Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Jaar extra kleuteren


SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

09-11-2021 om 00:18

Als het allemaal klopt wat je zegt (en ik heb geen redenen om daar aan te twijfelen) dan zou ik zeggen: ga eens bij een andere school kijken. Misschien dat hem dat beter bevalt... Dit klinkt als een slechte klik tussen hem en de juf (en de school). Dat los je met een filmpje niet op (is mijn mening).

Sorry maar 46 kinderen in een kleuterklas is echt absurd. Dat is ook volstrekt onverantwoord en het is echt niet gek dat een verlegen introvert kind dan ondergesneeuwd raakt. Zit hij dan de rest van de basisschool ook in zo'n enorme klas?
Ik zou in dat geval sowieso een andere school zoeken of me daar in ieder geval op oriënteren. 

Als er hoogbegaafdheid bij zijn broer bekend is, hij thuis voor loopt en zich op school niet laat zien / het saai vind, dan zou ik eens heel snel gaan inlezen over een ontwikkelings oorsprong.
Hoogbegaafdheid is niet alleen intelligentie, maar heeft ook te maken met een heel aantal andere zijnskenmerken.
Dit kan heel lastig zijn en thuisblijven / vertragen zijn in ieder geval niet de oplossing.
Ik zou heel goed gaan uitvragen wat hun beleid is tav ontwikkeling voorsprong bij jonge kinderen en wat ze kunnen bieden. Misschien ondersteuning die hem wat kan bieden, ib'er of zoiets? Desnoods zelf wat hulp inzetten (en dan ook iemand die HB georiënteerd is).
Wellicht heb je al wat ervaring met je oudste, maar waar de een er vrij makkelijk tussendoor laveert, kan de volgende echt struikelen.

sommige kinderen gaan niet uit zichzelf iets doen. Mijn dochter koos bijv zelf alleen eenvoudige taken, bang om fouten te maken. Juffen zagen dat gelukkig ook en nodigden haar actief uit voor moeilijkere taken en dan ging dochter daar wel mee aan de slag. 

Dus: omdat zijn oudere broer goed op zijn plek zit op deze school laatjij je jongste in een klas met 46 kinderen waarin hij totaal niet op zijn plek zit? 
Het is niet verplicht hè om al je kinderen op dezelfde school te houden.

Dit zou voor mij reden zijn om naar een andere school uit te kijken.

Mendy88

Mendy88

07-12-2021 om 18:53 Topicstarter

inmiddels zijn we een paar weken verder. De juf sprak mij aan dat ze weer een gesprek willen hebben over onze zoon.
Weer hetzelfde gedoe. Hij heeft een grote eigen wil. Wij zijn het inmiddels redelijk zat. Wat blijkt ook nu. De juf werkt 4 dagen. Bij de andere juf op de vrijdag gaat het veel beter. Is een zachtaardige juf die hem duidelijk beter begrijpt. 
We zijn nu wel zover dat we andere school hebben gevonden.Ik zie het niet zitten om hem bij een juf 2 jaar lang ongelukkig te laten zijn.
Hij doet nu oefeningen van  groep 3 en Engels op groep 4 niveau thuis
Wat zijn broer op school krijgt tijdens de les Engels dan kan hij ook.
Ze meld dat hij niet vordering laat zien.
En dat hij erg klein oogt
Ja duh hij is kleiner voor zijn leeftijd. 
Wat hij thuis doet ziet ze niet. En op school wil hij het bij haar niet laten zien. Bij de vrijdag juf wel blijkt nu.
En ze blijft bij langer kleuteren. 
We hebben inmiddels een school gevonden die kinderen die wat verder zijn extra hulp bieden.
 

Fijn dat jullie een andere school gevonden hebben. Ik hoop op een betere match!

Fijn dat jullie een andere school hebben gevonden. Een kind dat al functioneert op niveau groep 3/4 hoort niet nog een keer in groep 1 thuis. Dat hij dat op school niet laat zien kan, maar daar wordt dat waarschijnlijk niet aangeboden en met zo'n enorm volle klas is dat ook haast ondoenlijk. Ik denk inderdaad dat een andere school hier de beste optie is, zeker als de juf zo overtuigd is van haar eigen gelijk.

