avds
23-10-2024 om 13:43
Ik blijf me verwonderen om andermans kinderen die komen spelen.
.....
Openingspost verwijderd door ts. Voor degenen die graag door willen discussiëren (met dank aan yette):
Het onderwerp: vriendjes tijdens speelafspraakjes bij jou thuis, gedragen zich soms anders dan jouw eigen kind. Dat kan leiden tot ergernissen. Ze stoten per ongeluk drinken over je gestoffeerde eetkamerstoelen, springen op de bank, zitten niet op twee billen en lusten bij nader inzien toch geen Optimel, dus die gaat door de gootsteen.
Heb jij wel eens vriendjes over de vloer waar je je aan ergert? Wat doen ze dan? Hoe ga jij ermee om?
Bakblik
27-10-2024 om 19:42
Meesje schreef op 27-10-2024 om 18:07:
Ik zou juist denken dat het fijn is dat ze alletwee tegelijk thuis een speelafspraak hebben. En dan de volgende keer alletwee tegelijk weg. Heb je een keer geen kinderen thuis
Dit ja. Als ze allebei een speelafspraak hadden was er ook geen kans dat broertje uit verveling zusje en vriendinnetje ging uitdagen/lopen irriteren.
Allebei weg werd steeds makkelijker maar in de tijd dat je er twee moest ophalen met de fiets moest ik wel zorgen dat er een op de fiets naar vriendje was. We woonden zo dicht bij school dat op de fiets komen niet gewenst was dus ging ik ophalen van school met een fiets aan de hand, voor het geval dat er gespeeld ging worden. Door het type onderwijs zaten er kinderen uit de hele gemeente op school. En niet, zoals op de 4 katholieke scholen, alleen maar uit die wijk. Dan kon ik rond de tijd dat er meestal gehaald moest worden 17.15 in een keer een eindje fietsen en dan gauw koken.
Decembermamma
27-10-2024 om 19:56
Meesje schreef op 27-10-2024 om 18:07:
Ik zou juist denken dat het fijn is dat ze alletwee tegelijk thuis een speelafspraak hebben. En dan de volgende keer alletwee tegelijk weg. Heb je een keer geen kinderen thuis
Ik snap niet dat het fijn is om geen kinderen thuis te hebben, je kiest toch voor je kinderen omdat je dat leuk vind? Heb nog nooit extra genoten als mijn kind van huis is. Ik geniet juist dat hij thuis is en vriendjes over de vloer heeft.
Nick90
27-10-2024 om 20:06
Decembermamma schreef op 27-10-2024 om 19:56:
[..]
Ik snap niet dat het fijn is om geen kinderen thuis te hebben, je kiest toch voor je kinderen omdat je dat leuk vind? Heb nog nooit extra genoten als mijn kind van huis is. Ik geniet juist dat hij thuis is en vriendjes over de vloer heeft.
Ik vind alleen m'n eigen jong leuk, ik hoef nie perse kinderen van anderen hier.?
Bakblik
27-10-2024 om 20:14
[..]
Nou hoe graag ik ze ook wilde een hoe ik ook genoten heb als ze hier waren met vriendjes soms was het stiekem echt wel lekker dat er van 15.00 tot 17.00 even niemand thuis was.
Even snel het eten voorbereiden, even snel naar de apotheek zonder gezeur van kleintjes die mee moeten. Even een kop thee drinken zonder dat gekwetter aan tafel.
Hoefde echt niet elke dag maar na 2 weken vriendjes over de vloer, tussen 15.00 en 17.00 huilen tenen vliegen om het ene kind te halen en het andere naar sport te brengen en ook nog eten koken was een keer twee kinderen niet thuis soms heel welkom.
Max88
27-10-2024 om 20:25
[..]
Dat kan toch naast elkaar bestaan? Ik vond een vrije middag/of maar 1 van de 2 ook geen straf als je normaal altijd een paar kinderen met de nodige communicatie hebt; heerlijk!
Meesje
27-10-2024 om 20:39
[..]
Ik vind mijn kind hartstikke leuk hoor, wees niet bang. (nr 2 is nog onderweg, nog effe afwachten of die net zo leuk is 😉) Ik hou zielsveel van haar. Maar ik vind het ook wel eens fijn om zonder kind te zijn. Wat bakblik ook zegt. Het is soms gewoon praktischer. Of rustiger. Maar ik geniet ook mét kind. Dat kan alletwee toch?
alhambra
27-10-2024 om 21:23
[..]
Ik stuur er niet actief op aan maar als mijn meiden een keertje allebei weg zijn dan laat ik alles uit mijn handen vallen en ga ik rustig genieten van de rust. Daar tank ik echt van bij.
