Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Bloemenzee schreef op 03-12-2021 om 23:08:

[..]

Ai! Heeft ie er veel last van?

Nergens last van. Is alleen getest omdat hij met snottebel niet naar school mocht. Dus idee was testen en dan met negatieve test naar Sinterklaasviering. Dat werd dus quarantaine sinds woensdag want positief 🤪

Balen hoor Due, die quaraintaine. De rest allemaal nog negatief? Hopelijk blijft het bij een korte periode en kunnen jullie snel weer naar buiten!
Hier ben ik blij dat afgelopen week snotneusvrij gebleven is. Kleuter heeft dus Sinterklaas op school gevierd (dat was toch een soort streefmoment haha). Morgen thuis pakjesavond of middag eigenlijk. Hopelijk valt daarna een deel van de spanning weg. Ik vind die mogelijke quarantaine wel onrust geven maar vooralsnog ontspringen we de dans… Ben vooral benieuwd of de vakantie niet vervroegd wordt. Gelukkig is het op mijn werk niet mega druk dus het zou op te vangen moeten zijn (heb ze alleen liever in hun ritme van school en kdv  ).

Wij moeten vandaag testen maar thuistesten waren in ieder geval negatief gisteren. Wij zijn voor kleuter nu dus wel van quarantaine onrust af. 

Due-scimmie schreef op 03-12-2021 om 23:21:

[..]

Nergens last van. Is alleen getest omdat hij met snottebel niet naar school mocht. Dus idee was testen en dan met negatieve test naar Sinterklaasviering. Dat werd dus quarantaine sinds woensdag want positief 🤪

Gelukkig is hij niet ziek. Ik hoop dat de rest van jullie gezin inderdaad negatief test. Dan zijn jullie ervan af.

Beterschap voor kleuter Due, hopelijk testen jullie positief.

Waren jullie kleuters vorige winter ook al 4? Ik lees veel over de onrust, maar dat was hier vorig jaar niet anders. Toen mochten ze ook niet naar school met een snotneus en zat de halve klas in quarantaine. Ik ben vooral heel blij dat kleuter gewoon naar school mag, hoewel ze in de afgelopen 3 weken al 7 dagen thuis heeft gezeten en 2 PCR-testen heeft moeten doen.

Hier heeft kleuter ook de sinterklaasviering gemist, want ze was ziek met hoge koorts. Geen corona en de koorts is sinds vanochtend gezakt, dus ze mag zo wel weer naar dansles. We vieren morgen pakjesavond en alles staat al keurig ingepakt klaar. Nog even een plan verzinnen voor de zak en het aankloppen, want kleuter wordt wel steeds slimmer.

Onze kleuter werd in februari 4 en mocht in de week na de lockdown gaan wennen. 

Hier stond van de week de zak cadeautjes bij de schoen. Vandaag komen opa en oma nog keer aankloppen en cadeaus achterlaten. En dan hebben we Sinterklaasviering met schoonzus verzet naar volgende week.  Onze buurvrouw klopt dan aan en strooit snoepgoed naar binnen. Voordeel is dat onze voordeur en die van buurvrouw direct aan elkaar grenzen dus ze redelijk ongezien kan wegsneaken. 

hier ook nog gewoon op school en gisteren sinterklaas op school gevierd.

Vorig jaar was kleuter 4 en vond sinterklaas erg spannend. Hij was heel druk en plaste toen ook een paar keer in bed. Nu gaat het beter, al was hij donderdag opeens niet zo lekker (had echt met de viering de volgende dag te maken) gisteren was er echter niets aan de hand en moest zijn pietenpak aan en huppelde hij naar school. 

Ja kleuter was hier vorig jaar al 4 (dus nu 5) maar ik vind de onrust erger dan vorig jaar. Vooral vanwege het gevoel; gaan we weer en omdat ik zelf minder energie heb door zwangerschap. Mijn onrust dan hè, kleuter merkt er niets van haha. Behalve dat zwemles nu even een andere tijd heeft en ze zich afvraagt wat quarantaine is omdat klasgenootjes daarin zitten merkt ze er gelukkig niet heel veel van. 

Aan de ene kant fijn Due als jullie negatief zijn, andere kant; moet kleuter dan niet weer thuisblijven als over 2 weken ofzo peuter het ineens heeft? Hoe zit dat qua regels? Of omdat ie het dan net gehad heeft hoeft dat niet?

Druiffie schreef op 04-12-2021 om 09:09:

Aan de ene kant fijn Due als jullie negatief zijn, andere kant; moet kleuter dan niet weer thuisblijven als over 2 weken ofzo peuter het ineens heeft? Hoe zit dat qua regels? Of omdat ie het dan net gehad heeft hoeft dat niet?

Quarantaineplicht vervalt als je minder dan 8 weken geleden Corona hebt gehad.

Due-scimmie schreef op 04-12-2021 om 09:24:

[..]

Quarantaineplicht vervalt als je minder dan 8 weken geleden Corona hebt gehad.

Gelukkig!

JtM

JtM

04-12-2021 om 12:49 Topicstarter

Gelukkig is peuter er niet ziek van Due! 

Bij zoon op school en in zijn cluster valt het gelukkig reuze mee qua besmettingen. Toevallig kreeg ik vanochtend een mail van de bso dat er een kindje uit zoon zijn groep positief is getest. Dus even in de gaten houden of zoon klachten krijgt. 

Hier een hoop spanning voor morgen. Zoon luistert slecht, doet wat hij zelf wil en is tegendraads. Dat zal na morgen wel weer beter gaan  
Wij zetten morgenochtend de zak met cadeaus bij de voordeur en laten dan ons buurmeisje aankloppen.  

Vanavond eerst nog maar even alle cadeaus inpakken lekker op tijd.

fijn due, ik duim voor een negatieve test!
Bij ons op school was het virus twee weken geleden flink om zich heen aan het slaan. De helft van de klassen zat in quarantaine, gelukkig niet de klas van dochter.

wij vieren vanmiddag Sinterklaas, dochter vindt het ook erg spannend allemaal. Ik heb de video van Sint besteld en dan zegt Sinterklaas aan het einde van de video dat de zak in de schuur staat.

Leuk topic! Wij hebben twee zoons, een van 5 en een van bijna 2 jaar. Onze kleuter is ook druk deze periode, soms ook brutaal maar ik vind het goed te doen! We gaan vanmiddag Sint vieren bij mijn broer. Dus de ingepakte cadeaus gisteravond al in de auto gelegd, straks maar even ongezien overdragen aan mijn broer 😅 Hij heeft een buurvrouw geregeld die even zal kloppen 😁

sint is vannacht langs geweest. Er stond een grote zak voor de haard te wachten. Kleuter liep er zo langs heen vanochtend. Ze had niks verwacht natuurlijk. De verrassing was groot!
We rollen zo door de kerstversiering in 😁

JtM

JtM

04-12-2021 om 14:28 Topicstarter

Haha, hier staat de kerstboom ook al op zoon zijn verzoek overigens, die wilde zó graag de kerstboom zetten en versieren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.