Google maar een het zijnsluik van Tessa Kieboom over hoogbegaafdheid. Ook sterke eigen wil past helemaal in het plaatje.. Heftig dat het nodig is, maar fijn een andere school!

Mendy88

Mendy88

16-12-2021 om 18:40 Topicstarter

ik heb nog een vraagje
De nieuwe school gaat per 1 maart van start. Dit vanwege wachtlijst.  Misschien zelfs iets later
Nu had ik vandaag een gesprek met de juf
Mijn zoon had een driftbui en gooide zijn kinderstoeltje door de klas
Mega gefrusteerd. Gesprek dat ik had met de juf ging over dat de juf wil dat we hulp zoeken
Hij doet niet wat de juf wil, zegt zij links gaat hij rechts. Hij doet alles tegenovergesteld .Hij blijkt veel lastig te zijn en verstoord de les. Qh en hij doet het minstens 2 a 3 dagen in de week. Ze vind hulp nu nodig. Naar groep 2 dat kan niet en anders naar speciale school. Terwijl we  school hebben gevonden waarbij hij les krijgt op hoger niveau. Ik zei al tegen haar wat we gaan doen.
Intelligentie heeft daar niets mee te maken zegt ze. Gedragsproblemen moet je daar ook heen

Ik ben het nu heel zat. We hebben gebeld met kinderpyscholoog voor advies. Zij vonden 4.5 jaar wel erg jong om nu te beslissen voor hulp. En dat hij al heel snel in hokje word geplaatst.
Nieuwe school waar hij meer uitdaging krijgt kan pas over meerdere maanden. Maar wat ondertussen te doen. Hem daar laten zitten of wat anders. Mijn vriend zegt ook hij is niet leerplichtig nog. Maar ja school is belangrijk zou je denken

Als er zo’n mismatch is met de juf en je krijgt het thuis rond, zou ik hem lekker thuis houden. Dit gaat aan heel veel kanten frustratie opleveren en het maakt zijn beeld van school niet bepaald positief.

Mendy88 schreef op 16-12-2021 om 18:40:


Mijn zoon had een driftbui en gooide zijn kinderstoeltje door de klas

Was dit waar jij bij was en wat deed je toen?
Of was je er niet bij en wat heb je tegen je zoon gezegd toen je ervan hoorde?

Niet uitgedaagd of niet, dat kan gewoon niet.

En wat zegt deze juf ervan dat hij zich bij de andere juf wel gedraagt en wel laat zien wat hij kan? Is die andere juf ook bij deze gesprekken? Mijn dochter heeft ook een juf voor 4 dagen en een andere voor 1 dag, bij alle oudergesprekken zijn ze er allebei. Of wordt de andere juf nergens in meegenomen?

Tot zijn vijfde is hij niet leerplichtig. Als het mogelijk is zou ik hem van school haken en per 1 maart laten starten op die andere school.

Mendy88

Mendy88

16-12-2021 om 19:59 Topicstarter

andere juf zat er niet bij. 
Zat ook niet bij de ouder gesprekken.
Ik was er niet bij met het stoel gooien
We hebben voor advies gebeld met kinderpyscholoog 
Voor echte hulp moet je een verwijzing van de huisarts krijgen. 
De twee psychologen die we hebben gesproken zeggen beide dat kinderen niet zomaar gooien met een stoel. Er moet echt een aanleiding zijn
De juf zegt dat hij het zomaar doet zonder reden.
Gesprek duurde zo'n 30 minute. Ik ben beleefd gebleven en heb gezegd we bellen wel voor advies
En heb verteld wat hij kan. Nou dat zie ik niet. 
Het is constant hij die het probleem merk je aan de juf
Nu was ik in gesprek. Komt er en manbij de deur zegt ik heb de school spullen daar neergezet.
In een hele boze stem zegt ze NU NIET. Ik ben in gesprek. De meneer zegt ok ik wilde  alleen dat zeggen. En nog een keer niet nu kwam eruit.
10 minuten later een wat oudere mevrouw. Rond de 60 die wat wilde vragen over het lokaal
Ik vermoed schoonmaakster. En weer ging ze tekeer dat die mevrouw schrok en ik ook. Ik had het gevoel dat de juf er door heen zat. 
Niet beleefd kunt u zo terug komen
Nee niet nu zei ik en echt op een hele gefrustreerde boze manier

Wat lange posts maar ik zit hier enorm mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.