Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Verplicht helpen op clubjes?


Bolmieke schreef op 24-05-2022 om 13:47:

Ik lees alleen maar over overdaad, overdaad aan aandacht, overdaad aan frituur en fris (wat is er mis met thee of water voor het hele team), overdaad aan pampering van kinderen (wat is er mis om met de bus of de fiets naar een uitwedstrijd te gaan en waarom zouden uitwedstrijden zo ver weg moeten zijn)
Ik zie ook een overdaad aan betrokkenheid, ik vind het sneu voor kinderen dat hun ouders er steeds maar boven op zitten en overal bij moeten en willen zijn.
En waarom moet alles altijd maar zo erg leuk zijn?

Lol.

Sommige uitwedstrijden zijn een kilometer of 40. Enkele reis. Bij sportwedstrijden van je kinderen zijn, vind ik ook helemaal geen overdaad aan betrokkenheid. 

A12345 schreef op 24-05-2022 om 13:53:

[..]

Lol.

Sommige uitwedstrijden zijn een kilometer of 40. Enkele reis. Bij sportwedstrijden van je kinderen zijn, vind ik ook helemaal geen overdaad aan betrokkenheid.

F-jes (6-7 jaar ) kunnen best op de fiets naar een uitwedstrijd zonder hun ouders maar met alleen de coach om dat te begeleiden.  13 kinderen, met 1 coach kan makkelijk. 😜

Die coach is ook vaak vrijwilliger en doet dat graag zo'n grote verantwoordelijkheid toch? 

Bakblik schreef op 24-05-2022 om 13:59:

[..]

F-jes (6-7 jaar ) kunnen best op de fiets naar een uitwedstrijd zonder hun ouders maar met alleen de coach om dat te begeleiden. 13 kinderen, met 1 coach kan makkelijk. 😜

Die coach is ook vaak vrijwilliger en doet dat graag zo'n grote verantwoordelijkheid toch?

Precies het is maar 40 kilometer! We doen er alles aan om die kinderen bij hun ouders vandaan te trekken!!

Bolmieke schreef op 24-05-2022 om 13:47:

(wat is er mis om met de bus of de fiets naar een uitwedstrijd te gaan en waarom zouden uitwedstrijden zo ver weg moeten zijn)

weinig verschillende verenigingen bij kleinere sporten, en de spoeling aan de bovenkant van de competitie is natuurlijk dunner dan aan de onderkant. Er zitten minder teams in de ere-divisie dan in de 2e, 4e, tm 9e.  

Het maakt uit of je op plaatselijk niveau, regionaal of landelijk niveau speelt. 



Bij de sport van mijn dochters ben ik al blij als het binnen de provinciegrenzen blijft… Het is geen teamsport maar vaak rijdt een clubgenootje met haar moeder met ons mee naar een wedstrijd, iedereen komt op eigen gelegenheid. Ik ben zelf niet zo sportief maar ben in het bestuur gegaan, past beter bij mijn kwaliteiten. Was niet verplicht trouwens. Doen ze dat wassen, kleding van hele team door 1 persoon, alleen bij voetbal of ook bij andere teamsporten? Ik hoor het alleen bij voetbal namelijk. 

Netherfield schreef op 24-05-2022 om 15:19:

Bij de sport van mijn dochters ben ik al blij als het binnen de provinciegrenzen blijft… Het is geen teamsport maar vaak rijdt een clubgenootje met haar moeder met ons mee naar een wedstrijd, iedereen komt op eigen gelegenheid. Ik ben zelf niet zo sportief maar ben in het bestuur gegaan, past beter bij mijn kwaliteiten. Was niet verplicht trouwens. Doen ze dat wassen, kleding van hele team door 1 persoon, alleen bij voetbal of ook bij andere teamsporten? Ik hoor het alleen bij voetbal namelijk.

Wassen ook bij korfbal hier. 

Gingergirl schreef op 23-05-2022 om 21:46:

[..]

Maar topicstarter geeft dus aan dat zij dat niet kan. Of dat nou wel of niet door autisme komt vind ik niet zo relevant. Als je snel overprikkeld raakt is bardienst draaien of in een drukke zaal staan echt niet handig. Bovendien als je zelf nooit gebruikt maakt van de bar, waarom dan bardiensten draaien? Dat moeten dan de ouders maar doen die daar zonodig willen leuten.

Bardienst is ook koffie, thee, limo en tosti voor de uitspelers. Het heet ook eigenlijk kantinedienst.

Decembermamma schreef op 23-05-2022 om 23:08:

omdat ik de betalingen lange tijd bijhield. Overigens rijden kun je niet door te weinig geld weet je nog? Dat werd al eerder geopperd.
Schoolreis is de kers op de taart voor de vrijwilligers op school in de meeste gevallen zoeken de docenten daarvoor hele actieve ouders..

