Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Ik denk niet dat ons zwembad ruimte heeft om de tijden te veranderen. Maar wie weet doen ze de groepen om en om ipv dat alle groepen die na 5 uur eindigen of beginnen niet kunnen zwemmen maar alle vroege groepen wel. 

Kleuter is nog nooit getest maar had ook nooit meer dan een neusverkoudheid. 

Ik ga zwemmen is ook een heel aanstekelijk liedje.
Hier een nichtje van 5 dat vol overgave zong "Ze spreekt een beetje Frans, Duits, Frans..."

Hier ook zwemles om 17u, ik hoop nog even dat het zwembad met een alternatief komt en anders kunnen we de les cancelen en een inhaalles plannen (als niet teveel ouders dat bedenken dan is er vast plek haha). Kleuter is hier inmiddels 2x getest en zal komende weken wel weer moeten met dit nieuwe beleid. Helemaal prima vind ik, als dat helpt in de besmettingen dan doen we dat. Kleuter vindt het vooral heel leuk overigens die test, door het diploma.
Sinterklaas wordt hier ook volop beleefd, baby-Piet heeft hier al geslapen, vannacht staat er een boterham met pindakaas klaar voor Piet als tussendoortje en zo wordt er elke keer iets bedacht. Vandaag ook naar de bios geweest naar de film van de club van Sinterklaas. Beetje spannend maar vooral ook erg leuk! Nog een weekje en dan is het ook weer prima dat het voorbij is, kunnen we mooi op zoek naar een kerstboom!

Onze zwemschool heeft gemaild dat tijden zo zijn aangepast dat ze om 17:00 alles gehad hebben en lessen nu tijdelijk 30 minuten zijn ipv 45. Gelukkig kunnen ze wel door dus.

Oh dat is fijn Due! Ik hoop dat onze zwemschool ook zoiets doet!

Hier wordt zwemles om de week. Het rooster volgt nog. Ik denk dat beide kinderen veel thuis zijn de komende weken als ze bij alleen een snottebel al niet naar school mogen.

Wat fijn van die zwembaden!
Peppa, na een negatieve test mogen ze toch gewoon weer naar school, met snotneus?

JtM

JtM

28-11-2021 om 11:55 Topicstarter

Dat zijn mooie oplossingen Due en Peppa. Hier nog geen bericht van de zwemvereniging gehad.

Zoon is bij mijn zus en zwager gaan logeren, gisteren eerst naar de dierentuin gegaan en kreeg vanochtend een foto dat ze nog even met z'n 3en in bed aan het ontwaken waren, zo leuk om te zien!
Na de lunch gaan we hem weer ophalen, ben benieuwd naar al zijn verhalen.

heerlijk JtM!

Fijn dat het wordt opgelost met zwemmen! Ik kreeg ook een mail dat ze de lessen door de week inkorten zodat alles voor 17.00 plaatsvind.
Gezellig druiffie! Dochter is met man naar de film geweest van de club van Sinterklaas en het Sinterklaasjournaal wordt ook hier elke dag gekeken.

Fiona2021 schreef op 28-11-2021 om 11:55:

Wat fijn van die zwembaden!
Peppa, na een negatieve test mogen ze toch gewoon weer naar school, met snotneus?

Ja is dat zo? Ik kan dat nergens vinden. Ik dacht pas na klachtenvrij zijn.

Peppa schreef op 28-11-2021 om 14:11:

[..]

Ja is dat zo? Ik kan dat nergens vinden. Ik dacht pas na klachtenvrij zijn.

Ha ik heb het gevonden en lees ook dat 0-4 jarigen wel met snottebel naar kdv mogen nog. Dat is al prettiger dan wat ik dacht.

Hoe gaat het hier met jullie? Gaan de kleuters nog naar school of zit men massaal in quarantaine? In onze omgeving zitten veel gezinnen thuis.
Ik moet zeggen dat het erg onrustig vind en ook stressvol dat je wel kunt uittekenen dat er een quarantaine aan zal komen maar dat je niet weet wanneer.

Onze kleuter is afgelopen dinsdag positief getest. Wij zitten dus in quarantaine. Hij mistte daardoor dus de Sinterklaasviering op school vandaag maar omdat hij al week niet op school zit leeft het niet zo. Gisterochtend hebben we thuis al pakjesochtend gevierd.

Voordeel is dat we het nu gehad hebben en hij komende 8 weken niet in quarantaine zal hoeven. 

Hier nog gewoon naar school. Ik heb soms het idee dat er soms wel erg weinig kinderen in z’n klas aanwezig zijn, maar tot nu toe slechts één melding van een positief getest klasgenootje. Maar we duimen wel flink dat het zo blijft hoor! 

Sinterklaas is ook wel iets waar zoon naar uitkijkt en flink aan het aftellen is, maar nog geen allesoverheersende spanning gelukkig. Ook bij ons is er spanning: 1 cadeautje is nog niet binnen  Dat wordt dus wellicht een kerstcadeautje.

Due-scimmie schreef op 03-12-2021 om 22:14:

Onze kleuter is afgelopen dinsdag positief getest. Wij zitten dus in quarantaine. Hij mistte daardoor dus de Sinterklaasviering op school vandaag maar omdat hij al week niet op school zit leeft het niet zo. Gisterochtend hebben we thuis al pakjesochtend gevierd.

Voordeel is dat we het nu gehad hebben en hij komende 8 weken niet in quarantaine zal hoeven.

Ai! Heeft ie er veel last van? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.