Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Tosti ijzer mee naar school


Lieveheersbeest schreef op 15-12-2023 om 13:25:

Denken jullie als ouders ook wel eens “moet ik hier iets van vinden?”

of is er over elk topic (tosti ijzer, spreekbeurten, duur van buitenspelen) een stevig gevormde mening? Die je al dan wel of niet ventileert.

Zeker! 

Ik lees hier op het forum regelmatig topics waarvan ik denk: "wat moet ik hier van vinden". Maar er zijn altijd een paar (vaak dezelfde) die overal blijkbaar een hele duidelijke mening over hebben, en graag vertellen hoe het volgens hen wel moet. 

Ysenda schreef op 15-12-2023 om 12:49:

[..]

Mag de juf dat zelf bepalen, juf kan ook nee zeggen.

Je kan maar net een klas hebben die die differentiatie niet aan kan en dan is het wel degelijk werk om het in goede banen te leiden.

Als ouder kun je iets voorstellen / vragen, maar de juf is de leidingevende in de klas en neemt de beslissing of het kan of niet.

Zelfde met spreekbeurten waar dan een geit, pony of de hond meegenomen wil worden. Is leuk maar kan niet altijd.

Uiteraard mag dat, dat schreef ik al eerder. 

Jemig wat een topic zeg. Waar maak je een probleem van. Precedent werking, airfryers erbij trekken, afschuw over luxe voer.

Het is makkelijk om elk leuk spontaan idee helemaal kapot te maken. Eerst maar eens kijken hoever het komt, dan kan je altijd nog overal vanaf zien. 

Ik vind het bizar dat mensen passief agressief een strijd via hun kind aangaan omdat het niet in hun eigen kader past. En dan vinden ze het gek dat niemand meer in het onderwijs wil werken. Respectloos en een slecht voorbeeld. 

Ysenda schreef op 15-12-2023 om 12:26:

[..]

Eet gewoon een boterham?

Wij eten bijna nooit boterhammen, als er met z'n 2 een half brood per week doorheen gaat is het veel. Ben erg blij met het AH langlekker brood, anders moesten we veel weggooien. Ook geen bolletjes of ander klein brood. En als we al sneetjes brood eten dan getoast.

Bij zoon aten ze op de tso gelukkig warm tussen de middag. (doen ze nog steeds)

En op de dagen dat hij niet naar de tso ging at hij meestal iets van de avond ervoor, ik hield er rekening mee met koken. We hebben wat aardappelgerechten die je prima ook koud kunt eten. Of ik maakte een soort pokebowl van rijst met groenten en wat kip, kun je ook koud eten. Koude pasta met groenten.

Gelukkig geen enkel probleem in de multiculti klas van zoon. Of er tosti's in de klas gemaakt konden worden geen idee, ik heb zoon er destijds nooit over gehoord. Wel over de ene keer dat ze in groep 3 pannenkoeken gingen bakken dat hij toen honger had. Want die lustte hij echt niet toen, nu nog niet echt. Voor Sint Pannekoek offert hij zich om mij een plezier te doen dan wel op.

Als je brood in vriezer doet, hoef je toch niets weg te gooien

troelahoep schreef op 15-12-2023 om 13:29:

[..]

Jij bent hier toch met je mening

Wel een tosti ijzer, geen tosti ijzer, eerlijk waar, het zal me aan mijn reet roesten. Als dit de issues zijn waar ik mee moet gaan dealen dan ga ik nieuwe problemen zoeken.

Index224 schreef op 15-12-2023 om 09:25:

[..]

Juist om het alleen op een speciale dag als 'extraatje' te bieden en te doen alsof een tosti heel bijzonder is, willen alle kinderen op díe dag een tosti en het enige moment in de week/maand niet aan zich voorbij laten gaan. Door het als 'gewoon' te behandelen, gaan heus niet alle kinderen elke keer weer gehaaid achter de tosti ijzer staan.

Klopt door het als gewoon te bestempelen is het normaal. Nu zien ze het als extra leuk momentje, een verwenmoment tussendoor hartstikke leuk. Dat pak je feitelijk af door het standaard te maken.

Miepjecody schreef op 15-12-2023 om 13:21:

[..]

