Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Op zoek naar ouders van een kind welke via internet contact heeft gehad met een 50- jarige buurtbewoner

Mijn grond verdween even onder mijn voeten vandaan. Ik ben dankbaar voor het zijn van een mama. Onze dochter voelt zich veilig bij ons. Ze deelde haar geheim zoals zij en haar vriendinnetje het noemde. Toen ze giechelend in de keuken stonden en ik vroeg wat hun geheimpje was. Ik keek op en kreeg een vaag gevoel. Ik liet het gaan. Dat was een aantal maanden geleden. 3 weken geleden, dinsdagavond. Ik maakte mijn dochter van 10 op bed. Ze is nogal een treuzelkont en had elke avond een nieuw verhaal. Soms werd ik er moe van. En ja, uiteindelijk ging ze meestal slapen. Maar deze avond begint ze te vertellen dat iemand uit onze straat via internet steeds vroeg of ze sex met hem wilde. En ik ben er een klein beetje aan het doorvragen. 1 ding was ze heel duidelijk in, dit was alleen via tiktok en snapchat met hem gesproken. Er is geen echte ontmoeting geweest. Ik heb lang met haar gepraat en ook wilde ze papa erbij hebben. We zijn op haar tablet gaan zoeken en helaas was dit de werkelijkeid.  Er waren berichten te zien waarvan je als moeder spontaan misselijk en duizelig van wordt. En dan leef je in een film en wordt je geleefd. 

Hallo, ik zoek contacten met andere ouders die zich in mijn verhaal kunnen vinden. Lotgenoten. Iemand waarbij je hetzelfde voelt.


 Geen ervaring, maar doe alsjeblieft aangifte, een ander kind is wellicht niet zo verstandig om het aan de ouders te vertellen.

I1983

I1983

01-06-2024 om 23:09 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 01-06-2024 om 23:00:

Geen ervaring, maar doe alsjeblieft aangifte, een ander kind is wellicht niet zo verstandig om het aan de ouders te vertellen.

Dat hebben we gedaan. We zijn zo trots op ons meisje. Het onderzoek is in volle gang. 

Mijn nekharen gaan overeind staan door de manier waarop deze OP is opgesteld. Ik hoop dat er geen ouders zijn die uitgebreid hun verhaal over online misbruik van hun kinderen gaan delen hier. 
Indien dit een oprecht bericht betreft, TO : wend je tot de politie of slachtofferhulp. Zij kunnen je verder helpen als je op zoek bent naar lotgenoten contact. 

En iedereen; een tien jarige mag nog niet op snapchat en tiktok. Waarom niet? Hierom niet.  Echt die apps zijn voor als ze ouder zijn.   
@to. Gelukkig heb je aangifte gedaan!! Heel veel sterkte. Wat moet dit moeilijk zijn. 

Bgdrrejnxs53226 schreef op 01-06-2024 om 23:35:

Mijn nekharen gaan overeind staan door de manier waarop deze OP is opgesteld. Ik hoop dat er geen ouders zijn die uitgebreid hun verhaal over online misbruik van hun kinderen gaan delen hier.
Indien dit een oprecht bericht betreft, TO : wend je tot de politie of slachtofferhulp. Zij kunnen je verder helpen als je op zoek bent naar lotgenoten contact.

De mijne ook. Het spijt me voor je TO als je wel oprecht bent, maar ik krijg ook een heel sterk niet pluis gevoel.

Bgdrrejnxs53226 schreef op 01-06-2024 om 23:35:

Mijn nekharen gaan overeind staan door de manier waarop deze OP is opgesteld. Ik hoop dat er geen ouders zijn die uitgebreid hun verhaal over online misbruik van hun kinderen gaan delen hier.
Indien dit een oprecht bericht betreft, TO : wend je tot de politie of slachtofferhulp. Zij kunnen je verder helpen als je op zoek bent naar lotgenoten contact.

