avds
23-10-2024 om 13:43
Ik blijf me verwonderen om andermans kinderen die komen spelen.
.....
Openingspost verwijderd door ts. Voor degenen die graag door willen discussiëren (met dank aan yette):
Het onderwerp: vriendjes tijdens speelafspraakjes bij jou thuis, gedragen zich soms anders dan jouw eigen kind. Dat kan leiden tot ergernissen. Ze stoten per ongeluk drinken over je gestoffeerde eetkamerstoelen, springen op de bank, zitten niet op twee billen en lusten bij nader inzien toch geen Optimel, dus die gaat door de gootsteen.
Heb jij wel eens vriendjes over de vloer waar je je aan ergert? Wat doen ze dan? Hoe ga jij ermee om?
Herfstappeltaart
23-10-2024 om 14:38
Mijn kleinkinderen zitten hier altijd op hun knieën aan de eettafel, anders kunnen ze niet bij hun bord. Vingerverven? Daar moet je bijblijven (althans bij die van mij, die zijn 5 en jonger), Snoep? Nee is ook een antwoord.
Drinken: thee met melk.
Spelen? Hier doen ze alles door elkaar en het huis is een slagveld als ze weg gaan, maar goed, dat is bij opa en oma. Ieder huis heeft zijn regels. Op het toilet is het ook een waterballet, maar ik ben blij dat ze hun handjes wassen.
Ik zie het probleem niet zo.
Jonagold
23-10-2024 om 15:16
Ik kan de OP niet meer lezen, maar als ik de reacties lees, en ik pak je vorige topics erbij, dan doemt er een beeld op van een moeder die in huis voor en met de kinderen alle ballen hoog moet houden. Is het je gewoon niet een beetje teveel aan het worden? Heb je er nog wel lol in?
Wat mij echt fantastisch geholpen heeft een tijd terug is je eigen lat een heel stuk lager leggen. Je vuiltolerantiegrens kan echt een heel stuk naar beneden, en dan is het nog prima leefbaar in huis. Het voordeel is dat je zelf veel meer kunt ontspannen en daardoor geniet je meer van je kinderen en raak je minder snel gefrustreerd en boos over vuil en niet-opgevoede vreemde kinderen. Echt, ga met jezelf aan de slag. Zet je man aan het werk. Ga zelf lekker een week naar de zon. Maak tijd voor jezelf, ga een leuke cursus doen of zoek een nieuwe hobby. Verdiep je in mindfulness en/of yoga. Je zult zien dat je enorm opknapt van meer me-time. Daar heb je recht op, maar bovendien geef je daarmee ook een cadeau aan je man en kinderen, namelijk de leuke, vrolijke, gezellige vrouw en moeder die was komt weer terug.
yette
23-10-2024 om 15:18
Ik herken niet zoveel van de ergernissen van TO. Mogelijk omdat ik minder regels heb en wat duidelijker ben mbt de regels die ik heb.
Het enige waar ik wel eens 'last' van had als er vriendjes waren, is dat kinderen als ze samen zijn, soms ook samen baldadig worden. Heel begrijpelijk. Ik had er vaak ook best stilletjes lol om. Maar als moeder moet je er natuurlijk wel wat mee. Dus dan vertelde ik ze welk gedrag ik wèl van ze wilde zien en indien nodig verzon ik iets rustigers om te gaan doen. Of ik stuurde ze naar buiten.
alhambra
23-10-2024 om 15:18
Kersje schreef op 23-10-2024 om 14:37:
Heb je werkelijk de openingspost weggehaald, omdat je niet de gewenste antwoorden kreeg?? Over verwonderen gesproken….
Gemiste kans!
Temet
23-10-2024 om 15:19
Even off topic, maar dit vind ik dus eigenlijk niet kunnen. Je kan geen discussie voeren over een openingspost als die openingspost is verwijderd. Sluit dan gewoon het hele draadje af. Ik weet niet wie dit gedaan heeft, de TS of forumbeheer, maar handig vind ik het niet.
Gingergirl
23-10-2024 om 16:10
Misschien proberen ( al dan niet met hulp) om je niet overal aan te ergeren. Dan is het leven echt een stuk makkelijker maar vooral leuker. Al je topics gaan over ergernissen, probeer het eens anders te ervaren door de lat te verplaatsen. Verder; nee als moeder van 4 kinderen herken ik niet wat je schrijft.
yette
23-10-2024 om 16:28
Temet schreef op 23-10-2024 om 15:19:
Even off topic, maar dit vind ik dus eigenlijk niet kunnen. Je kan geen discussie voeren over een openingspost als die openingspost is verwijderd. Sluit dan gewoon het hele draadje af. Ik weet niet wie dit gedaan heeft, de TS of forumbeheer, maar handig vind ik het niet.
