Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke/gênante uitspraken van je kinderen

afrodite05 schreef op 06-11-2024 om 06:01:

Ik zwaaide gisteren met zoon (1,5) zijn vader/mijn man uit toen hij naar zijn werk vertrok. We stonden in de deuropening te zwaaien. Komt er een mevrouw op haar fiets voorbij, roept zoon keihard: "Tiete!" En ik zei: "Ja, goed gezien!"

Pas toen de deur weer dicht was, viel bij mij het kwartje waarom die vrouw zo vreemd keek: zij weet natuurlijk niet dat zoon met "tiete" "fietsen" bedoelt...

🤣🤣🤣. Ik dacht ook even "huh zo voedt je je zoon toch niet op dat hij naar elke vrouw Tiete!! gaat roepen?". 🤣🤣🤣

Kleinzoon van bijna 4 is bij ons. Mama is beetje ziekjes, keelpijn en heeft geen stem meer. 'Geeft niet hoor oma, dan kan ze ook niet schreeuwen' 

alhambra

alhambra

06-11-2024 om 12:48 Topicstarter

Chiquita schreef op 06-11-2024 om 10:00:

Kleinzoon van bijna 4 is bij ons. Mama is beetje ziekjes, keelpijn en heeft geen stem meer. 'Geeft niet hoor oma, dan kan ze ook niet schreeuwen'

Ja kinderen houden je echt een spiegel voor

Mag het; eentje van 23 jaar geleden?

Ik was met zoon (3) in het zwembad. Zoon kijkt bezorgd naar een mevrouw die op het punt staat in het water te springen. Zoon roept keihard :'Vouw, vouw!' (mevrouw) en op het moment dat ze naar hem kijkt wijst hij op het water en roept :'Nat!!!'

Pippeltje schreef op 06-11-2024 om 12:55:

Mag het; eentje van 23 jaar geleden?

Ik was met zoon (3) in het zwembad. Zoon kijkt bezorgd naar een mevrouw die op het punt staat in het water te springen. Zoon roept keihard :'Vouw, vouw!' (mevrouw) en op het moment dat ze naar hem kijkt wijst hij op het water en roept :'Nat!!!'

🤣🤣🤣🤣. Ooh heerlijk. 

mijn dochter (4) had een verfwerkje voor mijn vader gemaakt op school. Ze kwam heel trots bij mijn ouders thuis en schreeuwde vanuit haar tenen heel enthousiast "Opaaaaaa ik heb speciaal voor jou een kutwerk gemaakt!" Mn vader verslikte zich zowat in zn drinken en na 3x vragen viel het kwartje. Kunstwerk. Ze bedoelde kunstwerk 😂

zoon (5) ik vindt zuurstof niet lekker, ik houd niet van zuur.

Dochter (7) ik wil later geen kinderen. Als ik naar jullie kijk lijkt me dat niks, ik wil meer rijd voor .... (naam huidige vriendje). Jullie zijn altijd druk met ons

Toontje lager met het nummer "zoveel te doen" is op de radio terwijl we in de auto zitten. Klinkt dochter (toen 6) ineens van de achterbank. 
"Als hij zoveel moet doen kan hij beter wat gaan doen ipv alleen er over zingen"

Envelop schreef op 07-12-2024 om 19:04:

Toontje lager met het nummer "zoveel te doen" is op de radio terwijl we in de auto zitten. Klinkt dochter (toen 6) ineens van de achterbank.
"Als hij zoveel moet doen kan hij beter wat gaan doen ipv alleen er over zingen"

Geweldig! Haha 

zoon (12) heeft een plankdrager vast en zegt: ik heb geen idee hoe dit heet, ik noem het maar ‘gebogen wit gespoten hoekding om een plank mee op te hangen’ 😂

vanmorgen: Gingerboy (11) gaat spelen chillen bij een vriend die vlakbij woont en neemt afscheid met een uitzonderlijk uitgebreide knuffel.  Dus ik vraag verbaasd waar dat vandaan komt; " nou mam, je bent al zo oud, elke dag kan de laatste zijn". Ahhhh superlief
Ik ben overigens pas 47 maar dat is voor een 11 jarige hoogbejaard.

lang geleden, dochter van vriendin. Tegen mij "wat heb jij lange nagels". Ikke, ja dat klopt.
Dochter van vriendin; dan kun je zeker heeeel ver in je neus peuteren"

oudmaarnognietkoud schreef op 03-01-2025 om 12:30:

lang geleden, dochter van vriendin. Tegen mij "wat heb jij lange nagels". Ikke, ja dat klopt.
Dochter van vriendin; dan kun je zeker heeeel ver in je neus peuteren"

Skills! 

Eentje van toen ze nog klein waren:

Jongste (1) duwde telkens de blokkentoren om die oudste (3) had gemaakt. Op een dag haalde ik ze op van de kinderopvang en lag de weg voor een deel open. Waarop oudste zei: “mama mama, weg stuk! ‘Jongste’ gedaan!!” 

Ik ga stuk met deze reacties!

Mijn 17-jarige vertelde over zijn aankomende drukke week. Er schoot me nog iets te binnen, dus ik zei “O ja, je moest nog de groeten hebben van X” Zoon: “Pff, dat ook nog” 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.