Ik heb nooit oud brood

Hier ook niet! Na kopen gelijk de vriezer in!

troelahoep schreef op 15-12-2023 om 12:29:

[..]

Kijk, en daar dring jij als ouder toch je mening op. Jij staat niet voor de klas maar vindt toch dat een leerkracht die tosti-ijzer kan managen. Het gaat niet om een tosti-ijzer. Het gaat erom dat jij net als die andere tosti-etende ouders hier vindt dat een initiatief van ouders niet afgewezen mag worden. Het onderwijs heeft serieus last van al die betere stuurlui.

Geen idee hoe je tot deze conclusie komt.

Een leerkracht moet helemaal zelf bedenken of zo'n tosti-ijzer in zijn/haar klas een goed idee is. In dit geval heeft de leerkracht het goedgekeurd en dus de verantwoordelijkheid genomen voor en hoe hij/zij dat verder aanpakt. Lijkt me dat iemand die dagelijks met 30 kinderen dealt, zoiets simpels prima zelf kan regelen zonder bemoeienis van ouders. 

Decembermamma schreef op 15-12-2023 om 13:40:

[..]

Klopt door het als gewoon te bestempelen is het normaal. Nu zien ze het als extra leuk momentje, een verwenmoment tussendoor hartstikke leuk. Dat pak je feitelijk af door het standaard te maken.

Dan verbied je je eigen kind om tosti’s op school te eten lijkt me als je het graag een verwenmoment wil houden

Ik vind een tosti-ijzer op school wel een goed idee. Ik ben blij dat toen mijn zoon op de basisschool zat dat hij tussen de middag lekker thuis kwam eten. Hij kon eten wat hij wilde, een tosti, gebakken ei of knakworstjes enz.

Decembermamma schreef op 15-12-2023 om 13:40:

[..]

Klopt door het als gewoon te bestempelen is het normaal. Nu zien ze het als extra leuk momentje, een verwenmoment tussendoor hartstikke leuk. Dat pak je feitelijk af door het standaard te maken.

Maar waarom moet je een tosti zien als verwenmoment, dat is wat jij er van maakt, voor ons is het gewoon een warme boterham met gesmolten kaas, net als een stukje geroosterd brood met hagelslag, dat is voor één van de pubers haar dagelijks ontbijt.

Decembermamma schreef op 15-12-2023 om 13:40:

[..]

Klopt door het als gewoon te bestempelen is het normaal. Nu zien ze het als extra leuk momentje, een verwenmoment tussendoor hartstikke leuk. Dat pak je feitelijk af door het standaard te maken.

Ik denk dat dàt wel meevalt hoor. Of is de lol van thuis voorlezen je ook afgepakt doordat de juf elke dag voorleest? Zijn je kinderen niet meer te verwennen met chips omdat dat regelmatig op school getrakteerd wordt? Willen ze niet meer buiten spelen omdat het buitenspeelgoed op school leuker is? 

Lieveheersbeest schreef op 15-12-2023 om 13:25:

Denken jullie als ouders ook wel eens “moet ik hier iets van vinden?”

of is er over elk topic (tosti ijzer, spreekbeurten, duur van buitenspelen) een stevig gevormde mening? Die je al dan wel of niet ventileert.

buiten hier wel, maar ja, dit is een forum dat gaat over meningen, en die kun je ook aan de hand van de meningen hier vormen of bijstellen of juist bevestigd zien natuurlijk.

wij hebben op het werk ook een tosti-ijzer. Maakt mijn bruine boterham met plak 30+ kaas toch echt lekkerder. Niks bijzonders aan, kost niks extra, is net zo (on)gezond en toch echt geen overdreven luxe. Wat een hoop onzin lees ik toch weer. 

Miepjecody schreef op 15-12-2023 om 13:33:

[..]

Als je brood in vriezer doet, hoef je toch niets weg te gooien

Die ruimte is er niet in de vrieslade die we hebben, daar liggen dingen in die we bijna dagelijks gebruiken: groenten, bevroren fruit, dumplings etc. 

En b waarom iets in je vriezer leggen wat je niet echt lekker vind. Er is vaker geen brood dan wel brood in huis. Als vriendin van zoon komt en blijft slapen en zij aangeeft dat ze brood wil eten dan halen we wel een halfje. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.