Hoezo?
Als het onderwerp je aanspreekt, kan je ook reageren op mensen die de OP wèl hebben gelezen. Het hoeft niet per se helpend te zijn voor TO, toch?
Het onderwerp: vriendjes tijdens speelafspraakjes bij jou thuis, gedragen zich soms anders dan jouw eigen kind. Dat kan leiden tot ergernissen. Ze stoten per ongeluk drinken over je gestoffeerde eetkamerstoelen, springen op de bank, zitten niet op twee billen en lusten bij nader inzien toch geen Optimel, dus die gaat door de gootsteen.
Heb jij wel eens vriendjes over de vloer waar je je aan ergert? Wat doen ze dan? Hoe ga jij ermee om?
Bakblik
23-10-2024 om 16:30
Hoe oud is het kind van de Topic Starter?
Ik heb de op gelezen met aandacht voor wat ze allemaal opnoemde aan incidenten.
Als het gaat om kinderboeken van 4-5 jaar en die dingen gebeuren op verschillende dagen met verschillende kinderen dan ben ik niet verbaasd. Als het gaat om kinderen van 12 dan zou ik ook verbaasd zijn.
De lat lager leggen scheelt al heel veel in de ergernissen en je hoeft niet alles goed te vinden.
Lunchen deden wij op de basisschool met brood en melk. Als je geen melk lust kreeg je thee of water maar geen cola. 1 boterham hartig en 1 zoet. Alleen Richin (Aziatische afkomst) mocht bij alleen maar kaas voorradig 2 boterhammen met zoet, omdat ze lactosevrij moest eten.
MamaE
23-10-2024 om 21:51
Bakblik schreef op 23-10-2024 om 16:30:
Hoe oud is het kind van de Topic Starter?
Ik heb de op gelezen met aandacht voor wat ze allemaal opnoemde aan incidenten.
Als het gaat om kinderboeken van 4-5 jaar en die dingen gebeuren op verschillende dagen met verschillende kinderen dan ben ik niet verbaasd. Als het gaat om kinderen van 12 dan zou ik ook verbaasd zijn.
De lat lager leggen scheelt al heel veel in de ergernissen en je hoeft niet alles goed te vinden.
Lunchen deden wij op de basisschool met brood en melk. Als je geen melk lust kreeg je thee of water maar geen cola. 1 boterham hartig en 1 zoet. Alleen Richin (Aziatische afkomst) mocht bij alleen maar kaas voorradig 2 boterhammen met zoet, omdat ze lactosevrij moest eten.
Toen de OP er nog stond had TS het over groep 4. Dus 7-8 jaar. Dan verwacht ik eerlijk gezegd wel enige ervaring met spelen bij andere mensen en om kunnen gaan met andere regels en basiskennis van fatsoensnormen.
Volgens mij ging het TS vooral om de brutale toon waarmee kinderen zich bij haar thuis gedragen, dingen eisen etc. Je kunt een 'maar thuis mag ik altijd...' afdoen met 'hier doen we het zus of zo'. Dat heeft een kind dan te accepteren in plaats van een brutale mond te geven en dingen te eisen.
Temet schreef op 23-10-2024 om 15:19:
Even ter informatie: wij doen dit nooit op deze manier. Soms sluiten we een topic, als daar een goede reden voor is, maar we verwijderen nooit een openingspost. Als we iets, op verzoek van ts, wijzigen in de op, zetten we dat er altijd bij. Ik wilde dit topic eigenlijk verwijderen omdat de openingspost leeg is, maar vind het bericht van yette een prima oplossing om de discussie toch voort te kunnen zetten.
yasmijn27
24-10-2024 om 07:45
Ze zijn bij mij allang groot, maar het enige waar ik mij vroeger aan ergerde was klikkende kinderen, claimende kinderen en kinderen die verwachten dat ik voor entertainment zou zorgen.
Rondslingerend speelgoed, kruimels en vlekken rondom de eettafel, daar ben je met kinderen op ingesteld lijkt mij. En werd het te druk, sommige kindercombinaties hebben dat, dan stuurde ik ze gewoon naar buiten.
Bakblik
24-10-2024 om 08:02
Met kinderen van nu 19 en 22 heb ik hier al 20 jaar kinderen van anderen over de vloer gehad. Waarbij ik vanaf minuut 0 duidelijk heb gemaakt wat de regels en gewoontes hier waren.
Kindjes van 2 laat je sowieso niet zonder toezicht spelen dus bij een eerste poging op het fornuis te klimmen kapotte ik dat streng naar rechtvaardig af. Dat doen we hier niet.