Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

klimbos icm hypermobiel


Marty1984 schreef op 29-06-2024 om 20:49:

Hoe oud is kind en wat wil kind?

Want ik neem aan dat je zoiets niet privé gaat doen (ik zou het zelf toch niet doen), maar dat je dit eerder tegenkomt in een schoolse situatie, bijvoorbeeld als jaarafsluit.

Juist wel privé doen, veel leuker dan met een grote groep.

Bernadetdk

Bernadetdk

29-06-2024 om 23:13 Topicstarter

Klopt hoor, ik ben zelf ook van eerst proberen voordat je zegt dat je iets niet kunt.

In zijn geval verwacht ik geen leuk uitje. Afgelopen winter gingen ze ook schaatsen met de klas. Ik verwachtte al dat het niet zou gaan, maar eerst proberen voordat je zoiets hardop uitspreekt. Tussen 2 meiden van zijn klas heeft hij het geprobeerd, maar het bleek geen succes. Alleen schaatsen zonder hulp is al helemaal geen issue. Dan maar met de slee, dat gaat natuurlijk ook. Maar in een klimbos lijkt me dat je alleen kunt toekijken naar je klasgenoten op 10 meter hoogte of hoger.

Op school hebben ze een speeltoestel met 2 touwen boven elkaar, 1 om op te staan en te lopen, de ander om aan vast te houden. Zoiets zag ik zojuist ook bij een klimbos ergens in Nederland. Dat hoeft hij gewoon niet te proberen, hij rolt er zo vanaf, ook met hoge stevige schoenen. Zeker als er meer kinderen opzitten waardoor het gaat wiebelen.

Als hij zou gaan en ik zie hem stuntelen, dan springen de tranen in m'n ogen denk ik. Je gunt hem zo dat hij lekker mee kan doen.

Bernadetdk

Bernadetdk

29-06-2024 om 23:14 Topicstarter

Dat prive doen heb ik wel over na gedacht. Toch eerst proberen, stel dat het lukt kan hij toch iets meer voorbereid op pad.

Hij heeft het wel eens gezien en was er toen heel zeker van dat hij dat niet wilde.

Als hij bij twee touwen boven elkaar er af valt, dan hoef je een klimbos niet te proberen, dat is echt veel moeilijker. Lijkt me niet dat hij enig plezier aan dat uitje gaat beleven.

bij een klimpark of klimbos mogen er nooit 2 tegelijk op een parcour. Je moet verplicht wachten tot iemand aan de overkant is 
Verder als iemand hoogtevrees heeft is het natuurlijk ook niet leuk
Maar indien dat niet het geval is, gewoon met jou of vader of een ander een keertje proberen.   Ik ben van de zomer met mijn 68 jarige moeder een heel gaaf klimparcour gaan doen en ze vond het fantastisch. Terwijl ze van te voren dacht dat ze het niet kon maar niets daarvan 

absor schreef op 30-06-2024 om 00:30:

bij een klimpark of klimbos mogen er nooit 2 tegelijk op een parcour. Je moet verplicht wachten tot iemand aan de overkant is
Verder als iemand hoogtevrees heeft is het natuurlijk ook niet leuk
Maar indien dat niet het geval is, gewoon met jou of vader of een ander een keertje proberen. Ik ben van de zomer met mijn 68 jarige moeder een heel gaaf klimparcour gaan doen en ze vond het fantastisch. Terwijl ze van te voren dacht dat ze het niet kon maar niets daarvan

Het is ook maar hoe je het bekijkt. Ik heb zelf een licht evenwichtprobleem en vind een klimbos verschikkelijk. Voor mij is zo'n eerder beschreven situatie van over een touw lopen waarbij je jezelf ook aan een touw vasthoudt, net boven de grond net te doen. 

Afgelopen zomer met dochter geprobeert. Een eenvoudiger kinderparcour. Was echt een ramp voor mij. Voor dochter niet, die vloog eroverheen en vond het geweldig. 

Ik zou dit uitje over laten slaan. Grootste reden is dan voor mij de onveiligheid in de groep. Hij hoeft geen steun te verwachten. Eerder uitlachen/pesterijen wanneer ze merken dat hij het spannend vindt of moeilijk. Blijkbaar kan school daarbij niet voldoende helpen. 

