Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tosti ijzer mee naar school


Decembermamma schreef op 15-12-2023 om 13:40:

[..]

Klopt door het als gewoon te bestempelen is het normaal. Nu zien ze het als extra leuk momentje, een verwenmoment tussendoor hartstikke leuk. Dat pak je feitelijk af door het standaard te maken.

Voor de meeste mensen is een tosti niet iets wat onder etenswaren valt wat bij  verwenmomenten hoort. Maar gewoon een warme boterham met kaas. Door het ineens bijzonder te maken pak je dan in feite ook een normale warme boterham af wat blijkbaar maar heel af en toe gegeten mag worden. 

Decembermamma schreef op 15-12-2023 om 13:40:

[..]

Klopt door het als gewoon te bestempelen is het normaal. Nu zien ze het als extra leuk momentje, een verwenmoment tussendoor hartstikke leuk. Dat pak je feitelijk af door het standaard te maken.

Dus als het speciaal is dan willen ze allemaal tegelijk en wordt het te druk, maar als het gewoon is en ze willen dus niet allemaal tegelijk is het weer fout dat het gewoon wordt. Ja, zo kan de juf het inderdaad niet gauw goed doen.

Nederland is af, als dit onze grootste zorgen zijn.

Wat een hoop berichten over een tosti ijzer. Ik heb er echt óntzettend veel trek in een tosti door gekregen😋😋. Dus gauw een boterhammetje uit de vriezer (ik eet alleen brood als ik een tosti maak) en vooral geen ham ertussen, bweh. Oh en ik heb geen tosti ijzer, maar wel een koekenpan. Die zou ik mijn kind dan weer niet mee naar school geven. 

AnnaPollewop schreef op 15-12-2023 om 16:03:

[..]

Dus als het speciaal is dan willen ze allemaal tegelijk en wordt het te druk, maar als het gewoon is en ze willen dus niet allemaal tegelijk is het weer fout dat het gewoon wordt. Ja, zo kan de juf het inderdaad niet gauw goed doen.

Nederland is af, als dit onze grootste zorgen zijn.

O maar op die dagen is er genoeg gekookt water en zijn er genoeg tosti ijzers.

troelahoep schreef op 15-12-2023 om 10:12:

[..]

Klopt. Maar het kan best zijn dat de tosti's hier en daar wat minuten afsnoepen, want zo gaan die dingen.

En vroegah las de juf voor uit een spannend kinderboek tijdens de lunchpauze. Zo kreeg je toch een paar kinderboeken per jaar te horen en werd je enthousiast om er zelf ook een te gaan lezen.

Vroeguh lazen ouders ook gewoon massaal voor. En zelf de krant. 

troelahoep schreef op 15-12-2023 om 12:29:

[..]

Kijk, en daar dring jij als ouder toch je mening op. Jij staat niet voor de klas maar vindt toch dat een leerkracht die tosti-ijzer kan managen. Het gaat niet om een tosti-ijzer. Het gaat erom dat jij net als die andere tosti-etende ouders hier vindt dat een initiatief van ouders niet afgewezen mag worden. Het onderwijs heeft serieus last van al die betere stuurlui.

Dat mag je als leerkracht prima afwijzen. Daar als ouder je neus tussen wurmen, dát moet je gewoon even laten. 

Ik hoop dat Anouk nog komt vertellen dat de soep uiteindelijk niet zo heet werd gegeten en dat haar dochter vanmiddag gezellig een tosti heeft gegeten. 

Richtlijnen, instructies? In al die jaren dat mijn kinderen op de basisschool zaten heb ik nooit geweten hoe ze het deden op school. Ik heb ook geen flauw idee vanaf welke klassen. Ik weet alleen dat ze 1 keer per week tostidag hadden. En daar kocht ik niks speciaals voor. Twee boterhammen met een plakje ham of cervelaat vonden ze prima. Kaas deden ze er niet eens tussen. 

Onze school had wel een keuken want af en toe gingen de kinderen ook koken. Dingen als soep met groente uit de moestuin (aten ze dat ook als lunch of gewoon tussendoor). Ook dat hoorden wij dan eens een keer terloops als mijn kinderen het de moeite vonden om het te delen met ons. 

