Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-11-2024 om 23:56
Korte vraag? Mogen jullie (basisschool) kinderen zelf kiezen wbt kapsel/haardracht?
Mijn zoon wil dreads maar ik vind dat zo ontzettend smerig dat ik er niet echt positief tegenover sta. Zoon vind dat het zijn haar is en hij zelf mag kiezen.
Z'n moeder stelde gewone vlechten voor maar dat wil hij niet, hij houdt niet van dat gevoel van nephaar in z'n eigen haar.
20-11-2024 om 19:27
Meesje schreef op 17-11-2024 om 11:14:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt ihkv cultural appropriation. Vind ik altijd een lastig begrip. Maar in dit geval gaat het om een kind dat half Surinaams is. Dus lijkt me dat hij nog wel zo'n kapsel mag. Ik weet niet na hoeveel generaties iemand 'wit' is en sommige kapsels 'dus' aanstootgevend zijn. Maar half van kleur mag het vast nog wel.
En van wie mag dat? Van de woke zeikerds? We moeten echt effe normaal blijven doen. Als blanke mensen met glad blond haar daar vlechtjes in willen, dan hoeven ze niet aan Surinamers of andere donkere mensen toestemming te vragen. Je kunt zowel steil haar als kroeshaar invlechten in kleine vlechtjes. misschien gaat steil haar wel makkelijker.
20-11-2024 om 19:35
Pippeltje schreef op 20-11-2024 om 12:05:
[..]
Sorry hoor, maar vind je echt dat je de term 'Terminaal ziek' moet gebruiken?
Wat zijn de tenen lang zeg! Lijkt hier steeds meer op Amerikaanse websites, waar de termen kill, suicide en rape of tussen haakjes worden gezet zonder klinkers of alleen met eerste letter en sterretjes. Alsof het woord er dan ineens niet meer staat. Terminaal zieke kinderen kunnen inderdaad een kaal hoofd hebben. Ook kinderen met alopecia zijn kaal. Waarom mag die term terminaal niet gebruikt worden? Iedereen gaat namelijk een keer dood, velen daarvan worden terminaal ziek voor hun overlijden.
20-11-2024 om 19:55
Annaniem2023 schreef op 20-11-2024 om 19:27:
[..]
En van wie mag dat? Van de woke zeikerds? We moeten echt effe normaal blijven doen. Als blanke mensen met glad blond haar daar vlechtjes in willen, dan hoeven ze niet aan Surinamers of andere donkere mensen toestemming te vragen. Je kunt zowel steil haar als kroeshaar invlechten in kleine vlechtjes. misschien gaat steil haar wel makkelijker.
Nooit van slavernij of cornrows gehoord zeker?
20-11-2024 om 20:29
Nick90 schreef op 20-11-2024 om 19:55:
[..]
Nooit van slavernij of cornrows gehoord zeker?
Zeker wel, ik heb tot mijn achttiende op de Antillen gewoond, maar je kunt als ras geen kapsel claimen. Dan zouden blanken ook kunnen zeggen dat donkere mensen geen parelkettingen of spijkerbroeken mogen dragen, ik noem maar een voorbeeld want ik weet niet of parelkettingen en spijkerbroeken door blanken zijn bedacht.