? Kers op de taart? De hel bedoel je.... Ik had om het jaar eerste keus omdat ik in de ouderraad zat maar echt niet dat ik meeging op schoolreis. En ik vind dat nu net iets voor de ouders zonder werk. Hoeven ze geen vrij te nemen. 

Decembermamma schreef op 24-05-2022 om 08:32:

[..]

De kantine is er vaak voor om de sport zelf betaalbaar te houden. Met de kantine worden extra inkomsten gegenereerd en zo kan de contributie laag blijven ook geen ramp maar dan sluit je wellicht kinderen die met een soort fonds nu mee kunnen doen juist uit want te duur.

Maak het dan een keuze: meer betalen en minder doen en andersom. Of nog meer betalen en niks doen en dan betaal je met dat extra geld de ouders die wel meehelpen, of pubers.

Aiden schreef op 24-05-2022 om 15:32:

[..]

Bardienst is ook koffie, thee, limo en tosti voor de uitspelers. Het heet ook eigenlijk kantinedienst.

Waarom? De uitspelers en hun ouders kunnen prima zelf een broodje en drinken meenemen hoor en een paraplu voor als het regent. Een kantine kan ook mits je daar genoeg vrijwilligers voor hebt, noodzakelijk is het niet.

Gingergirl schreef op 24-05-2022 om 15:42:

[..]

Waarom? De uitspelers en hun ouders kunnen prima zelf een broodje en drinken meenemen hoor en een paraplu voor als het regent. Een kantine kan ook mits je daar genoeg vrijwilligers voor hebt, noodzakelijk is het niet.

Omdat het niet alleen om de sport gaat, maar ook een stukje beleefdheid naar je gasten. Of zeg je thuis ook tegen je gasten: neem zelf je koffie mee? 

Sporten is ook een sociaal iets, dat doe je samen. 

Ysenda schreef op 24-05-2022 om 15:47:

[..]

Omdat het niet alleen om de sport gaat, maar ook een stukje beleefdheid naar je gasten. Of zeg je thuis ook tegen je gasten: neem zelf je koffie mee?

Sporten is ook een sociaal iets, dat doe je samen.

Jammer dat ik je maar 1 like kan geven. Beleefdheid naar je gasten ja. Dat er behalve een verbandtrommel ook iets is om de eeuwig hongerige puber te voeden die ineens besluit in het naburige dorp op het veld te blijven om een ander team van de eigen club aan te moedigen. 

Ysenda schreef op 24-05-2022 om 15:47:

[..]

Omdat het niet alleen om de sport gaat, maar ook een stukje beleefdheid naar je gasten. Of zeg je thuis ook tegen je gasten: neem zelf je koffie mee?

Sporten is ook een sociaal iets, dat doe je samen.

Ja zo kun je het zien. Ik vind dat onnodig, het is geen verjaardag. Ik voel me ook geen gast, ik breng kind en ben verder niks van die club. Bij tig sporten is er bij (uit) wedstrijden geen kantine, waarom werkt het daar dat wel? 

Tuurlijk is sporten sociaal, net zoals tig andere hobby's, heb je geen kantine met verplichtingen voor nodig.

En als clubs dat wel willen is dat natuurlijk prima. Je kunt alleen niet afdwingen dat iedereen er aan meewerkt. Zoals topicstarten ook aangeeft er niet geschikt voor te zijn.

Gingergirl schreef op 24-05-2022 om 16:38:

[..]

Ja zo kun je het zien. Ik vind dat onnodig, het is geen verjaardag. Ik voel me ook geen gast, ik breng kind en ben verder niks van die club. Bij tig sporten is er bij (uit) wedstrijden geen kantine, waarom werkt het daar dat wel?

Tuurlijk is sporten sociaal, net zoals tig andere hobby's, heb je geen kantine met verplichtingen voor nodig.

Bij de sport van mijn zoon krijgen de bezoekers ook bij de verenigingen waar geen kantine is of als die gesloten is ook koffie / thee aangeboden. 

Bij de voetbalafdeling en handbalafdeling van onze vereniging krijgt de tegenstander in de rust in de kleedkamer ook thee aangeboden. De derde helft is dan voor eigen rekening. 


Ysenda schreef op 24-05-2022 om 15:47:

[..]

Omdat het niet alleen om de sport gaat, maar ook een stukje beleefdheid naar je gasten. Of zeg je thuis ook tegen je gasten: neem zelf je koffie mee?

Sporten is ook een sociaal iets, dat doe je samen.

Ben het echt helemaal met je eens.

Sportclubs hebben het vaak al lastig, maar als iedereen zo in de wedstrijd zou zitten als sommigen hier, zouden ze snel hun laatste adem uitblazen.

 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.