Je hoeft als ouder niet alles te weten en je hoeft je ook niet overal mee te bemoeien of ergens een mening over te hebben. Als de school/docent het goed vindt en ze kunnen  het onderling regelen dan is dat niet jouw probleem. Dingen als vragen of er ook een airfryer mee mag is kinderachtig. Of straks zeggen ze ja, gaan ze broodjes afbakken. 

leuk toch? Bij mijn kind is er een vaste tosti dag op school. Als we er s ochtends aan denken doet ze kaas op brood en anders eet ze gewoon haar broodjes met ander beleg op, nooit een probleem. Er zijn trouwens elke week maar een paar kinderen die een tosti maken. Ze maken ook weleens soep of iets lekkers op vrijdag. Maar dat is vaak onderdeel van de les.

 Even voor de duidelijkheid. Het ging bij to toch om de situatie dat een kind uit de klas een keer een tosti-ijzer mee heeft genomen. Staat dat apparaat nu continu in de groep of was dat leuk voor een keertje?


QaVoor mij zou het allebei prima zijn maar het is nogal een discussie geworden voor 1 keer een iniatief van een leerling op school.

Elke keer dat ik dit soort dingen lees ben ik toch zo blij dat ik niet in het primair onderwijs werk - al dringen de bemoeiouders ook steeds verder door in het voortgezet onderwijs. Zolang jouw kind behoorlijk onderwijs krijgt, het naar zijn of haar zin heeft op school is het verstandiger om er wat minder bovenop te zitten. Dat geeft je kind meer ruimte om te groeien. 

En het dan gek vinden dat niemand meer het onderwijs in wil... echt overal wordt wel iets van gevonden en alles is voer voor discussie 🤦🏽‍♀️ 

Ik ben een moeder die een tosti ijzer gekocht en gesponsord heeft voor tosti-donderdag en elke donderdag gaan er 2 extra tosti's mee met kind voor wie er daar trek in heeft. Mocht er volgende maand een wafelidee komen dan ga ik daar weer achteraan, dit soort initiatieven moeten m.i. aangemoedigd worden, niet ontmoedigd. 

Desideria schreef op 17-12-2023 om 02:33:

En het dan gek vinden dat niemand meer het onderwijs in wil... echt overal wordt wel iets van gevonden en alles is voer voor discussie 🤦🏽‍♀️

Ik ben een moeder die een tosti ijzer gekocht en gesponsord heeft voor tosti-donderdag en elke donderdag gaan er 2 extra tosti's mee met kind voor wie er daar trek in heeft. Mocht er volgende maand een wafelidee komen dan ga ik daar weer achteraan, dit soort initiatieven moeten m.i. aangemoedigd worden, niet ontmoedigd.

Dus jij komt op verzoek van je eigen kind zomaar met een tosti ijzer aanzetten? En als je kind wafels wil, ook met een wafelijzer? 

Als ik docent zou zijn, zou ik daar niet zo blij mee zijn als mensen zomaar met dingen aan komen zetten en je min of meer voor het blok zetten. 
Kijk, de jongen in het voorbeeld van TS had zelf gevraagd of hij een tosti ijzer mee mocht nemen. Dat vind ik echt wat anders dan een moeder die de klas in komt wandelen met een tosti ijzer en zegt 'kijk, leuk voor de kinderen', terwijl de juf/school daar misschien wel helemaal niet op zit te wachten. 

MamaE schreef op 17-12-2023 om 10:39:

[..]

Dus jij komt op verzoek van je eigen kind zomaar met een tosti ijzer aanzetten? En als je kind wafels wil, ook met een wafelijzer?

Als ik docent zou zijn, zou ik daar niet zo blij mee zijn als mensen zomaar met dingen aan komen zetten en je min of meer voor het blok zetten.
Kijk, de jongen in het voorbeeld van TS had zelf gevraagd of hij een tosti ijzer mee mocht nemen. Dat vind ik echt wat anders dan een moeder die de klas in komt wandelen met een tosti ijzer en zegt 'kijk, leuk voor de kinderen', terwijl de juf/school daar misschien wel helemaal niet op zit te wachten.

Volgens mij was het op verzoek van de klas/ de school. Zo lees ik hem in ieder geval.

Mevrouw75 schreef op 17-12-2023 om 11:14:

[..]

Volgens mij was het op verzoek van de klas/ de school. Zo lees ik hem in ieder geval.

Zo lees ik hem ook. Of in ieder geval lees ik nergens dat Desideria tosti-donderdag zelf heeft bedacht en besloten. 

Desideria, geef je die 2 extra tosti's mee voor kinderen die zelf niks meehebben? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.