Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-12-2021 om 22:04
Hoi allemaal, ik had al eerder mijn verhaal geplaatst op dit forum. Daarin stelde ik de vraag waarom school mij papieren wil laten tekenen, omdat men in de toekomst problemen voorziet. Ik heb op dit topic veel nuttige reacties ontvangen, dank daarvoor.
Maar het onderwerp laat me wakker en ik heb er ook echt buikpijn van. Na wat telefoontjes te hebben gepleegd, ben ik er achter gekomen dat de school mijn kind mogelijk in het OT heeft besproken zonder onze toestemming en dat daarvoor achteraf zonder enkele vorm van uitleg even een krabbeltjes geplaatst moet worden. Onder het mom ‘’administratie’’.
Mijn vraag is als volgt: wanneer neemt een school stappen om met het OT te praten over een kind? Moet daarvoor niet eerst samen met de IB'er/leerkracht en ouders gekeken worden naar oplossingen? En waar staan wij als ouders in dit geheel?
Bij voorbaat dank, voor jullie reacties
08-06-2022 om 10:48
Toch minimaal met de juf praten en haar vertellen door welke hel je bent gegaan door de IB. Ik herken de tranen en stress maar ik wil gewoon niet dat dat iemand anders ook gebeurt. Jouw tranen en stress worden niet meer of minder door dit niet te bespreken en echt het is ook jouw verantwoordelijkheid om dit aan te kaarten. Het was jou bespaard als degene dat voor jou had gedaan want dit is zo gek (juf wist het niet) dat dit blijkbaar een vaste werkmethode is.
08-06-2022 om 11:40
Suusje. schreef op 08-06-2022 om 10:48:
Toch minimaal met de juf praten en haar vertellen door welke hel je bent gegaan door de IB. Ik herken de tranen en stress maar ik wil gewoon niet dat dat iemand anders ook gebeurt. Jouw tranen en stress worden niet meer of minder door dit niet te bespreken en echt het is ook jouw verantwoordelijkheid om dit aan te kaarten. Het was jou bespaard als degene dat voor jou had gedaan want dit is zo gek (juf wist het niet) dat dit blijkbaar een vaste werkmethode is.
Ik heb de juf wel hierover gesproken, zij weet ook dat het me veel heeft gedaan en is daar erg van geschrokken.
De juf stelde daarom ook voor om hierover met de ib’r te spreken. Ik heb toen meteen gezegd dat dit voor mij voldoende was. Ik wilde dit ontwerp voor mezelf echt afsluiten.
😉
08-06-2022 om 12:44
Noenoe schreef op 08-06-2022 om 11:40:
[..]
Ik heb de juf wel hierover gesproken, zij weet ook dat het me veel heeft gedaan en is daar erg van geschrokken.
De juf stelde daarom ook voor om hierover met de ib’r te spreken. Ik heb toen meteen gezegd dat dit voor mij voldoende was. Ik wilde dit ontwerp voor mezelf echt afsluiten.
😉
ik snap je heel goed. Wellicht zou je nog wel aan de juf kunnen vragen of zij het wil teruggeven aan de IB-er. Dan vraagt het niet meer iets van jou, maar kan de Iber er wel van leren (hopelijk) en kan je dezelfde situatie voor andere ouders voorkomen.
Fijn dat de leerkracht je wel hebt begrepen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.