Dit!

geen victimblaming maar is 10 niet een beetje te jong om online te chatten zonder ouderlijk toezicht? Lotgenoten zul je hier denk ik niet zo veel vinden, ik denk dat de meeste kinderen op die leeftijd niet ongecontroleerd kunnen/mogen chatten met vreemden. 

Was het probleem hier nu niet juist dat het geen vreemde was maar gewoon iemand die ze kenden?
Overigens is openlijk trollhunten hier verboden, als je denkt dat een bericht niet oké is kun je het uitroepteken gebruiken.

Met de komst van de sociale media hebben mensen die hierop kicken of een verdienmogelijkheid hierin zien wel extra opties gekregen om kinderen of pubers die niet sterk in hun schoenen staan te benaderen om die dingen te laten doen die schadelijk voor ze zijn.

Ik zou meteen aangifte doen. Ik zou niet vertrouwen op praatgroepen van onbekenden. Je kan verwachten dat ook daders op dergelijke groepen zitten.

I1983

I1983

02-06-2024 om 09:06 Topicstarter

Wij hadden ouderlijk toezicht en we kennen de man die nu vastzit. En ik ben hier juist omdat er ook via slachtofferhulp geen forums meer beschikbaar zijn. Wij als ouders leven in een hel en daarom juist op zoek naar lotgenoten. Ik wou dat ik dit niet hoefde te vragen. Ze had alleen maar contact met bekenden. Wij keken vaak op haar tablet en hielden dingen in de gaten. Haar hele klas heeft snapchat en tiktok. Het is juist een bekende welke wij zelf ook mee praatte in het echt. Hopelijk reageren er ook ouders die in hetzelfde schuitje zitten en ons begrijpen.

Daglichtlamp schreef op 02-06-2024 om 08:36:

Was het probleem hier nu niet juist dat het geen vreemde was maar gewoon iemand die ze kenden?
......

Daarom is het belangrijk om als ouder toezicht te (blijven) houden op social media gebruik, zeker op jonge leeftijd. Je verwacht natuurlijk geen extremen zoals in de op, maar online-pesten is veel voorkomend. 

Mijn dochter van 11 weet dat wij toezicht houden (we doen dat niet structureel en lezen niet alle berichten) en mag niet op tiktok, insta, snapchat etc. Wel wordt er veel gewhatsappt. We hebben gesprekken over hoe je je online gedraagt, wat als iemand anders iets doet/zegt dat niet leuk is etc. Gelukkig komt ze nu zelf naar ons toe (eerder had vriedje last van pestgedrag in groepsapp en daar zat dochter mee) als zoiets zich voordoet. 

Dus blijf in gesprek hierover met je kind en houdt toezicht. 


MRI

MRI

02-06-2024 om 09:15

Anoniemvoornu schreef op 02-06-2024 om 08:34:

geen victimblaming maar is 10 niet een beetje te jong om online te chatten zonder ouderlijk toezicht? Lotgenoten zul je hier denk ik niet zo veel vinden, ik denk dat de meeste kinderen op die leeftijd niet ongecontroleerd kunnen/mogen chatten met vreemden.

achter je 'maar' ga je dus volop victimblamen. 

Anoniemvoornu schreef op 02-06-2024 om 08:34:

geen victimblaming maar is 10 niet een beetje te jong om online te chatten zonder ouderlijk toezicht? Lotgenoten zul je hier denk ik niet zo veel vinden, ik denk dat de meeste kinderen op die leeftijd niet ongecontroleerd kunnen/mogen chatten met vreemden.

Een tip om wat vaker kind te checken op die leeftijd is gewoon oke hoor. 

ik leg de schuld absoluut niet bij het kind , absoluut niet het is 1000% de schuld van de viespeuk die dat soort gesprekken voert , maar we weten dat die viespeuken online zijn en we daar onze kinderen voor moeten beschermen en 10 is echt nog te jong om dat bij het kind te leggen die kunnen intenties van mensen nog niet inschatten, daar is de ouder nog bij nodig op die leeftijd

Ik hoop dat je lotgenoten vindt . Heftig om dit zo van dichtbij mee te maken.
En het gebeurt meer dan je denkt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.