MamaE
27-10-2024 om 21:34
Ik vind het ook wel eens fijn als dochter ergens anders speelt, maar als ze hier is met een vriendinnetje doe ik ook gewoon mijn ding. Alleen ga ik bijvoorbeeld niet stofzuigen als er iemand komt spelen. Als het huis verder leeg is, is dat makkelijker.
Decembermamma
27-10-2024 om 21:47
Hier gaat het huishouden gewoon door, een boek lezen ook. Ook toen kind dus nog jonger was. Het enige wat niet doorging was even een boodschap of bieb bezoek.
Moederkareltje
27-10-2024 om 23:08
[..]
Dat ligt er natuurlijk aan hoe vaak je je kinderen ziet. Als je werkt buiten de deur en dan een keer mamadag hebt lijkt het me ook dat je geniet als je je kind ziet spelen bij jou thuis. Ik geniet als mijn kinderen tegelijk slapen, heerlijk. Wat een rust. Effe tijd voor mezelf.
duizel
27-10-2024 om 23:37
Decembermamma schreef op 27-10-2024 om 13:45:
Dat om en om gedoe is vaak echt een lastige factor met afspreken ja. Ik deed daar nooit aan en er waren inderdaad kinderen die altijd maar bij ons speelden en dat vond ik prima. Ik had minder omkijken naar mijn zoon als er een vriendje was dan zonder vriendje. Heel soms kwam het niet uit, moest ik tussendoor weg en dat liet ik dan weten en dan gingen ze toch bij vriendje spelen alwaar vader thuiswerkte en dat was ook gewoon prima.
Er waren ook ouders die wel piepten van "o nu zijn ze al 3 keer achter elkaar bij jou, is dat geen probleem?" Wat mij betreft dus niet. Mijn zus zou daar wel moeilijk over doen, doet ze ook hoor. Het maakt het leven zo lastig als je dit soort onzin ook nog bij moet gaan houden.
Ik zou dat ook vragen. Niet omdat het voor mij een probleem is maar omdat een andere ouder het wel vervelend kan vinden dat mijn kind steeds bij hun is. Dat zou ik niet fijn vinden.
Happyapple
28-10-2024 om 20:14
Jesse_1 schreef op 27-10-2024 om 12:31:
[..]
Die mensen zijn er wel Bridget...
Ik weet dat een van onze kinderen een vriendje had en daar Moesten de kinderen om en om. Complicerende factor was ook dat ze twee kinderen had en dat maar een van de kinderen een vriendje te spelen mocht hebben.
Dus als onze kinderen met elkaar wilden spelen en "het was de beurt aan bij hen" èn broertje was thuis aan de beurt om vriendje uit te nodigen, dan konden ze dus niet samen spelen (ook niet bij ons).
Dit vind ik dus wel moeilijk doen hoor. Ik heb ook geen zin om gratis opvang te spelen, maar als mijn kinderen graag met een vriendje willen spelen en het komt om de een of andere reden niet uit bij dat vriendje thuis dan mag het ook hier, ook als het de vorige (paar) keer ook al bij ons was. En allebei de kinderen tegelijk bij ons thuis met een vriendje vind ik meestal ook prima, al zegt mijn man dan ook wel eens dat het toch geen bso is bij ons thuis.
Happyapple
28-10-2024 om 20:20
alhambra schreef op 27-10-2024 om 21:23:
[..]
Ik stuur er niet actief op aan maar als mijn meiden een keertje allebei weg zijn dan laat ik alles uit mijn handen vallen en ga ik rustig genieten van de rust. Daar tank ik echt van bij.
Haha goed zeg dat je daar zo van kunt genieten. Ik probeer dat ook wel eens, maar heb dan meestal toch nog wel wat teveel puntjes op de to do list staan of ik moet eigenlijk nog wat werk inhalen/ afmaken
alhambra
28-10-2024 om 20:23
Happyapple schreef op 28-10-2024 om 20:20:
[..]
Haha goed zeg dat je daar zo van kunt genieten. Ik probeer dat ook wel eens, maar heb dan meestal toch nog wel wat teveel puntjes op de to do list staan of ik moet eigenlijk nog wat werk inhalen/ afmaken
Mij lukt het door het te zien als bonustijd. Dus ik hoef niets anders te doen want ik had deze tijd anders niet gehad. Ik negeer dan heel hard dat wanneer er kinderen bij ons komen ik dan wel wat kleine klusjes oppakken want dan is het idee van bonustijd weg.
Pippeltje
29-10-2024 om 02:26
[..]
Misschien dat jij je niet zo goed alleen vermaken kan. Maar ik vond het ook heerlijk: even een uurtje lezen of wat dan ook, alleen thuis!