Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Luizen...


Luizenshampoo hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Merken als prioderm en xtluis zijn duur, vanwege de naam. Neem iets met dimeticon, daar kunnen ze namelijk niet resistent voor zijn. En bij Kruidvat is die helemaal niet zo duur als bovengenoemde merken.

irmama schreef op 10-04-2022 om 22:20:

[..]

Ja 100 procent xtluis!!!

Daar zit ook gewoon dimeticon in. Die xtluis once is 18,19 voor 100ml bij Etos. Kruidvat eigen merk is 7,39 voor 100ml. Scheelt nogal voor hetzelfde spul

wij kamden naast het chemische goedje 3x per dag eigenlijk. Tussendoor strakke vlechten,   hoop antiklit erin en per pluk aan de slag. 

Envelop

Envelop

10-04-2022 om 22:35 Topicstarter

Irregular_Choice schreef op 10-04-2022 om 22:24:

[..]

Daar zit ook gewoon dimeticon in. Die xtluis once is 18,19 voor 100ml bij Etos. Kruidvat eigen merk is 7,39 voor 100ml. Scheelt nogal voor hetzelfde spul

Die van Kruidvat had ik idd. Dochter kon er niet tegen, haar hele romp zat erna onder de uitslag... (Heeft ze sowieso snel van allerlei dingen)

Ik heb hem nog niet getest maar heb luizenkam op bol.com besteld met ijzeren tanden en beste review. 

Hier de Assy luizenkam. Die werkt echt top, mocht je inderdaad gaan kammen. Die plastic dingen die je er vaak bij krijgt zijn echt niks.

assy-luizenkam-1-stuk.2002.jpg


Envelop schreef op 10-04-2022 om 22:35:

[..]

Die van Kruidvat had ik idd. Dochter kon er niet tegen, haar hele romp zat erna onder de uitslag... (Heeft ze sowieso snel van allerlei dingen)

Als je geen dimeticon kan gebruiken bij haar, zit er niks anders op dan kammen kammen kammen. En dan dagelijks meerdere keren. Met om de 3 dagen kammen, ga je het niet redden. 

Is de rest van de klas wel Luisvrij? 
Want ooit had onze oudste steeds opnieuw luizen. En wij maar kammen, wassen, etc. Niet mogen spelen bij vriendinnen. Het gebeurde wel dat ze "schoon" naar school ging en weer met luizen thuis kwam. En niemand wist natuurlijk waarom. Dit heeft echt een hele tijd geduurd. 
Totdat er een klasgenootje ging verhuizen.... Nooit meer een luis/neet gezien. 

Marie111 schreef op 10-04-2022 om 23:25:

Is de rest van de klas wel Luisvrij?
Want ooit had onze oudste steeds opnieuw luizen. En wij maar kammen, wassen, etc. Niet mogen spelen bij vriendinnen. Het gebeurde wel dat ze "schoon" naar school ging en weer met luizen thuis kwam. En niemand wist natuurlijk waarom. Dit heeft echt een hele tijd geduurd.
Totdat er een klasgenootje ging verhuizen.... Nooit meer een luis/neet gezien.

Goh zat jouw oudste bij mijn oudste in de klas? Oeverloos kammen, kammen, kammen en pas toen D maar een andere school ging kammen we er echt van af.

Deze tip heb ik nog niet voorbij zien komen maar werkt erg goed: föhnen! Zo heet als ze kan verdragen, op de hoofdhuid. En vooral veeeeeel leave-in conditioner.

Ga even naar de huisarts of ze iets kan krijgen van die uitslag en als het op haar romp zit komt haar hele lange haar dus na de behandeling te lang in contact met haar rug? Ik zou toch gaan voor 1 hele goede behandeling in combinatie met iets voor die uitslag want als je niet meerdere keren per dag kunt kammen dan ga je het niet redden. Je moet nu kiezen voor elke dag kammen of die uitslag. En ja dan ook vragen of ze op school willen gaan luizenpluizen (geef jezelf op, een moeder met kinderen hier met het zelfde soort haar als die van jou deed dat dus om te voorkomen dat zij moest gaan kammen) om het de klas uit te krijgen. 

Marie111 schreef op 10-04-2022 om 23:25:

Is de rest van de klas wel Luisvrij?
Want ooit had onze oudste steeds opnieuw luizen. En wij maar kammen, wassen, etc. Niet mogen spelen bij vriendinnen. Het gebeurde wel dat ze "schoon" naar school ging en weer met luizen thuis kwam. En niemand wist natuurlijk waarom. Dit heeft echt een hele tijd geduurd.
Totdat er een klasgenootje ging verhuizen.... Nooit meer een luis/neet gezien.

dat hadden wij op een camping. Dochter bleek plotseling luizen te hebben, echt joekels, ik zag ze zo lopen. Goed gekamd, zag nog geen neten. UUrtje bij een vriendin gespeeld en had dochter ze weer.... Was erg blij dat die mensen een dag later weer vertrokken van de camping... 

Envelop

Envelop

11-04-2022 om 09:57 Topicstarter

Suusje. schreef op 11-04-2022 om 08:27:

Ga even naar de huisarts of ze iets kan krijgen van die uitslag en als het op haar romp zit komt haar hele lange haar dus na de behandeling te lang in contact met haar rug? Ik zou toch gaan voor 1 hele goede behandeling in combinatie met iets voor die uitslag want als je niet meerdere keren per dag kunt kammen dan ga je het niet redden. Je moet nu kiezen voor elke dag kammen of die uitslag. En ja dan ook vragen of ze op school willen gaan luizenpluizen (geef jezelf op, een moeder met kinderen hier met het zelfde soort haar als die van jou deed dat dus om te voorkomen dat zij moest gaan kammen) om het de klas uit te krijgen.

We hebben hormoonzalf voor haar uitslag, het komt niet doordat haar haar na de behandeling in contact is met haar rug maar gewoon door het uitspoelen onder de douche. Als we zeep gebruiken met parfum, een verkeerd wasmiddel of dergelijke hebben we hetzelfde effect.

We gaan de luis XT once gebruiken en ik hoop dat het daarmee voldoende klaar is straks.

We hebben inderdaad zo'n stalen luizenkam en school heeft ook een bericht uitgestuurd met de vraag of iedereen op de luizen wil letten. Hopelijk komen we nu eindelijk van die krengen af.

Met een regenjas aan onder de douche bij uitspoelen? Of huishoudfolie desnoods? Of echt alleen het haar spoelen

Bijtje82

Bijtje82

11-04-2022 om 10:29

Of desnoods voor het spoelen haar bovenlijf licht insmeren met Vaseline. Dat krijg je er met afdrogen ook wel redelijk weer af. En daarna is ze lekker zacht en dat wat er achter blijft houdt haar huid gehydrateerd. 

Ik heb met mijn 39 jaar nog steeds acne uitbraken langs de rand van mijn gezicht. Daar smeer ik ook Vaseline op en laat ik ff een poosje sudderen als een masker. 
Daarna neem ik een hele fijne scrub en scrub Ik m'n gezicht onder de douche met warm water. De dagen erna merk ik ook echt dat de roodheid en uit raak een stuk minder is. En daarbij trekt de huid niet en voelt hij onwijs zacht aan.

Heeft niks met luizen te maken, maar gewoon even een tip tussendoor. 
Het bescherm laagje zou je dochter kunnen helpen evt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.