Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Op zoek naar ouders van een kind welke via internet contact heeft gehad met een 50- jarige buurtbewoner


Roos55 schreef op 02-06-2024 om 09:51:

Ik hoop dat je lotgenoten vindt . Heftig om dit zo van dichtbij mee te maken.
En het gebeurt meer dan je denkt.

Nogal ja. Hier zelfs via Wordfeud bij mijn kind. Geen bekende wel echt bizarre dingen. 

Het internet is een nare plek, vooral voor kinderen, en het is niet veilig .. 

* verkeerd gelezen

Prachtwacht schreef op 02-06-2024 om 10:20:

[..]

Nogal ja. Hier zelfs via Wordfeud bij mijn kind. Geen bekende wel echt bizarre dingen.

Bij mijn kind ook via een online spelletje. Terwijl ze altijd alleen met vrienden speelde, maar die perverts vinden hun weg toch wel. Bah! 

Bgdrrejnxs53226 schreef op 01-06-2024 om 23:35:

Mijn nekharen gaan overeind staan door de manier waarop deze OP is opgesteld. Ik hoop dat er geen ouders zijn die uitgebreid hun verhaal over online misbruik van hun kinderen gaan delen hier.
Indien dit een oprecht bericht betreft, TO : wend je tot de politie of slachtofferhulp. Zij kunnen je verder helpen als je op zoek bent naar lotgenoten contact.

Ik kon het niet goed onder woorden brengen maar had exact hetzelfde gevoel.

'Toen ze giechelend in de keuken stonden en ik vroeg wat hun geheimpje was. Ik keek op en kreeg een vaag gevoel. Ik liet het gaan. Dat was een aantal maanden geleden'

Dus je vermoedt dat er iets aan de hand is met je 10-jarige dochter en dan doe je maandenlang niets?

IK hoop  dat je een trol bent en niet een echte ouder.

zoals je kan lezen in sommige reacties is het bijna normaal te noemen dat kinderen lastiggevallen worden online, hoe verschrikkelijk dit ook is , het is zo, het overkomt bijna alle kinderen , ze hoeven hier zelf echt niets voor te doen ik zie en hoor het zelfs bij een spelletje op de playstation , dat het jullie is overkomen bij iemand die je genoeg vertrouwde om dus alleen met je kind te praten is afschuwelijk , en sorry als mijn eerste reactie als victim blaming overkomt maar het internet is gewoon onveilig , een kind van 10 kan dat nog niet alleen "aan" heeft daar echt toezicht bij nodig,  ik heb het in mijn naaste omgeving meegemaakt , en het is niet jullie schuld dat het gebeurt is , de schuld ligt bij de dader 10000% 

MRI schreef op 02-06-2024 om 09:15:

[..]

achter je 'maar' ga je dus volop victimblamen.

Je hebt gelijk , dat ik me niet voor kan stellen dat je je 10jarige maandenlang ook al is het met een bekende, 50jarige laat chatten op verschillende apps zonder hier naar te kijken ook als er signalen gegeven worden door kind en dan vraagt om mensen die hetzelfde hebben meegemaakt betekend niet dat het niet normaal is natuurlijk

I1983 schreef op 02-06-2024 om 09:06:

Wij hadden ouderlijk toezicht en we kennen de man die nu vastzit. En ik ben hier juist omdat er ook via slachtofferhulp geen forums meer beschikbaar zijn. Wij als ouders leven in een hel en daarom juist op zoek naar lotgenoten. Ik wou dat ik dit niet hoefde te vragen. Ze had alleen maar contact met bekenden. Wij keken vaak op haar tablet en hielden dingen in de gaten. Haar hele klas heeft snapchat en tiktok. Het is juist een bekende welke wij zelf ook mee praatte in het echt. Hopelijk reageren er ook ouders die in hetzelfde schuitje zitten en ons begrijpen.

Vanwege de kwetsbare en gevoelige informatie die met elkaar gedeeld wordt door de ouders van de slachtoffers en de emoties die gepaard gaan met dergelijke gebeurtenissen kan ik me zo voorstellen dat lotgenotencontact via bijv slachtofferhulp uitsluitend face-to-face is of misschien ook online maar dan bijvoorbeeld in de beveiligde omgeving van een instantie en onder begeleiding van een professional. En dat is maar goed ook. Er hangen zoveel creaps rond op het internet dat je die informatie beter niet online kan delen. 

Ouders die dit meemaken en hier toevallig lezen zou dus adviseren opzoek te gaan naar hulp via de officiële kanalen (stichting MEE, slachtoffer hulp, politie, gemeente etc) voor hun eigen bestwil en dat van hun kind. 

Anoniemvoornu schreef op 02-06-2024 om 14:19:

[..]

Je hebt gelijk , dat ik me niet voor kan stellen dat je je 10jarige maandenlang ook al is het met een bekende, 50jarige laat chatten op verschillende apps zonder hier naar te kijken ook als er signalen gegeven worden door kind en dan vraagt om mensen die hetzelfde hebben meegemaakt betekend niet dat het niet normaal is natuurlijk

Ik kan me als ouder überhaupt niet voorstellen dat niet alle alarmbellen afgaan als je ontdekt dat een 50 jarige (bekende) zo’n intensief contact heeft met je tienjarige kind. 


Een 50 jarige heeft wel wat beters te doen zou je denken, de belevingswereld sluit totaal niet aan als het je eigen kind niet is. Ik zou als 50 jarige niet weten wat ik allemaal voortdurend met een 10 jarige zou moeten delen, ook al zou het bijvoorbeeld familie van me zijn. Rode vlag dus. 

zou dit opnemen met kinderpsycholoog, dit is niet zo onschuldig. 

Op Child Focus staan ook goede handles

Succes hiermee

Bgdrrejnxs53226 schreef op 02-06-2024 om 15:56:

[..]

Ik kan me als ouder überhaupt niet voorstellen dat niet alle alarmbellen afgaan als je ontdekt dat een 50 jarige (bekende) zo’n intensief contact heeft met je tienjarige kind.


Een 50 jarige heeft wel wat beters te doen zou je denken, de belevingswereld sluit totaal niet aan als het je eigen kind niet is. Ik zou als 50 jarige niet weten wat ik allemaal voortdurend met een 10 jarige zou moeten delen, ook al zou het bijvoorbeeld familie van me zijn. Rode vlag dus.

Nou, een potje wordfeut met de aardige buurman daar zou ik niks achter zoeken hoor. Maar goed, mijn kinderen hadden toen ze 10 waren ook nog geen telefoon, alleen een gedeelde I-pad voor het hele gezin. 

Ilse43 schreef op 02-06-2024 om 13:44:

'Toen ze giechelend in de keuken stonden en ik vroeg wat hun geheimpje was. Ik keek op en kreeg een vaag gevoel. Ik liet het gaan. Dat was een aantal maanden geleden'

Dus je vermoedt dat er iets aan de hand is met je 10-jarige dochter en dan doe je maandenlang niets?

IK hoop dat je een trol bent en niet een echte ouder.

Nou zeg, wat is dit voor een reactie? Kind heeft een geheimpje met vriendinnetje, je weet niet waarover...duh. Daarvoor hebben ze een geheimpje. Dat hoeft niet een serieus geheim te zijn natuurlijk. In dit geval helaas wel....maar ze zijn er op tijd achter gekomen gelukkig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.