Wellicht kun je dit dan toch nog een keer privé doen. Evt met een privé-instructeur

iemand vroeg er in het begin er al naar, wat wil je zoon zelf? Ik heb hier nog geen antwoord op voorbij zien komen.

Is het jouw angst dat hij mogelijk een rotdag gaat hebben of is het zijn angst?

De angst van vallen en iets breken, zo vlak voor de vakantie zou mij tegenhouden. 

Zelfs al zou kind het proberen, en na de 2e attractie stoppen, mijn ervaring is/was, je loopt op een zeer onstabiele ondergrond door een bos. Dan kan kind ook niet makkelijk en veilig lopen.

absor schreef op 30-06-2024 om 00:30:

bij een klimpark of klimbos mogen er nooit 2 tegelijk op een parcour. Je moet verplicht wachten tot iemand aan de overkant is
Verder als iemand hoogtevrees heeft is het natuurlijk ook niet leuk
Maar indien dat niet het geval is, gewoon met jou of vader of een ander een keertje proberen. Ik ben van de zomer met mijn 68 jarige moeder een heel gaaf klimparcour gaan doen en ze vond het fantastisch. Terwijl ze van te voren dacht dat ze het niet kon maar niets daarvan

Het mag niet maar het gebeurt zeker wel en het toezicht is niet altijd even goed 

Ik zou idd vragen wat hij zelf wil (maar volgens mij is hij zelf ook niet heel enthousiast, of wel?) en anders zelf meegaan denk ik. Maar het klinkt niet als het ideale uitje voor hem. Wat naar dat hij geen fijne, begripvolle klas heeft. 

Mijn dochter (9) en ik zijn ook hypermobiel maar wel minder erg dan jouw zoon. 

Wil je zoon graag mee? Is het dan een idee om hem fotograaf te laten zijn? Een digitale camera mee en zo beneden lekkercrond lopen?  Kan hij foto’s maken van klasgenoten die ook eens ergens afkukelen.

Knutselkei schreef op 30-06-2024 om 09:02:

Wil je zoon graag mee? Is het dan een idee om hem fotograaf te laten zijn? Een digitale camera mee en zo beneden lekkercrond lopen? Kan hij foto’s maken van klasgenoten die ook eens ergens afkukelen.

Zoiets lijkt mij een goed idee: je zoon een rol geven, in overleg met de leerkracht. Maar tegen pestgedrag gaat dat niet helpen. 

Ik ben niet snel voor kinderen thuishouden met uitjes omdat ze 'het niet leuk vinden'. Echter, dit is van een andere orde. Als het niet kan, kan het niet. Je gaat iemand met één been ook niet laten steppen. 
En de onveiligheid en niet sociaal gedrag van de klas draagt daar zeker aan bij.
Ik neem aan dat de school dit ook wel begrijpt. Soms kun je wel een rol krijgen in het geheel, bijvoorbeeld foto's maken. De vraag is dan of je zoon dat leuk vindt en of zijn klas daar begrip voor heeft.

absor schreef op 30-06-2024 om 00:30:

bij een klimpark of klimbos mogen er nooit 2 tegelijk op een parcour. Je moet verplicht wachten tot iemand aan de overkant is
Verder als iemand hoogtevrees heeft is het natuurlijk ook niet leuk
Maar indien dat niet het geval is, gewoon met jou of vader of een ander een keertje proberen. Ik ben van de zomer met mijn 68 jarige moeder een heel gaaf klimparcour gaan doen en ze vond het fantastisch. Terwijl ze van te voren dacht dat ze het niet kon maar niets daarvan

Wij hebben het wel eens gedaan en toen moest je op bepaalde knooppunten wachten. Er liep iemand voor ons die heel traag ging, dus op een gegeven moment ontstonden er opstoppingen. Toen ben ik afgehaakt. Als ik op eigen tempo gedachtenloos kan doorklauteren, durf ik het wel, maar vijf minuten stilstaan op 8 meter hoogte was teveel van het goede.

er is trouwens in Zeist een kleiner, laagdrempelig (en goedkoop) klimbos. Misschien is dat iets om eens te proberen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.