Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Luizen...

We lijken er maar niet af te komen en zowel dochter als ikzelf hebben er flinke jeuk van. Luizen...

Online lees ik vooral kammen, kammen en kammen. Dat doen we maar dochter heeft lange krullen en kammen is verschrikkelijk. We doen het drie keer per week en zijn er dan zonder overdrijven een dik uur mee bezig. Ze heeft een gevoelige huid en de goedkoopste luizen shampoo van de Kruidvat gaf bij haar flinke uitslag.

We gebruiken nu een andere merk maar zijn nu 10 dagen verder en ik zie (zelfs na het kammen) nog heel wat neten zitten.

Zelf word ik ook gek van de jeuk, ik gebruik de luizen shampoo van Kruidvat waarbij je volgens de verpakking niet meer hoef te kammen maar voor de zekerheid doe ik dat wel.

Kleding gaat in de vriezer of op 60C, kussensloop word iedere drie dagen vervangen. Om de dag doe ik verdund wat T3 olie in het haar.

Wie of wie heeft er nog tips om van die rotbeesten af te komen?


Bijtje82

Bijtje82

10-04-2022 om 21:04

Ik ga even voor je op zoek. Heb ooit spul gehad wat je maar een keer hoefde te gebruiken. 

Krijg het niet zo snel gevonden, maar vermoed dat het Xt Luis was. Die verpakking lijkt er het meest op.

Dat smeer je er in en dan zou je er direct van af moeten zijn. Gelijk het hele gezin doen. Beddengoed en jassen wassen. Kussen op de bank ook als dat kan. Als je huis dieren hebt is een aanpak bij hen ook noodzakelijk. 

Envelop

Envelop

10-04-2022 om 21:18 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 10-04-2022 om 21:04:

Ik ga even voor je op zoek. Heb ooit spul gehad wat je maar een keer hoefde te gebruiken.

Krijg het niet zo snel gevonden, maar vermoed dat het Xt Luis was. Die verpakking lijkt er het meest op.

Dat smeer je er in en dan zou je er direct van af moeten zijn. Gelijk het hele gezin doen. Beddengoed en jassen wassen. Kussen op de bank ook als dat kan. Als je huis dieren hebt is een aanpak bij hen ook noodzakelijk.

Dat klinkt heel aantrekkelijk! Geen huisdieren gelukkig, jassen kunnen niet op 60C maar wel in de vriezer. Heb al extra ruimte gemaakt en alle knuffels en jassen zijn er al in geweest.

De bank is wel een ding, de losse kussens en dekens die we er op hebben is gewassen maar de bank zelf heeft kussens die er niet zomaar af kunnen. 

heb je wel luizenshampoo met dimeticon?

kamen, kammen, kammen, helaas elke dag want om de 3 dagen geeft die kriebelaars te veel tijd om te vermenigvuldigen. 

Veel, heel veel crèmespoeling er in voor het kammen. 

Beddengoed enz wassen is niet meer nodig. Is al een hele tijd veranderd qua advies. Ik gebruik iets met dimeticon er in. Dat is een soort silicone wat alles verstikt. Kwartier in laten trekken en dan paar keer goed wassen. Ik heb gewoon die van Kruidvat, deze :

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-anti-luis-haarlotion/p/4472483

vorig jaar hoofdluis gehad, alledrie behandeld en een week later nog eens (voor de zekerheid). Geen last meer van gehad. Kammen begin ik niet aan, dat is een ramp met mijn haar en dat van dochter. Neten zullen er vast nog in zitten, die laten niet los door dit spul. Maar ze zijn verstikt en dus dood. Ik heb die gewoon laten zitten. Groeien er vanzelf wel een keer uit.

Bijtje82

Bijtje82

10-04-2022 om 21:24

Bedankt trouwens! Nu zit ik opeens als een bezetene op m'n kop te krabben. 😂

Bijtje82

Bijtje82

10-04-2022 om 21:27

Envelop schreef op 10-04-2022 om 21:18:

[..]

Dat klinkt heel aantrekkelijk! Geen huisdieren gelukkig, jassen kunnen niet op 60C maar wel in de vriezer. Heb al extra ruimte gemaakt en alle knuffels en jassen zijn er al in geweest.

De bank is wel een ding, de losse kussens en dekens die we er op hebben is gewassen maar de bank zelf heeft kussens die er niet zomaar af kunnen.

Even goed stofzuigen.

Als je het echt niet vertrouwd, zou je een spyay kunnen kopen in een dierdnwinkel die je op je bekleding kunt gebruiken. 

bij ons werkte het beste luizenshampoo met dimeticon en elke dag kammen  sterker nog. Twee keer per dag kammen. En vakantie. Voor de vakantie kwam het elke keer weer terug en tijdens de vakantie was het eindelijk weg en is het ook niet meer teruggekomen. 

Wat een gedoe luizen. Ik leef met je mee.

Envelop

Envelop

10-04-2022 om 21:32 Topicstarter

ik snap dat iedere dag kammen het beste is maar dat is echt niet te doen. Een meisje van net vijf meer dan een uur per dag stil laten zitten... Ze heeft heel dik krul haar tot net boven haar billen. Man had al bedacht dat dat we het er gewoon helemaal af moeten knippen. 

De shampoo die ik heb zit idd demeticon, die van dochter zal ik eens goed bekijken.

Het middel dat Bijltje82 ook noemt. Xt luis. Voor het slapen in het haar. Is erg olieachtig dus een dubbele handdoek op het kussen is aan te raden. S Morgens goed de tijd nemen voor het uitwassen, 2x shampooen is wel nodig. Volgens mij na week nog een keer herhalen. Ik nam het zelf mee op vakantie voor de zekerheid! Nooit iets anders meer nodig gehad. En nee, geen aandelen 😉

Bij de dochter van een vriendin hielp niets anders dan ... haarverf.

En dan natuurlijk bij een kind een beetje een kleur die past bij de originele haarkleur.

Envelop

Envelop

10-04-2022 om 21:55 Topicstarter

Marty1984 schreef op 10-04-2022 om 21:52:

Bij de dochter van een vriendin hielp niets anders dan ... haarverf.

En dan natuurlijk bij een kind een beetje een kleur die past bij de originele haarkleur.

Die tip sla ik over. No way dat ik de mooie koperrode krullen van dochter ga verven


Hier heb ik dochters haar geknipt.  De kapper doet dat niet als je luizen hebt maar een stuk korter helpt wel om makkelijker te kunnen kammen. In de vakantie iedere dag kammen en na de vakantie klaar hoop ik voor je. 

Inderdaad, flink agressieve (en dure) luizenshampoo gebruiken. In principe hoeft dat maar eens per week. Bij onze zoon die recent luizen had, was het daarna ook grotendeels weg. Beddengoed etc. wassen hoeft niet meer (al heb ik dat uiteraard wel gedaan omdat het nu eenmaal fijner voelt).  

Kammen toch elke dag proberen, vooral op de middenscheiding dan misschien? Vervelend hè!

Mammoet schreef op 10-04-2022 om 21:40:

Het middel dat Bijltje82 ook noemt. Xt luis. Voor het slapen in het haar. Is erg olieachtig dus een dubbele handdoek op het kussen is aan te raden. S Morgens goed de tijd nemen voor het uitwassen, 2x shampooen is wel nodig. Volgens mij na week nog een keer herhalen. Ik nam het zelf mee op vakantie voor de zekerheid! Nooit iets anders meer nodig gehad. En nee, geen aandelen 😉

Ja 100 procent xtluis!!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.