wat aan toe te voegen?  

Een schaamstreek van een zindelijk kind dat een dag na een bad stinkt, zodanig dat het echt gewassen moet worden met een washandje? Lijkt me vrij abnormaal.

Ook bij kinderen heeft de schaamstreek iets van geur, laten we dat aub niet nu al associëren met 'stink'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.